Strona 1 z 2

[D3 07 4.2FSI ] Liczba ogniw łańcuchów rozrządu

: 23 lut 2018, 23:58
autor: Insanus
Mam nadzieję że nikt o to wcześniej nie pytał bo nie znalazłem tematu z tym zagadnieniem.
Mam możliwość zakupu audi 07r z silnikiem 4.2 fsi. Pogodziłem się już z pneumatyką a teraz zbieram informację co do wymiany rozrządu. Ludzie straszą że wymiana to 8 k z robocizną ale chyba w aso... Ja szukam na intercarsie łańcuchów i mam o ogniwach w ilości 74, 78, 104, 108... Jestem teraz zgubiony w temacie bo nie wiem jaki łańcuch do czego. Ile ogniw jest do wałków rozrządu ile ogniw ma łańcuch wewnętrzny środkowy a ile zewnętrzny środkowy? Ogólnie mamy 4 łańcuchy + krotki pasek z przodu?

: 24 lut 2018, 11:05
autor: krzychu22.p1i
Włóż tam 4.2mpi, zagazuj i olej fsi.

: 24 lut 2018, 11:27
autor: danishow
Insanus pisze:Ogólnie mamy 4 łańcuchy + krotki pasek z przodu?
Oprócz łańcuchów to masz tam jeszcze kilka ślizgów, napinacze i zębatki ...robiąc tak jak należy czyli komplet to łatwo dobijesz do tych 8k pln-ów ;)

: 24 lut 2018, 12:42
autor: Insanus
Z tymi zebatkami to bym sobie odpuscil bo samochod na chwile obecna ma 130k przebiegu.
Ktos ma wiedze jak z tymi ogniwami?

: 24 lut 2018, 21:03
autor: danishow
Przy 130k km rozrząd do roboty?! ...wytrzymują spokojnie 250-300k <hmm>

: 24 lut 2018, 23:46
autor: Insanus
Nie jestem pewien co do tych lancuchow w 4.2 fsi przed 2008 rokiem bo nie ma nigdzie sprecyzowane przy jakim przebiegu zaczyna słychać rozrzad i tak patrze sobie na tańsze zalatwienie problemu <jezyk2> . Gdzies na forum wyczytalem ze pierwsza wymiana lancucha moze byc i po 110 k przebiegu ale nie mam pewnosci czy to prawda. <hmm>

: 25 lut 2018, 07:24
autor: marekp750
Przy tym przebiegu (jeżeli jest realny) szkoda sobie głowę zawracać rozrządem na łańcuchu w tym silniku.

Jeździć na oleju min 5W40 (żadne xW30) dobrej firmy.
Wymieniać max co 12-14 tys km.
Rozrząd wytrzyma bez problemu dużo dłużej niż te 250 tys km.

Chyba, że latamy LongLife po 30 tys km... bo się zapomniało.
Latamy na oleju xW30 to silnik się dużo szybciej zużywa.

: 25 lut 2018, 07:43
autor: Becks
marekp750 pisze:Latamy na oleju xW30 to silnik się dużo szybciej zużywa.
Ciekawa teoria, pierwszy raz spotykam się z taką opinią. Jakieś argumenty?

: 25 lut 2018, 08:19
autor: marekp750
Poczytać sobie o lepkości kinematycznej oleju.
Pomyśleć o tym jaki wpływ ma taka lepkość na utrzymanie filmu olejowego.
Jak się zmienia ta właściwość w funkcji temperatury... itd.

Dlaczego silniki doładowane po tuningu (benzynowe) zalewamy olejami W50 W60?
Chodzi o ciepło, które władujemy w olej i jaki to ma wpływ na parametry filmu olejowego.

: 25 lut 2018, 20:43
autor: Insanus
Dzieki za zainteresowanie i pomoc ale nadal szukam odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie. Może i mi się teraz nie przyda ale może ktoś będzie potrzebował. Ma ktoś info o tych ogniwach?

: 25 lut 2018, 23:33
autor: danishow
Nie sądzę by ktokolwiek te ogniwa kiedykolwiek liczył, zastanawiam się też po co tobie takie info. Rozrząd w 4,2 FSI składa się z czterech łańcuchów o różnych długościach ...na oko to te o których wspomniałeś w pierwszym poście. Chcesz wiedzieć dokładniej to znajdź w necie dobre zdjęcie rozrządu (wbij np. w google 4,2 FSI) i se te ogniwa policz ;)

: 27 lut 2018, 00:33
autor: Insanus
właśnie próbowałem ale *osłony zębatek* zasłaniają. Temat do zamknięcia ;p

: 19 kwie 2018, 07:56
autor: psg
1.Czy łańcuchy w FSI też są zamontowane jak w TDI od strony kabiny i przy wymianie trzeba wyjąć silnik razem ze skrzynią?
2. Czy stopień przestawnienia łańcucha można zobaczyć w vcds w bloku wartości 93 i innych. Chodzi tu o diagnozę przy zakupie czy rozrzad juz do wymiany,

: 19 kwie 2018, 08:07
autor: michalwruszak
1 . Tak

2 . Tak

: 19 kwie 2018, 10:32
autor: psg
dzieki Michał za odpowiedź, a masz może dane na temat dopuszczalnej różnicy pomiędzy stornami rozrządu? Ewentualnie ktoś kto ma TDI i FSI moglby napisać co podaje mu vcds w żółtym dymku nad oknami bloku 93, albo może ktoś ma info z ELSY dla rocznikow 2007-2010 ?