Strona 1 z 3
[D3 04 3.7MPI ] Po wymianie rozrządu stuki w silniku
: 24 lut 2017, 21:36
autor: radziu797
Witajcie! Wczoraj miałem zmieniany rozrząd oraz cały osprzęt paska klinowego. Po tym zabiegu słychać stukanie dochodzące z okolic dołu silnika od lewej strony stojąc przed maską. Co to może być?? Macie jakieś pomysły?? Dodam ,że po rozgrzaniu oleju i samego silnika stukanie maleje a nawet po dłuższym czasie przechodzi. Mechanik zgania na alternator albo pompę (tylko którą?) w każdym razie nic podczas wymiany nie mogło się uszkodzić - jego słowa.
PS: rozrząd ustawiany na znaki, mechanik nie miał blokad...
sorry Panowie ale jestem taki wkur... że mnie szlak trafia z tymi "specjalistami" - pomóżcie proszę
: 24 lut 2017, 21:40
autor: Gecio
Mechanik nie miał blokad więc sprawa jest raczej prosta skoro po wymianie rozrządu coś wali
Coś się przestawiło i będzie rozbierał jeszcze raz
: 24 lut 2017, 21:45
autor: radziu797
ok oczywiście na pierwszy strzał nasuwa się źle ustawiony rozrząd ja też tak myślałem ale czemu ten dźwięk ustaje? robi się mniej metaliczny aż w końcu zanika na rozgrzanym silniku?
: 24 lut 2017, 21:48
autor: Gecio
Tak czy siak auto nie powinno jeździć
Niech obsłucha to inny mechanik
: 24 lut 2017, 22:29
autor: radziu797
dzięki za podpowiedź Gecio, ktoś coś jeszcze? jakieś pomysły?
: 24 lut 2017, 22:55
autor: kerys102
A czy przy odpalaniu masz metaliczny pogłos przez parę sekund?
Jak masz dostęp do VCDS to zrób pomiary na blokach grupa 90,91,92,93
[ Dodano: 2017-02-24, 22:55 ]
Njważniejszy to blok 93
A pali się check i trzęsie budą ?
Jeżeli miałeś zmieniany pasek bez blokady to na 100% do poprawki. pomiar powinien pokazać niskie wartośći azwyczaj jest od -3do +3 zbliżone do 0.
U mnie na jednym pokazywało 21 lub poza skalą. Do poprawki był rozrząd i po tym wszystkim się okazało że też wysypał się jeden nastawnik wałka (koszt w ASO 2500 zł).
Ja bym na twoim miejscu zrobił pomiary bo co mechanik to inna diagnoza.
: 24 lut 2017, 23:02
autor: danishow
Skoro po wizycie u mechanika silnik wydaje nienormalne dźwięki to dziwię się Tobie, że jeszcze tam auta nie odstawiłeś. Warsztat wziął kasę i prawdopodobnie spartolił robotę, obowiązkiem ich jest poprawić babola
: 24 lut 2017, 23:50
autor: szeryfisch
Rorzad powinien byc utsawiany na blokady - to fakt. Jezeli alterantor to niech zdejma pasek i bedzie wiadomo..
Ale z drugiej strony miałem w swojej kadencji 2szt D3 4.2 które po odpaleniu zimnego silnika młóciły jakby wszystkie popychacze i nastawniki padły. To wszystko cichło wraz z nagrzewaniem silnika az ustawało. Do dzis nie wiem co to było??
: 25 lut 2017, 06:46
autor: radziu797
No wlasnie koledzy zapalił sie check engine i trzęsie budą jak dodaje sie gazu tak do 2000 tys obrotów, do vcds nie mam dostępu ale po weekendzie kupuje kabel bo bez tego się nie obejdzie
Ps: który vcds najlepiej i bezproblemowo pracuje? Bo nie wiem która wersje kabla zamówić
: 25 lut 2017, 08:03
autor: kerys102
Czyli objawy się potwierdzają , rozrząd do poprawy. Co do VCDS-a jam mam taki
https://www.olx.pl/oferta/interfejs-vcd ... 4;promoted
Chodzi bez problemu.
Jak chcesz pogadać o obiawach i jak to się skończyło po wymianie rozrządu bez blokad to pisz na pw.
A konkretnie skąd jsteś z Lubelskiego ?
: 25 lut 2017, 21:58
autor: radziu797
W poniedziałek podjadę do kogoś z vcdsem i sprawdzę te bloki pomiarowe które podaliscie. Mam nadzieje że to tyłko źle ustawiony rozrząd. Gdyby po komputerze wyszło że rozrząd jest źle ustawiony to ma ktoś pożyczyć blokady żeby to zrobić tak jak ma być??? Oczywiście się do nich dołożę $$.
: 28 lut 2017, 10:37
autor: mmalinas
Witam
Wydaje mi sie ze takie stuki i metaliczne odglosy z przedniej strony glowic wskazuja na
zbyt "wczesny" ustawiony rozrzad . Czyli blok 93 na minus powyzej 4°.
Wszystkie te odglosy zwiazane sa z napinaczem lancucha walkow rozrzadu.
A ustaja bo w miare obrotow jest on w stanie skonpensowac prawie 22°
Polecam SSP 341
Pozdrawiam
Michal
: 04 mar 2017, 11:39
autor: radziu797
koledzy dzięki uprzejmości jednego z kolegów forum mam już co trzeba do diagnozy auta. Po przeskanowaniu grupy 90 i 93 mam takie wyniki jak na załączonym zdjęciu. Co możecie mi o tym powiedzieć? rozrząd do ponownego ustawienia? Z tego co mówisz mmalinas to u mnie jest jeszcze bardziej przestawiony? z ciekawości wam powiem ze stuki ustały, najprawdopodobniej popychanie zaworowe sie nie napełniły olejem po wymianie.
dodałem jeszcze przy obrotach jak to wygląda, w grupie 90 nic sie nie zmienia przy 5 tyś obrotów, gdzieś wyczytałem że ma dochodzić do 26...czyli nastawniki dead?
: 04 mar 2017, 19:41
autor: mmalinas
radziu797 pisze:dodałem jeszcze przy obrotach jak to wygląda, w grupie 90 nic sie nie zmienia przy 5 tyś obrotów, gdzieś wyczytałem że ma dochodzić do 26...czyli nastawniki dead?
Niekoniecznie bo w bloku 90 Adjustment stoi na "OFF" czyli zakończył przestawianie
Sprawdzę u siebie jak zmienia sie Adjustment przy zwiekszaniu obrotow a jak jesli te obroty pozostana
w miejscu
Dam znac
: 04 mar 2017, 21:41
autor: marekp750
Samo zwiększenie obrotów bez jazdy nie musi aktywować nastawników.
Trzeba umieć "kopnąć" gaz powyżej 4500 obrotów by na chwilę aktywować nastawniki.