Strona 1 z 2

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z paskiem wieloklinowym

: 27 lut 2018, 16:02
autor: Tomaszek1942
Witam! Problem polega na tym że podczas skręcania kierownicą pasek osprzętu strasznie piszczy i szarpie, po oględzinach doszedłem do tego że pasek wydaje się za długi i tutaj mam pierwsze pytanie:
# na silniku miałem założony pasek 7PK 2621, a szukając jaki powinien być pasek na necie oraz w sklepie powiedziano mi że pasem ma mieć oznaczenie 7PK 2535, więc chciałem się dowiedzieć jaki powinien być pasek osprzętu??
co więcej patrząc na cały osprzęt jest coś dziwnego, jedna rolka (zaznaczona za zdjęciu na zielono), u mnie jest całkiem inna i tak jak by wgl nie miała rowków

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pierwsze zdjęcie to jest to poglądowe o którą rolkę mi chodzi a dwa następne to jaka rolka u mnie tam występuje.

Rozebrałem cały przód bo mam do wymiany poduszkę pod silnikiem i ciekło mi spod termostatu dlatego chce rozwiązać kilka problemów na raz.
Z góry dzięki i pozdrawiam!

: 27 lut 2018, 18:35
autor: marekp750
Pasek np: 7PK2535 - GATES

Czyli masz za długi ten pasek 2621...

: 27 lut 2018, 19:03
autor: Tomaszek1942
no właśnie ale mam też taki pasek bo kupiłem go żeby zobaczyć czy będzie pasował i jest za krótki, a jak wygląda sprawa z tym kołem pasowym? Jakie jest u ciebie??

: 27 lut 2018, 20:26
autor: marekp750
Zdjęcie silnika to dałeś z D2 5V. Tam gdzie zaznaczyłeś jest koło pasowe w D2.

Ale w D3 4.2 Pb ta rolka ma tak wyglądać jakby nie miała nacięć.
Czyli jest Ok.

Ten pasek: 2535 wchodzi na styk. Musisz na max napinacz przesunąć.
Jak tego nie zrobisz, to bedzie brakować kilku mm.

: 28 lut 2018, 13:15
autor: Tomaszek1942
Już wiem co może być, poprzedni właściciel musiał być strasznym druciarzem, rolka którą zaznaczyłem nie jest w tym miejscu przykręcona w którym powinna być, u mnie była przykręcona na jakimś górnym mocowaniu, a znalazłem zdjęcie takiego silnika i powinna ona być przykręcona zaraz za napinaczem, znalazłem tam takie mocowanie i był tam prawdopodobnie zerwany gwint.
Będę go musiał przegwintować, ale teraz mam takie jeszcze pytanie czy mógł by mi ktoś pokazać jak wygląda tamta rolka? Jeżeli ona jest tam zamocowana to brakuje mi prawdopodobnie jakiejś tulejki
Załączam to zdjęcie ( kolorem czerwonym zaznaczyłem mocowanie na którym była przykręcona rolka u mnie, a zielonym na którym powinna być):

Obrazek

: 28 lut 2018, 22:45
autor: FOSS
marekp750 pisze:Pasek np: 7PK2535 - GATES

Czyli masz za długi ten pasek 2621...
Co do zasady to nie do końca jest to prawda.

Konstrukcja silnika na przestrzeni lat była kilkukrotnie modyfikowana - m.in. właśnie w zakresie paska wielorowkowego.


W pierwszym roku produkcji stosowany był dłuższy pasek wielorowkowy 2622 (aktualnie niedostępny w zamiennikach) oraz napinacz z ciut większą rolką na długim ramieniu (aktualnie niedostępny w zamiennikach).

W późniejszych latach zmieniono konstrukcję i zastosowano krótszy pasek wielorowkowy 2535 oraz napinacz z ciut mniejszą rolką na zdecydowanie krótszym ramieniu.


Więc, co do zasady, pasek długi w połączeniu z tym "długim" napinaczem jest jak najbardziej OK.
W hurtowniach o takich niuansach nie wiedzą bo nie mają tych części w zamiennikach.


Dla jasności - poniżej obydwa napinacze razem.
Widać, że to nie jest to samo.

Obrazek . Obrazek


Jak jest poprawnie w samochodzie kolegi Tomaszek1942 należałoby sprawdzić.

Stosowanie długiego paska do "krótkiego" napinacza jest niewłaściwe, podobnie jak stosowanie krótkiego paska do napinacza "długiego.

Jeżeli kolega wymienia napinacz na nowy i kupuje go gdzieś w hurtowni to kupi pewnikiem napinacz "krótki", jedyny dostępny poza ASO.
Jeżeli kolega nie planuje wymieniać napinacza to powinien sprawdzić jaki on jest - pewnie ten "długi" pod długi pasek a do takiego powinien kupić ponownie pasek długi.
Tomaszek1942 pisze:no właśnie ale mam też taki pasek bo kupiłem go żeby zobaczyć czy będzie pasował i jest za krótki, a jak wygląda sprawa z tym kołem pasowym? Jakie jest u ciebie??
Temat paska i napinacza nakreśliłem powyżej.

Jeżeli chodzi o tą rolkę to tak to powinno wyglądać.

Obrazek

: 01 mar 2018, 08:07
autor: marekp750
W sumie to rzeczywiście tak jest...

Do numeru nadwozia: 4E-3-001500 jest dłuższy pasek (2620).
Później ten krótszy (2535) od nr nadwozia: 4E-3-001 501 w górę.

Mówimy oczywiście o oryginalnym osprzęcie napędu paska.

: 01 mar 2018, 16:01
autor: Tomaszek1942
No właśnie u mnie powinien być krótszy pasek wiec dzięki za pomoc, problem rozwiązany

: 03 mar 2018, 21:29
autor: maciek163
marekp750 pisze:W sumie to rzeczywiście tak jest...

Do numeru nadwozia: 4E-3-001500 jest dłuższy pasek (2620).
Później ten krótszy (2535) od nr nadwozia: 4E-3-001 501 w górę.

Mówimy oczywiście o oryginalnym osprzęcie napędu paska.
Gdzie znajduje się numer nadwozia? Bardzo możliwe, że tez mam dłuższy pasek...

: 03 mar 2018, 22:08
autor: pebo
Właśnie zawsze dziwiło mnie, że jest taki mały kąt opasania na alternatorze i na kole kompresora klimatyzacji.

: 03 mar 2018, 22:17
autor: FOSS
maciek163 pisze:Gdzie znajduje się numer nadwozia?
- w systemie MMI - wystarczy kliknąć a wyświetli się na ekranie <faktycznie>

A poza tym...
- na pasie przednim po otworzeniu pokrywy silnika - o ile ktoś nie wymieniał pasa przedniego
- na podszybiu, w okienku na dole szyby przedniej, po stronie kierowcy - nie każdy posiada
- pod prawym przednim fotelem pasażera - trwale nabity
- na wlepce w bagażniku we wnęce koła zapasowego
- w dowodzie rejestracyjnym
- w polisie ubezpieczeniowej
- w książce serwisowej na wlepce na pierwszej stronie
- w karcie pojazdu
- w innych dokumentach od samochodu które możesz posiadać

: 04 mar 2018, 20:35
autor: maciek163
Myślałem, że mówimy o innym numerze niż VIN. U mnie jest 4E93N... Więc powinien być krótszy. Dzięki za potwierdzenie!!

: 14 mar 2018, 07:22
autor: marekp750
maciek163 pisze:Myślałem, że mówimy o innym numerze niż VIN. U mnie jest 4E93N... Więc powinien być krótszy. Dzięki za potwierdzenie!!
4E-3-001 501

- oznacza dowolną literę lub cyfrę

4EX3X001501

czyli w Twoim przypadku ważny jest numer budy na końcu (czy jest powyżej 1500 czy poniżej)

: 16 mar 2018, 20:36
autor: maciek163
U mnie na końcu 2101, więc krótkszy :)

: 13 cze 2018, 06:02
autor: denveco
Witam. Może nie mam jeszcze problemu z paskiem wielorowkowym ale sprawa wydaje się być pilna. Na jego obrzeżach w kilku miejscach widać jakby obgryzienia. Czyli pasek kwalifikuje się do wymiany. Patrząc od góry na to wszystko między rolkami a wentylatorami jest dosyć mało miejsca ale czy jest go na tyle by wymienić samemu pasek (od góry lub od dołu) bez zrzucania całego przodu? Mój silnik o oznaczeniu BFM, pasek o jakim oznaczeniu powinienem być?