Strona 1 z 1
[D3 03 4.2MPI/LPG
] Silnik kręci, a auto nie odpala
: 06 lut 2017, 11:17
autor: Blade
Witajcie!
Jakiś tydzień temu po zrobieniu paru km i postoju ok 15 min przy próbie odpalenia.... auto nie odpaliło. Kręci silnikiem i nic się nie dzieje. Wielokrotne próby - zero rozultatu. Dopiero po ok 10 min w stresie przypomnialem sobie o odpaleniu awaryjnym na gazie. Poszedł. Później po kolejnych 3h postoju odpalił bez problemu. Problem niestety ostatnio powrócił i na początku zauważyłem, że kręci takie 0,3-0,5s dłużej jak wczesniej. W sobote po 10 min postoju to samo - kręci i nic się nie dzieje, aż nagle... odpalił jakby nigdy nic.
Co wiem:
> Zauważyłem jedną zależność - problem jest po krótkim postoju. Odpalanie po nocy czy paru godzinach etc - bez problemu pali!
> Podmieniłem akumulator na w pełni naładowany - bez zmian.
> VCDS w ECU - bez błędów lecz nie wiem jak sprawdzić wydajność pompy.
> Na benzynie idzie pełnym ogniem do ocięcia bez zająknięcia.
HELP! Co zrobić, żeby bez sensu nie wymieniać pompy, a jak już to czy te z diesli są takie same, bo na allegro jednak większość jest z diesli i ciężko o taką z 4.2.
: 06 lut 2017, 18:49
autor: Motostacja
Typowo pompa paliwa
ta z prawej str, co Ty używke chcesz kupic? To zaraz będziesz szukał następnej, są tematy na forum z linkami do zaminników ale one są głosniejsze niektóre sztuki słychac cały czas podczas jazdy przykład z życia u znajomego.
Jeździło się na LPG z rezerwą PB to teraz tak jest
W pompie siadają szczotki "chyba" podobna historia jak z silnikiem v2 w którym już w 2 giej a8 wymieniałem szczotki i hula po dzis dzien
nie wiem czy da sie to wymienić w pompie.
Diesel ma inne pompy z tego co wiem ale podpytaj michała on to rozkmini.
: 07 lut 2017, 10:09
autor: rav85
może to być tez czujnik położenia walu/wałka
kup sam wkład do pompy nowy zamiennik w ktd
: 07 lut 2017, 16:11
autor: Motostacja
Wada czujnika położenia wału skutkuje błędem w ECU zazwyczaj Check.
Skoro na PB nie odpaliła, a na LPG tak to 100% pompa PB, problem pompy nie jest 0/1 tylko narasta, auto raz dłużej kreci, później czasami odpala i gaśnie po 1-2s , później podczas jazdy na PB potrafi zgasnąć aż w końcu wgl nie odpala. Podobnie jest z wentylatorem V2 nie siada z dnia na dzień ale problem sie pogłębia aż przestaje działać na amen.
Więc szukałbym nowej pompy, to raczej jedna ze standardowych usterek D3 4.2 MPI
: 07 lut 2017, 20:56
autor: pioter
Napisz do daniell-gda może ma jaką zdrową sztukę , kupowałem u niego i śmiga pięknie . Wymienić pompę to jakieś 20min roboty .
: 28 lut 2017, 12:45
autor: Blade
Na razie wszystko wskazuje na czujnik położenia wału.
Na zimno auto odpala w 100% przypadków. Na gorąco po jeździe jak ma jakies 80-90*C to szansa ze odpali to jakieś 5%.
Spadnie temp <80*C i odpala.
Zamówiłem czujnik (niestety tylko ASO bo ori bosch nie jest nigdzie dostępny) koszt ok 580zł
Dam znać czy pomogło.
[ Dodano: 2017-02-28, 12:45 ]
OK. Problem rozwiazany - wymieniony czujnik położenia wału i problem zniknął!
: 27 mar 2017, 16:41
autor: Marcin2013
Blade pisze:OK. Problem rozwiazany - wymieniony czujnik położenia wału i problem zniknął!
Gdzie znajduje się ten czujnik ??
: 27 mar 2017, 19:56
autor: danishow
Blade pisze:koszt ok 580zł
Ale zdziercy, w DE kosztuje 106 euro bez rabatu a Boscha u naszego dostawcy 65 euro.
Marcin2013 pisze:Gdzie znajduje się ten czujnik ??
W dzwonie skrzyni, tuż przy silniku po lewej stronie.
A i dla potomnych, numer części:
077905381J oraz Bosch
0261210245 lub
0261210246
: 27 mar 2017, 22:13
autor: mkbewe
Chyba ich powaliło z tą ceną!! Czysta kpina tym bardziej że poza granicami gdzie ludzie zarabiają 4x tyle czujnik jak kolega podaje jest tańszy....
: 28 mar 2017, 12:23
autor: Blade
Ten czujnik taki sam element jak czujnik ABS tylko ten akurat dedykowany do tego modelu. Cena jest ABSTRAKCYJNA.
Udało sie komuś dorwać bezpośrednio od Boscha? Ja dzwoniłem po paru firmach i nikt nie mógł załatwić
: 28 mar 2017, 20:24
autor: Marcin2013
ja dzisiaj dzwoniłem do Boscha i niestety towar nie dostępny, w sumie po rozmowie z gościem powiedział że to grupa VAG i odniosłem wrażenie że produkują tylko dla nich, tylko po co na stronie Boscha info o cenie 328,97gr kupiłem dzisiaj czujnik w ASO po długich rozmowach zapłaciłem 509 zł. mam nadzieje że po wymianie auto odpali, skorzystałem z porady Michała i podczas kręcenia rozrusznikiem VCDS nie widzi obrotów silnika oczywiście czujnik G28
: 29 mar 2017, 09:40
autor: Blade
To Tobie w ogóle nie odpalał? Nawet na zimnym? Daj znać czy wymiana pomogła.
U mnie jest OK choć mam wrażenie, ze wcześniej taki ułamek sek szybciej odpalał.
: 29 mar 2017, 10:17
autor: mmalinas
Koledzy z Lotwy maja jeszcze w sprzedazy.
http://www.ebay.com/itm/BOSCH-Kurbelwel ... SweuxWTuB-
Moze dacie rade zalatwic . Napisac maila i wysylka do PL
[ Dodano: 2017-03-29, 10:14 ]
Wychodzi okolo 80€ z wysylka czyli 350 PLN zawsze to taniej niz w ASO
[ Dodano: 2017-03-29, 10:17 ]
AutoBodyShop
Jekaterina Spiridovska
Celtnieku 6b-3
LV2121 Salaspils
Lettland
Phone:28475078
Email:
shop24absde@gmail.com
: 30 mar 2017, 20:23
autor: Marcin2013
Blade pisze:To Tobie w ogóle nie odpalał? Nawet na zimnym? Daj znać czy wymiana pomogła.
W niedzielę długo kręcił zimni i ciepły w poniedziałek zimny odpalił, ale po zgaszeniu po około godzinie kręciłem chyba z 15 razy po 10 s. i dopiero załapał, jak odpalił to szarpał dojechałem do celu zgasiłem odpaliłem zaraz po zgaszeniu w celu próby,i odpalił od razu i nie szarpał, zgasiłem wróciłem za 3 godz. i nie odpaliłem, ponownie odpaliłem po kolejnych 3-4 godz. dojechałem do domu i rano nic ani nie mru mru, podpinając VAGA w bloku pomiarowym czujnik G28 podczas kręcenia rozrusznikiem nie pokazywał obrotów, wymieniłem czujnik na nowy i odpalił od tyku, na razie dwa dni jest spoko