Witam
Wczoraj ściągałem pokrywę zaworów w celu jej uszczelnienia.
Wszystko poskładałem i dzisiaj uruchomiłem dopiero samochód.
Auto normalnie odpala ale po ok. 2 minutach występuje stukanie, nagrałem to telefonem.
Proszę o radę co to może być.
Link do filmu:
wersja krótka
(wersja długa 2min)
Pokazało mi błędy:
17983 - poduszka silnika (ten błąd już był wcześniej)
16684 - wypadanie zapłonów (albo cewka albo wtyczkę mocniej docisnąć na 8 cylindrze)
16692 - wypadanie zapłonu cylinder 8
Pozdrawiam
: 03 lut 2017, 18:09
autor: KYLOmC
nie zle stuka ... moze cos tam zostawiłeś tak jakby pukanie o pokrywe
: 03 lut 2017, 18:39
autor: michalwruszak
Sprawdz kompresję na 8 cylindrze - tak kontrolnie tylko
: 03 lut 2017, 18:58
autor: tomdro666
KYLOmC pisze:nie zle stuka ... moze cos tam zostawiłeś tak jakby pukanie o pokrywe
No właśnie wszystko dokładnie sprawdzałem nim skręciłem. Potem sprawdziłem czy ilość narzędzi się zgadza i też wszystko OK:-)
Tylko czemu nie stuka od samego początku po odpaleniu a dopiero po ok.2minutach
: 03 lut 2017, 19:55
autor: Motostacja
Wykręć świece zamień miejscami z inną, to samo z cewakami zrób skasuj błedy odpal i zobacz czy błąd sie przenosi, wali na benzynie i na LPG?
: 03 lut 2017, 20:51
autor: pioter
Wtrysk od gazu ( nie wiem jakie masz ) jak gdzieś dotyka to potrafi nieźle stukać . Tak jak pisze raftor - zobacz czy jest różnica na benzynie i na lpg .
: 03 lut 2017, 20:53
autor: k44761
zaczyna stukac jak przestaje działać pompa powietrza wtórengo? Jeśli tak, sprawdź nastawniki, łańcuchy i ślizgi. W momencie kiedy przestaje działać SAI sterownik przesterowuje wałki z 24* na 0*.
: 03 lut 2017, 21:54
autor: tomdro666
Zanim ściągałem pokrywę w celu jej uszczelnienia, to nie było żadnych problemów z cewkawi, świecami, wtryskami LPG (Hana zielone). Nim skręciłem to do kupy to sprawdziłem ślizgi "na oko" i nie było widać nic szczególnego-nie były wytarte ani wyżłobione. Jutro sprawdzę czy ma to znaczenie czy jest na PB czy LPG.
Czy mogę coś sprawdzic VCDS-em jak jest to poskręcane czy czeka mnie ponowny demontaż?
: 04 lut 2017, 13:40
autor: marekp750
Dźwięk jak uciekającej kompresji między cylindrami.
Tak jak Michał wcześniej pisał sprawdzić ciśnienie sprężania.
Tylko dylemat z tym, że nie od razu to występuje.
Wychodzi na to, że temperatura ma tutaj dużo do powiedzenia.
: 04 lut 2017, 16:56
autor: tomdro666
Kompresję będę mógł sprawdzić jak dotrze do mnie miernik. Nie wcześniej niż we wtorek/środę.
Silnik stuka na benzynie bo na LPG nie zdąży się nawet przełączyć.
: 04 lut 2017, 18:49
autor: Motostacja
Zawsze możesz awaryjnie na LPG odpalic będziesz miał porównanie
: 07 lut 2017, 17:36
autor: tomdro666
Kompresja na 8 cylindrze zaraz po uruchomieniu to ok.6Bar i po jakimś czasie spada do ok.4,5-5Barów.
Zmierzyłem też na cylindrze 7 i jest tak samo.
: 07 lut 2017, 17:49
autor: michalwruszak
Nie wróży to nic dobrego jak pewnie już się domyślasz , sprawdzałeś resztę ?
: 07 lut 2017, 18:02
autor: tomdro666
No własnie nie sprawdzałem reszty. Chciałem tylko zobaczyć czy między cylindrem 7 a 8 jest różnica.
I co to znaczy? Co mnie czeka i na co mam się szykować?
Nim ściągałem pokrywę zaworów to z silnikiem było wszystko OK poza tym małym wyciekiem z pod uszczelki pokrywy.
: 07 lut 2017, 18:04
autor: michalwruszak
Sprawdz resztę - poprawne sprężanie to między 11-13 bar , jeśli reszta będzie w normie to napewno czeka Cie remont głowicy