Strona 1 z 2

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Błędy poduszek silnika, SAI i kataliza

: 16 paź 2017, 15:55
autor: McBoss
Wednesday,16,October,2013,11:22:12:40973
VCDS Version: Release 12.12.0

Address 01: Engine Labels: 077-910-560-BFM.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 560 E HW: 4E0 907 560
Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0040
Software Coding: 0011773
Work Shop Code: WSC 05311 051 68535
VCID: 2345090EE275F506A91-8076
6 Faults Found:

17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 004 - Open Circuit
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
P1577 - 004 - Open Circuit
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1
P1423 - 002 - Insufficient Flow
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2
P1411 - 002 - Insufficient Flow
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
16814 - Catalyst System; Bank 2
P0430 - 002 - Efficiency Below Threshold - MIL ON

Readiness: 0000 1000



Błędy jak wyżej. Co do poduszek silnika to są sprawne, ale błędy niestety są. Przy poduszce prawej kostki jest sama wtyczka z opornikiem (lub rezystorem), poduszka nie ma wtyczki, ani gniazda na wtyczke. Ogolnie to najmniejszy problem, podpowiedzcie jedynie jaki rezystor dac by bledu nie bylo. Jak poduszka zacznie szwankowac, zerwie sie czy cos to bede czul i wtedy zakupie nowa poduszke juz z czujnikiem...

Błędy SAI oraz katalizatorow pojawiaja sie roznie, raz po 10km, a czasem po 300km (od skasowania). Bledy pojawiaja sie zarowno na LPG jak i na PB. Tutaj bardzo bym prosil o pomoc w usunieciu tej usterki. Z tego co sam juz zlokalizowalem to:
- odma (separator) byl uszkodzony - wymienilem na nowy firmy TOPRAN...
- Wydech jest dziurawy, nie slychac, nie przeszkadza w niczym, jedynie na przegladzie Diagnosta stwierdzil, ze wydech jest dziurawt jak ser szwajcarski... (bledy moga byc przez to spowodowane??)

: 16 paź 2017, 20:24
autor: krzychu22.p1i
Wymień sondy, ale najpierw sprawdź korekty.

: 17 paź 2017, 04:28
autor: McBoss
VCDSem jakie grupy sprawdzić?? Logo dynamiczne zrobić czy na postoju uda mi sie wylapac wadliwa sonde.... ??

: 17 paź 2017, 16:31
autor: dice111
W D3 wydech dziurawy ? Gdzieś nim zahaczyłeś ? Co do SAI, Rozumiem, że sama pompa chodzi ok ? - zostaje szukać nieszczelności w całym układzie. Ale z samymi sondami bym zaczął jak pisał Krzysiek, bo są powiązane.

: 17 paź 2017, 18:41
autor: McBoss
Wydech jest przerobiony, moze jakas slaba stal albo siedzial w wilgotnej trawie dluzszy czas...

Pompa chodzi, ale mozna ją jakoś zdiagnozowac?

: 18 paź 2017, 00:01
autor: dice111
W VCDSie, ODISie można zrobić jej test (wymusić start). Ale tak jak pisałem, w 14 letnim samochodzie węże sparciałe, więc pewnie gdzieś masz nieszczelność.

: 08 sty 2018, 10:26
autor: McBoss
Tego SAI nie można usunąć?

Ma ktoś schemat co gdzie się znajduje?
Pompa, Combi Valve (zawór)...?

: 08 sty 2018, 11:14
autor: dice111
Mozna, zaslepic, albo usunac calkowice tj fizycznie: weze pompe, zawory itp ale tak czy tak potem trzeba to "wyprogramowac" jak nie chcesz miec checka.
Schemat masz w ELSIE, SAI opisane jest nawet w zeszytach seriwisowych SSP.
Nie lepiej naprawic ?

: 08 sty 2018, 12:32
autor: McBoss
Znalazłem gościa co usuniezee sterownika za 350zl. Fizycznie może sam bym wywalił...

Nie wiem jak za naprawę się zabrać, kiedyś patrzyłem na przewody to wyglądają okey...

: 08 sty 2018, 17:21
autor: mario3231
Mam ten sam problem z ta pompa co TY ,też bym chętnie wywalił tą pompę . Może ktoś podpowie jak to zrobić . Zauważyłem u siebie ze jak uruchomię samochód i poczekam parę minut zanim ruszę to błąd się nie pojawia , a jak ruszę od razu to błąd jest . Pompa sprawdzona daje dobrze , nie widać nigdzie przetartych ani sparciałych przewodów.

: 08 sty 2018, 19:59
autor: McBoss
Zawór Combi trzeba zaslepic i to chyba wszystko by było z części mechanicznych. Do tego trzeba programowo usunąć z ECU.

U mnie po skasowaniu błąd pojawia się różnie. Czasem po 10km, a czasem po 300km...

@mario3231 - a błędy katalizatorow również u CB idą w parze z tymi od SAI czy nie masz ich?

: 08 sty 2018, 20:10
autor: mario3231
Mam tylko od poduszek i od pompy
Możesz powiedzieć gdzie znajduje się ten zawór co trzeba go zaślepić .

: 08 sty 2018, 23:20
autor: McBoss

: 09 sty 2018, 16:41
autor: mario3231
Wydaje mi się że są dwa takie zawory po jednym na głowicę z tyłu silnika , to chyba trzeba zaślepić dwa te zawory tak ?

: 09 sty 2018, 23:36
autor: mysticK
Po co cokolwiek wycinac lub zaslepiac? Od obu zawor z tylu glowic ida plastikowe rurki od podcisnien do EGR,na 1000% sa poulamywane. Przy nawet zwyklej obsludze ktos delikatnie tracil,nie zauwazyl i popekaly,przy takiej temperaturze zrobily sie kruche. Nalezy przejrzec te rurki od EGR i znalezc pekniecia i przestanie sypac bledami. Przerabialem identycze sytuacje w swoim.