Strona 1 z 3

[D3 03 4.2MPI ] Klepiacy popychacz czy wtrysk?

: 23 paź 2016, 18:47
autor: Gecio
Witam. Niestety nie udało mi się znaleźć tematu na forum pod kontem mojej usterki. Mianowicie mam od kilku dni problem z stukami przy silniku. Odpalam auto zimne, kręci wszystko jest ok. Po rozgrzaniu motoru i zjechaniu z trasy 10-20km przy prędkości 90/110 słychać jakby klepał popychacz. Godzinę temu poleciałem w inna stronę na ten sam odcinek tylko tyle że jechałem już 160-200. Po zatrzymaniu po 20km jest gorzej tzn gorzej klepie. Dźwięk słyszalny z góry po otwarciu maski po prawej stronie. Mam film jakby ktoś chciał to mogę podesłać żeby posłuchał gdyż ja nie mam 100% pewności czy to popychacz. Olej w silniku to Liqui Moly 5W30, nowy filtr, przebieg auta prawdopodobnie 227tys km, poziom oleju na bagnecie prawie max...

: 23 paź 2016, 20:22
autor: miaziol
może popychacz może panewka dawaj filmika będzie można coś powiedzieć :D

: 23 paź 2016, 21:38
autor: Gecio
Nie mogę dodać filmiku gdyż wyskakuje mi błąd ogólny...

: 23 paź 2016, 21:47
autor: Gość
Wrzuć na YT i daj linka

: 23 paź 2016, 22:01
autor: Gecio
Ok już jest.


: 23 paź 2016, 22:19
autor: pepi
nie mogłeś dodać gazu ?
nie panewka

: 23 paź 2016, 23:16
autor: Gecio
Nie mogłem gdyż byłem sam. Po 1-2 godzinach odpaliłem ja, klepało jeszcze ale mniej na postoju, ujechałem kawałek i ucichło całkowicie. Przy normalnej jeździe jest ok. Problem zaczyna się gdy dostaję w pizdę.

: 24 paź 2016, 21:46
autor: pebo
Skłaniałbym się ku stukaniu popychacza - ciśnienie oleju nie kasuje luzu. Jest to dość charakterystyczny łoskot. Panewka na korbowodzie nieco ciszej hałasuje. Z filmu trudno jednoznacznie wywnioskować, bo jednak na żywo dźwięk nieco się różni. Spróbuj trochę "dodawać gazu na" silniku aby zwiększał obroty - jeśli panewka, chwilami będzie ciszej a następnie znów głośniej, jeśli popychacz, dźwięk będzie niemalże jednakowy. Można tez obserwować koło pasowe - np. zaznaczyć korektorem kreskę i patrzeć, czy częstość stuku jest jednakowa jak obroty koła (wtedy panewka) czy słychać je rzadziej (wtedy popychacz). Ewentualnie metoda "na kija" - przykładać trzonek do głowicy i do bloku silnika i nasłuchiwać, skąd dobiegają stuki. Wiem, że to metody garażowe i nie profesjonalne i zaraz koledzy mnie tu wyśmieją, ale czasami najbardziej proste sposoby przynoszą efekty. Ewentualnie wjazd na kanał i nasłuchiwanie - bardziej z góry (głowice) czy z dołu (blok).

: 25 paź 2016, 10:52
autor: Gecio
Jutro zdejmujemy miskę i sprawdzamy pompę oleju wraz z drożnością smoga.

: 25 paź 2016, 15:42
autor: Preston81
podobnie??
??

: 25 paź 2016, 16:09
autor: marekp750
Klapy w kolektorze ssącym potrafią tak stukać.
Znam dwa takie autka...

Ściągnij osłonę (by dojść do gruszek).
Dociśnij ręką dźwignię w kierunku pracy gruszki.
Zobacz czy zmienia się dźwięk.

: 25 paź 2016, 19:39
autor: Gecio
marekp750 pisze:Klapy w kolektorze ssącym potrafią tak stukać.
Znam dwa takie autka...

Ściągnij osłonę (by dojść do gruszek).
Dociśnij ręką dźwignię w kierunku pracy gruszki.
Zobacz czy zmienia się dźwięk.
Tzn jedną gruszkę zamknąć i potem druga?

: 25 paź 2016, 22:07
autor: marekp750
Jak odpalasz auto to dwie gruchy ciągną ramiona.
Dociśnij je (ramiona) zgodnie z kierunkiem ciągnięcia gruszek.
Zobacz czy dźwięk się zmieni.

: 26 paź 2016, 06:57
autor: Gecio
Przed chwilą odpaliłem. Zaraz po odpaleniu mam gruszki zamknięte bynajmniej aż do spadnięcia obrotów były zamknięte.

: 26 paź 2016, 07:08
autor: Gość
no tak ma być ale dociskałeś?