Strona 1 z 2

[D3 04 3.0MPI/LPG ] Spadek mocy

: 25 lut 2017, 10:28
autor: PITER82
Witam od dłuzszego czasu mam wrazenie ze mam spadek mocy tak jakby auto było mułowate nie ma kopa i dobrego przyspieszenia ? jakies sugestie ? pomysly ? <hmm> <hmm>

: 25 lut 2017, 10:38
autor: kerys102
A czy przypadniem nie wymieniałeś rozrządu?

: 25 lut 2017, 11:00
autor: PITER82
wymieniłem 2 tygodnie temu mianowicie wszystko co sie dalo :) (zwiazane z rozrzadem)

: 25 lut 2017, 11:06
autor: kerys102
A na blokadach wymieniałęś rozrząd?

Podpinałeś pod komputer/diagnozowałeś .

: 25 lut 2017, 12:09
autor: Gecio
Podpinałeś kompa?? Zacznij od tego bo może jakaś pierdoła być :)

: 25 lut 2017, 12:41
autor: PITER82
autko dalem do specjalistow w audi oni robili mi roząd . podepne go dzis jakie to byly na vcds grupy pomiarowe ?

: 25 lut 2017, 17:23
autor: FOSS
PITER82 pisze:autko dalem do specjalistow w audi oni robili mi roząd . podepne go dzis jakie to byly na vcds grupy pomiarowe ?
90, 93

Pozostaje mieć nadzieję, że to nie po wymianie rozrządu bo wtedy będzie do poprawki.

: 25 lut 2017, 22:44
autor: PITER82
FOSS pisze:
PITER82 pisze:autko dalem do specjalistow w audi oni robili mi roząd . podepne go dzis jakie to byly na vcds grupy pomiarowe ?
90, 93

Pozostaje mieć nadzieję, że to nie po wymianie rozrządu bo wtedy będzie do poprawki.
o ile wiem i z tego co wyczytalem to musi byc poprawnie ustawiony na wszystkich wałkach 0 0 0 0 co wiadomo ze po zalozeniu blokad uzyskujesz to ale nie jestem pewny bo podobno jest tez zabawa z wariatorami ?
dodam ze autko na D jest dla mnie mułowate nawet na gazie czy bezynie dopiero od 4 tys obr. zaczyna przyspieszac dodam ze quattro nie jest bo ma cvt skrzynie ale jesli chodzi o tryb S to zachowuje sie zupełnie inaczej i mozna uznac ze ma przyspieszenie

a zapomnialem jeszcze jak podpiołem kompa to w silniku błedy byly :
poduszka pod silnikiem (standard)
18672 oraz 18686 - sonda b2 s1
po mojej szarzy autostrada : 16804 - catalyst system bank 1 efficiency below threshold
i to tyle i nie swieci mi check engine ( na szczescie )

co do pomiarow blokow :

grupa 090 - 720/min g28 , adjustment bank 1 (0.0 kw) adjusment bank 2 (0.0kw)

grupa 93 - phasenleg intake bank 1 (8.0kw)

phasenleg intake bank 2 (4.0kw)

phase position bank 1 11.0kw

phase position bank 2 (5.0kw)

[ Dodano: 2017-02-25, 22:44 ]
dodam ze widzialem auto rozebrane dekle górne i blokady osobiscie wiec nie mozna stwierdzic ze nie bylo blokad

: 01 mar 2017, 10:36
autor: mmalinas
Witam

wtrace sie bo wlasnie wymienialem u siebie rozrzad wraz z termostatem.

Przed wymiana w bloku pomiarowym 93 mialem wartosci +4°

Auto zachowywalo sie bardzo leniwie w dolnym zakresie obrotow.

Po ponownym ustawieniu rozrzadu tzn.

Wal na OT i blokada pinem , blokada walkow rozrzadu, oczywiscie luzne kola walkow , napinacz zblokowany z podkladka 5mm , rolka napinajaca (prawa strona) na 70 Nm i dokrecona , dokrecenie srub walkow rozrzadu na 55-60 Nm , sciagniecie podkladki pod napinaczem i uwolnienie napinacza no i usuniecie bolca blokujacego z walu.

Po ustawieniu mialem na obu stronach -2° i auto nie do poznania .
dynamicznie wchodzi na obroty , jest ciche i nie ma wibracji.

Z ustawieniem na wczesny auto potrzebuje napewno ulamek sekundy dluzej do odpalenia. Nie odczuwalne .

Z tymi wartosciami napewno sprawdzilbym ustawienie rozrzadu

Pozdrawiam
Michal

: 02 mar 2017, 22:53
autor: PITER82
mam fazy rozbierzne ale w normie
walki pozycja na 0 wiec gdzie dalej szukac ? sprawdzalem gruszki wszystko z nimi ok :)
moze odme trzeba zmienic ? albo gdzies w podcisnieniach moze jakas nieszczelnosc :( nie wiem jak sie sprawdza poprawnie pomiar przepływki ? <bezradny>

swiece cewki wymienione na nowiutkie , filtr paliwa tez bo robie to co roku , ehhh

: 02 mar 2017, 23:22
autor: mmalinas
na podstawie czego stwierdzasz ze masz ustawienie rozrzadu w normie?
podales blok 93 ktory wogole nie jest w normie.
Wg tego pomiaru rozrzad jest przestawiony

Pozdrawiam

Michal

: 03 mar 2017, 18:52
autor: PITER82
rozmawialem z 2 osobami co roba mechanike i stwierdzili ze pomiar w grupie 090 jest na zero i to ok a 93 to poprostu zmienne fazy i ze w tym silniku (ASN) nie da sie ustawic nigdy prawidłowo nastepnie rozrzad byl na blokadach to w jaki sposób jest przestawiony sam widzialem blokady załozone wiec nie moge powiedziec ze ich nie bylo <hmm> <hmm>

: 03 mar 2017, 20:55
autor: pepi
bo ludzie głupoty piszą i pewnie to piszą ludzie co tylko widzieli jak ktoś ustawiał :>
blokuje się wałek ale ten wałek jest spięty łańcuchem z drugim wałkiem i w środku jest jeszcze napinacz -tu jest problem .
Moim zdaniem jeśli wynik po blokadach jest bliski zeru świadczy to o dobrym stanie napinaczy i łańcuchów a jeśli jest wynik dziwny i było blokowane prawidłowo to przyczyna jest tam gdzie napisałem .
Czujnik jest na drugim wałku i może być rozjazd

: 03 mar 2017, 23:00
autor: mmalinas
Pepi

bladego pojecia o ASN nie masz
O jakim lancuchu ty opowiadasz.
Wez prosze zerknij do ELSY na ASN i wymiane paska rozrzadu.
Walki wydechu i ssania sa na jednym pasku i trzeba sciagac dekle i stosowac blokady
T40030 x2
z momentem 10 Nm do tego blokada T40026 i dopiero mozna zluzowac napinacz i rolke i sciagac kola walkow rozrzadu

Nie wciskajcie ze tak ustawione walki zaworow ssacych sa ok

Pozdrawiam

Michal

: 04 mar 2017, 10:22
autor: FOSS
mmalinas pisze:Pepi

bladego pojecia o ASN nie masz
O jakim lancuchu ty opowiadasz.
Wez prosze zerknij do ELSY na ASN i wymiane paska rozrzadu.
To samo chciałem napisać <hihi>

Nie doczytał kolega że to 3.0 ASN - myślał że to 4.2 BFM <faktycznie>