Strona 1 z 1

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Rozrząd zmienia wartości w grupie93vcd

: 05 lip 2017, 17:34
autor: Wojtec1987
Witam wszystkich, mam kilka pytań co do rozrządu w d3 4.2 pb
Otóż wczoraj odebrałem auto od mechanika, poprawiał rozrząd, miał poprawiać ponieważ były następujące wartości -6 i -2 a wiem z forum że taka norma to od -4 do +4

Okazało się że jeden z łańcuchów był przestawiony o 1 ząb, facet wie co robi ponieważ miał schematy i nie ustawiał na znaki a liczył ogniwa.

Po odebraniu auta podpinam kompa i jest -4 i -2 uradowany że wszystko w porządku oczywiście wróciłem do domu.

Coś mnie ruszyło żeby sprawdzić jeszcze raz ten rozrząd i podpiąłem dzisiaj znowu kompa , wchodzę w grupę 93 i ku mojemu zdziwieniu jest -6 i -3 temp wody ok 70C


Skasowałem adaptację poprzez skasowanie błędów (mam dwa od katów) wchodzę w grupę 93 i jest -5 i -2

Czy to normalne że w tej pozycji się to zmienia ? Ma na to wpływ np temp silnika ?

Proszę tutaj foto :

Obrazek

: 05 lip 2017, 20:53
autor: marekp750
Czujnik położenia wałków masz na wałkach ssących.
Czyli brana jest pozycja wałka ssącego, który jest napędzany przez łańcuszek i nastawnik
z wałka wydechowego.
Jeżeli nastawnik nie wraca za każdym razem do punktu "zero" to wskazania
na 93 mogą pływać.

: 05 lip 2017, 21:06
autor: danishow
Wojtec1987, coś z foto nie tak. Popraw to proszę.

: 05 lip 2017, 21:26
autor: Wojtec1987
marekp750 pisze:Czujnik położenia wałków masz na wałkach ssących.
Czyli brana jest pozycja wałka ssącego, który jest napędzany przez łańcuszek i nastawnik
z wałka wydechowego.
Jeżeli nastawnik nie wraca za każdym razem do punktu "zero" to wskazania
na 93 mogą pływać.
Sugerujesz kończące się nastawniki ? Można je jakoś sprawdzić z poziomu vcds ?

: 05 lip 2017, 22:04
autor: marekp750
Można sprawdzić częściowo w VCDS.

Bloki pomiarowe 90, 91, 92, 93.

Na podstawie wskazań w tych blokach można określić czy nastawniki poprawnie działają.
Oczywiście mowa tutaj tylko o funkcjonalności wychylania i powrotu nastawnika.

Hałasowanie nastawników nie jest widoczne w blokach pomiarowych.

: 05 lip 2017, 22:20
autor: Wojtec1987
Nie słychać nastawników, ani łańcuchów, gdzieś czytałem że wartości w grupie 93 zmieniają się po rozgrzaniu silnika, a skoro nikt nie potwierdza tutaj tego, rozumiem że to bujda ?

Pomiar robić na pracującym silniku na postoju, czy podczas jazdy ?

Jakie powinny być wartości w tych blokach ? 93 to wiem, jak najbliżej zera.

: 06 lip 2017, 10:14
autor: Marcin2013
Wojtec1987 pisze:Okazało się że jeden z łańcuchów był przestawiony o 1 ząb, facet wie co robi ponieważ miał schematy i nie ustawiał na znaki a liczył ogniwa.
Nie trzeba liczyć zębów (zęby się liczy podczas montazu nastawnika ) są znaki na wałkach,bo ogniw między wałkami na banku 1 powinno być 16, a na banku 2 15, trochę dziwne ze było przestawione moze wyczytał ze ma być np. 15 i na drugiej głowicy zmienił nie potrzebnie, przeciez te znaki na wałkach są b. wazne właśnie one pokazują czy wałki są dobrze ustawione względem siebie <jezyk2>
Wojtec1987 pisze:Pomiar robić na pracującym silniku na postoju, czy podczas jazdy ?
Raczej rozrząd na zimnym i ciepłym powinien mieć takie same wartości.

: 06 lip 2017, 11:48
autor: Wojtec1987
Nastawniki były wyciągane bo były robione głowice, i sam mechanik mówił że w schemacie jest napisane żeby liczyć ogniwa, i jest też tam nawet niby rysunek który pokazuje że znaki wtedy się nie zgadzają

Schemat z elsy

: 06 lip 2017, 21:08
autor: Marcin2013
Ogniwa liczy się podczas montazu nastawnika zeby po wyjęciu sciągacza uzyskać znaki które MUSZĄ się zgadzać nie ma innej opcji w Elsie jest napisane ze ogniwa nie są równo na znakach tylko lekko przestawione o około połowę ogniwa, (dla jednej głowicy 15 dla drugiej 16) ale znaki są ŚWIĘTE wałki w stanie spoczynku muszą być na znakach nie ma innej opcji, walczyłem z nastawnikami wczoraj <jezyk2>


t Oba oznaczenia na wałkach rozrządu muszą ustawić się naprzeciw obu strzałek na pokrywach łożysk.
Przy ponownym zastosowaniu starego łańcucha napędowego:
&#8211; Oczyścić łańcuch napędowy i koła łańcuchowe wałków rozrządu w miejscach wskazanych obiema strzałkami na pokrywach łożysk i oznaczyć kolorem położenie montażowe.

t Odstęp pomiędzy obiema strzałkami lub pomiędzy oznaczeniami kolorem wynosi 16 rolek łańcucha napędowego.
t Nacięcie na wałku rozrządu strony ssącej jest przesunięte w stosunku do rolki łańcucha -16- nieco do wewnątrz


czyli względem łańcucha a nie znak na wałku względem znaku na panewce wałka ZNAKI WAŁEK-PANEWKA MUSZĄ SIĘ POKRYWAĆ !!!!!

: 06 lip 2017, 22:23
autor: Wojtec1987
Nie mam zamiaru się z Tobą kłócić, nie znam się na tym, ale jeżeli jest jak piszesz to dlaczego rozrząd poprawił się w grupie 93 po przesunięciu łańcucha, i ewidentnie czuje poprawę pracy silnika na postoju ?

: 06 lip 2017, 22:35
autor: Marcin2013
Nikt się nie kłóci ;) rozumiem ze teraz masz - 5 i -2 jeśli tak to pytanie czy rozrząd był składany na blokadach.A tak od początku to rozumiem ze najpierw po zrobieniu głowic było gorzej i mechanik poprawił ?

: 08 lip 2017, 19:05
autor: Wojtec1987
Dokładnie, auto pracowało gorzej i było -6 i -3 po poprawieniu napinacza było -4 i -2 następnego dnia podpiąłem kompa i było znowu -6 i -3 po chwili zmieniło się na -5 i -2 , rozrząd był składany na blokadach.

[ Dodano: 2017-07-08, 19:05 ]
W jaki sposób poprawić rozrząd żeby było bliżej zera ? Szczególnie bank pierwszy ? Drugi -2 może być, ale -5 to trochę za dużo.

: 16 lip 2017, 22:11
autor: LuckyS
Marcin2013 czy moglbys podeslac mi schemat ustawienia walkow prawej glowicy? Mam dwa schematy, gdzie na jednym ogniwa zaczynamy liczyc na walku wydechowym przed kwadracikiem na walku ssacym za kwadracikiem, zaś na schemacie drugim na walku wydechowym zaczynamy liczyc ogniwa tak jak na pierwszym schemacie a na walku ssacym konczymy liczyc przed kwadracikiem. I jaki to prawidlowo poinno byc ustawione?
Email: tomi-anders44@O2.pl
Dzieki