Strona 1 z 2

[D3 03 4.2MPI ] Audi A8 D3 4.2 V8 BMF problem z błędami rę

: 22 lut 2017, 18:51
autor: elmagico
Witam wszystkich forumowiczów . Ostatnio moje Audi przeszło remont silnika , uszczelki pod głowicami planowanie, szczelność,nowa odma wymiana nastawnika na lewej głowicy oraz slizgów nastawników ,łańcuszków na obu głowicach.

Po złożeniu wszystkiego do kupy auto pracuje równo lecz świeci raz mruga raz kompletnie gaśnie Check Engin . do tego od czasu do czasu wyrzuca błąd EPC auto przechodzi w tryb awaryjny , po zgaszeniu i ponownym odpaleniu EPC znika i auto pracuje jak należy ( check Engine cały czas świeci).

VCDS pokazuje błędy :

P0346 - błąd czujnika położenia wałków A B2 - zły sygnał nie ma sygnału nie ma komunikacji - Czujnik zakładany NOWY błąd po skasowaniu nie znika . czujnik również przekładałem stronami błąd zostaje na lewej głowicy.

Do tego na lewej głowicy pojawia się wypadanie cylindrów wszytkich 5-6-7-8 .

ręce mi już opadają proszę o jakieś wskazówki .


Następnym razem przy zakładaniu tematów używaj tagów

Pozdrawiam .
pioter .

: 22 lut 2017, 18:59
autor: CINEK
elmagico pisze:P0346 - błąd czujnika położenia wałków A B2 - zły sygnał nie ma sygnału nie ma komunikacji
sprawdź kabel i wtyczke, może tu problem leży.
elmagico pisze: Do tego na lewej głowicy pojawia się wypadanie cylindrów wszytkich 5-6-7-8 .
a jaki nastwanik założyłeś? ori czy zamiennik? Sprawdzałeś jak ten nastawnik chodzi w blokach pomiarowych? od źle pracującego nastawnika też mogą zapłony wypadać.

: 22 lut 2017, 18:59
autor: michalwruszak
Sprawdz parametry w grupach 90 i 93 - może rozrząd jest nieprawidłowo ustawiony

: 22 lut 2017, 19:04
autor: elmagico
Nastawnik założony używany ori w pełni sprawny . Kable wtyczka sprawdzona z tym że dziwina sprawa na lewej głowicy wtyczka daje prąd 20v a na prawej 12v

[ Dodano: 2017-02-22, 19:03 ]
Jakie mają być wartości w tych grupach 90 i 93 ?

[ Dodano: 2017-02-22, 19:04 ]
Ma ktoś schemat prawidłowego ustawienia rozrządu?

: 22 lut 2017, 19:05
autor: michalwruszak
NA wolnych obrotach wartości muszą być najbardziej zbliżone do zera . Rozrząd był ustawiany na blokady ?

: 22 lut 2017, 19:14
autor: elmagico
Czy wartości minusowe są dopuszczalne ? Mechanik ustawial rozrzad nie wiem czy robił to na blokadach.

[ Dodano: 2017-02-22, 19:09 ]

[ Dodano: 2017-02-22, 19:09 ]

[ Dodano: 2017-02-22, 19:12 ]
Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem

[ Dodano: 2017-02-22, 19:14 ]
Na jakich blokach pomiarowych sprawdzić nastawnik i jakie mają być wartości.

: 22 lut 2017, 19:20
autor: mkbewe
elmagico pisze:Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem
no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad...

: 22 lut 2017, 19:24
autor: elmagico
mkbewe pisze:
elmagico pisze:Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem
no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad...
Możliwe później sprawdzę na kompie

: 22 lut 2017, 20:54
autor: CINEK
mkbewe pisze:no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad...
mój mechanik robi bez blokad ;) ma wiedze i mu ufam i wszystko chodzi wiec ;)

: 22 lut 2017, 21:56
autor: uzlik
Na dobrych blokadach nie na badziewiu. Nie na oko, nie na pędzelkach, nie na markerach.

[ Dodano: 2017-02-22, 21:56 ]
Ostatnio wymieniałem rozrząd na prostszym silniku AVF (diesel) ale użyłem blokad. Synchronizacja wyszła 0,0. Na znaki można patrzeć ale ideału nie będzie. Chyba, że sie uda.

: 22 lut 2017, 22:12
autor: elmagico
Obrazek

[ Dodano: 2017-02-22, 22:07 ]
Tak to wygląda na kompie. Prosze o wskazówki

[ Dodano: 2017-02-22, 22:10 ]
Obrazek

[ Dodano: 2017-02-22, 22:12 ]
Czujnik na lewej głowicy wcale nie widoczny na prawej -3

: 22 lut 2017, 23:15
autor: szeryfisch
Przeciez sterownik pokazuje o co biega...
W grupie 93 widac ze w okienku banku 2 nic nie ma = wartosc jest poza zakresem, to samo potwierdza starownik waląc błąd P0346 sygnał niezrozumiały = poza zakresem.
No i jeszcze wypadanie zapłonów na tej główce...

Reasumujac jest źle ustawiony rozrzad, nawet pewnie nie tyle rorząd ile łańcuch na napinaczu.
Do sprawdzenia.

: 22 lut 2017, 23:39
autor: CINEK
No jak mechanik nie mial pojęcia ile oczk się ustawia na lewej glowicy to nic dziwnego ze jest jak jest <faktycznie>

Jak dobrze pamiętam lewa strona ustawiana jest na 15 oczek/ogniw a prawa na 16.

: 23 lut 2017, 07:39
autor: elmagico
Chłopaki dzieki wielkie za powoc prosiłbym jeszcze o dokładne instrukcje co do ustawienia rozrządu.

[ Dodano: 2017-02-23, 00:53 ]
Chodzi mi dokładnie o ustawienie walkow ile oczek na lewej głowicy ile na prawej .

[ Dodano: 2017-02-23, 07:39 ]
I prosiłbym o info na którym kanale mam sprawdzić napinacz i jakie mają być wartości.

: 23 lut 2017, 09:11
autor: FOSS
szeryfisch pisze:Przeciez sterownik pokazuje o co biega...
W grupie 93 widac ze w okienku banku 2 nic nie ma = wartosc jest poza zakresem, to samo potwierdza starownik waląc błąd P0346 sygnał niezrozumiały = poza zakresem.
No i jeszcze wypadanie zapłonów na tej główce...

Reasumujac jest źle ustawiony rozrzad, nawet pewnie nie tyle rorząd ile łańcuch na napinaczu.
Do sprawdzenia.
Tak jak piszesz - rozrząd na tyle źle poskładany, że wypada poza zakres odczytów.
Kolega mechanik się nie popisał :/