Strona 1 z 2

[D3 03 3.7MPI ] Wymiana uszczelniacza na wale

: 08 lis 2016, 22:25
autor: Freeq
Witam. Panowie, szukam instrukcji, manuala, podpowiedzi odnośnie wymiany uszczelniacza na wale korbowym z przodu.

Auto A8 D3 3,7 2003r. BFL

Jaki dokładnie uszczelniacz zastosować?
Czy trzeba zdejmować miskę olejową?
Czym uszczelnić odkręconą pokrywę?
Jakieś uwagi odnośnie wymiany? Sugestie? Na co zwrócić szczególną uwagę lub czego nie robić?

Wszystkie porady mile widziane :)

Pozdrawiam.

: 08 lis 2016, 22:44
autor: Wiśnia
Witam, ja w swojej D3 tylko że 4 2 BFM przy wymianie rozrządu wymieniałem uszczelniacz wału korbowego . NIe ma z tym problemu wiadomo rozrzad trzrba rozpiąć wkręcić blokadę wału odkrecić śrubę centralną zdjąć koło zębate i wyciagasz simering ja wkreciłem ostrożnie dwa wkreciki długie i pociagnąłem do siebie i wyszedł . Pojechałem do sklepu gdzie sprzedają łożyska i simeringi i mi dobrali po wymiarach zastanawiałem sie dlugo czy kupować oryginał, ale kupilem jakiejś innej firmy i wszystko jest ok. JAk bedziesz montował nowy to oczyść dokładnie i posmaruj go olejem delikatnie i zwracaj uwagę zeby sie nie podwinał na wewnętrznym uszczelnieniu. :> chyba że coś nie tak napisałem to proszę mjie poprawic Mam nadxieje ze w 3.7 jest taki sam układ wszystkiego

: 08 lis 2016, 22:47
autor: Freeq
Czyli nie trzeba odkręcać obudowy? Wystarczy zdjąć zdjąć koło zębate i można go wyjąć? Sądziłem, że nie da się go wyjąć bez zdejmowania obudowy dlatego tyle pytań zadałem...

Jak zamocowane jest koło zębate? Bo do koła zębatego na 8 śrub jest przykręcone koło pasowe, to wiem. A dalej?

: 09 lis 2016, 00:28
autor: danishow
importcompany pisze:JAk bedziesz montował nowy to oczyść dokładnie i posmaruj go olejem delikatnie
ZERO oleju! Uszczelniacze montuje się na suchą i odtłuszczoną powierzchnię.

: 09 lis 2016, 00:57
autor: Gunner
Freeq - po czym poznałeś, że cieknie właśnie z tego miejsca ? Bo podejrzewam, że jak chcesz wymieniać to cieknie. U mnie chyba cieknie ale z tego do, którego wymiany trzeba rwać skrzynię <boisie>

: 09 lis 2016, 01:05
autor: Freeq
Gunner, wszystko zaczęło się od tego tematu... http://www.a8team.pl/d3-03-37mpi-dziwny ... 558,45.htm

danishow, to to wiem, że bez oleju. Ale czy trzeba zdejmować obudowę czy po zdjęciu koła zębatego będę mógł bez problemu wyjąć uszczelniacz?

: 09 lis 2016, 09:04
autor: szeryfisch
musisz go wydlubac, ale bez pokrywy.

: 09 lis 2016, 09:13
autor: FOSS
danishow pisze:
importcompany pisze:JAk bedziesz montował nowy to oczyść dokładnie i posmaruj go olejem delikatnie
ZERO oleju! Uszczelniacze montuje się na suchą i odtłuszczoną powierzchnię.
No dokładnie, ZERO oleju.
Toć to jest proszenie się o następny wyciek.

: 09 lis 2016, 10:51
autor: Freeq
A jak jest zamocowane koło zębate na wale?
Drugie pytanie. Przed zdjęciem koła zębatego należy zablokować wałki i wał, tak?

: 09 lis 2016, 10:59
autor: krzychu22.p1i
Blokujesz wał. Jeśli pierścień nabiegowy bedzie zużyty to go obróć.

: 09 lis 2016, 11:14
autor: Freeq
Co to jest pierścień nabiegowy? Gdzie on jest i jakie jest jego zadanie?

: 09 lis 2016, 14:31
autor: pepi
uszczelniacze typu PTFE (teflonu) potocznie na nie mówimy bezspręzynkowe montuje się na sucho.
pozostałe się smaruje nie wiem jakie są w d3
Ja jak zakładam to robię sobie taki dystans z butelki plastikowej i wtedy łatwiej jest wcisnąć

: 09 lis 2016, 16:19
autor: krzychu22.p1i
Freeq pisze:Co to jest pierścień nabiegowy?
To tulejka na wale tuż za zębatką. Ona ma być obrócona przy wymianie uszczelniacza.

: 09 lis 2016, 16:53
autor: Freeq
A jeśli już ktoś wcześniej ją odwracał? Można kupić nową?

: 09 lis 2016, 18:32
autor: krzychu22.p1i
Nie ma nowej. Delikatna polerka albo dorobienie na wymiar.