Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI ] Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob

: 31 maja 2017, 08:03
autor: Eriu
Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej



dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów

Co to może być .. ?

: 31 maja 2017, 08:12
autor: marekp750
Brak właściwego napięcia łańcuszka wałków rozrządu.

Powody:

- uszkodzone ślizgi na napinaczu (nastawniku)
- uszkodzony nastawnik
- małe ciśnienie oleju w silniku

: 31 maja 2017, 08:18
autor: Eriu
Jeszcze kwestia tego typu ze na 1 i na 5 cylindrze kompresja jest między 7 a 9 bar

a na innych około 12-13

[ Dodano: 2017-05-31, 08:18 ]
żeby wymienić nastawnik trzeba wyciągać silnik ?

Zresztą i tak silnik cały będe wyciągał zeby zobaczyć czy zawory przepuszczają czy pierścienie ; P także kapa motora się szykuję ; P

: 31 maja 2017, 11:15
autor: FOSS
Eriu pisze:Jeszcze kwestia tego typu ze na 1 i na 5 cylindrze kompresja jest między 7 a 9 bar
a na innych około 12-13
Kompresja w przedziale 7-9bar kwalifikuje ten silnik do remontu.
Kompresja 7bar to poniżej granicy zużycia określanej przez producenta.
Różnica w kompresji pomiędzy cylindrami od 7bar do 12bar również jest niedopuszczalna.

Badanie kompresji warto powtórzyć, najlepiej u kogoś kto potrafi to zrobić poprawnie bo ja już kilka razy miałem auta które przyjechały już właściwie na remont silnika a ten okazywał się być całkiem zdrowy.
Eriu pisze:żeby wymienić nastawnik trzeba wyciągać silnik ?

Zresztą i tak silnik cały będe wyciągał zeby zobaczyć czy zawory przepuszczają czy pierścienie ; P także kapa motora się szykuję ; P
Wg. serwisówki może i trzeba go wyciągać ale z praktyki wiem, że nie trzeba.
Ale i tak nie to znaczenia bo przecież i tak planujesz go targać na ziemię :)

: 31 maja 2017, 13:58
autor: Eriu
Poczym poznać uszkodzony nastawnik

Re: Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob

: 08 cze 2017, 07:29
autor: colorado
Eriu pisze:Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej



dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów

Co to może być .. ?
Stuki w przedziale 2000-3000 mogą być również spowodowane zmianą oleju.
W moim przypadku po wymianie oleju na Motul tak właśnie było. Wróciłem do oleju który wcześniej zalewałem Castrol stuki ustąpiły. Oba oleje były tej samej klasy (pełny syntetyk)

Oczywiście nie reklamuje w tym miejscu Castrola, obecnie jeżdżę na innym oleju

Re: Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob

: 11 cze 2017, 13:16
autor: Gecio
colorado pisze:
Eriu pisze:Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej



dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów

Co to może być .. ?
Stuki w przedziale 2000-3000 mogą być również spowodowane zmianą oleju.
W moim przypadku po wymianie oleju na Motul tak właśnie było. Wróciłem do oleju który wcześniej zalewałem Castrol stuki ustąpiły. Oba oleje były tej samej klasy (pełny syntetyk)

Oczywiście nie reklamuje w tym miejscu Castrola, obecnie jeżdżę na innym oleju

Nie wiem jakim cudem na Castrolu masz lepszą pracę silnika jak ja od niego odszedłem na Liqui Moly 5W30 i jest o wiele lepiej.

: 26 cze 2017, 23:10
autor: colorado
Wspominałem, że w moim przypadku zmiana oleju miała znaczeniem. Obecnie również jeżdżę na LM