Strona 1 z 1

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Błąd 17235 - Park/Neutral Switch Input

: 13 lut 2017, 20:04
autor: shark5856
Witajcie.

Mam problemik - oby to tylko problemik ;)

Zaczęło się od tego, że raz na 2 msc skrzynia potrafiła wpaść mi w awarie, która po zgaszeniu auta i odpaleniu znikała i długo nie powracała. Pojawiło się to po raz drugi no i audi pod komputer..
Błąd jaki został wypluty to :

17235 - Park/Neutral Safety Switch (z pamięci podaję)

Dodam, że gdy nie ma awarii skrzyni, biegi chodzą książkowo.. Nie wyczuwam żadnych problemów ze skrzynia, jeśli natomiast wpada w awarię to podczas przełączania z P na D czuć mocne stuknięcie i szarpnięcie jednocześnie. Tak samo z P na R bądź z R na D i odwrotnie..

Natomiast mówię, po zgaszeniu i odpaleniu auta problem całkowicie znika.

Dodam jeszcze, że zniknęło mi podświetlenie biegów... Tzn. może nie całkowicie.. BO gdy mam pokrętło od świateł wyłączone (tryb kanadyjski) to biegi mi się podswietlaja, jesli natomiast przełącze na AUTO i zapalaja się xenony, zapala się podswietlenie sterowania mmi a gaśnie podświetlenie skrzyni.. Bywa, że nie ma tego zjawiska odrazu tylko po jakimś czasie.. No i wydaję mi się, że gdy właśnie zgaśnie podświeylenie skrzyni to po jakimś czasie skrzynia wpada w awarie..

Czy z tym podświetleniem, to może być problem po demontażu deski ? ;/
Wydaję mi się, że wszystk zostało poprawnie podłączone..

Błędy mam na chwilę obecną skasowane i czekam do ponownego pojawienia się awarii wtedy wrzucę raz jeszcze co wyszło. Z dokładniejszymi danymi ;)

: 13 lut 2017, 20:46
autor: dice111
A nie przypadkiem http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01236 ten błąd ?

: 13 lut 2017, 21:09
autor: shark5856
Na pewno nie ;)

Błąd numerycznie na się pewno zgadza 17235

17235 - Park/Neutral Sensor Switch
Signal to low

Coś takiego ;)

EDIT :

Dzisiaj rano miałem dziwna sytuacje.. mianowicie przejechałem sie autem ok 8 km, wróciłem do domu i po 40 min wracam do auta i niestety odrazu skrzynia w awarii co chyba przez to nie pozwalało mi odpalić auta.. w ogóle nawet nie kręcił.. wkur... sie zamknąłem i poszedłem.. ale spokoju mi to nie dało i po 10 min wróciłem sie i ku mojemu zdziwieniu auto odpaliło i nie było błędu skrzyni.. dodam ze mam problem z aku (ładowany juz moze z 20 razy) słabo trzyma mrozy - góra 2 dni. Rozrusznik katuje bo musze dłużej kręcić a czasami nawet i 2 razy.. - ale to raczej wina braku ciśnienia na tłokach - temat juz omawiany dawno, a jeszcze nie ogarnięty.

EDIT :

Został wymieniony czujnik, który odpowiada za wskazanie położenia skrzyni czy jest na P czy na innym biegu. Zleciłem odrazu wymianę oleju. Całkowity koszt naprawy łącznie z robocizna to 1600 zł :-)