Strona 1 z 1
[D3 ALL
] Audi A8 D3 4,2 BFM stuka nieregularnie w silniku
: 01 mar 2018, 15:58
autor: pikwas
Witam, nie znalazłem podobnego tematu więc założyłem nowy. W moim silniku stukanie występuje nieregularnie, trwa około 2s cichnie i za chwilę znów się pojawia, tak co około 6s. Na poniższym filmie mamy to zauważalne w 9,15 i 21 sekundzie. Stukot jest podobny do stukotu uszkodzonego łożyska oporowego w manualu na postoju. Czy ktoś może mi doradzić co może być przyczyną ?
https://www.youtube.com/watch?v=tTuwEPGr9cw
: 01 mar 2018, 19:00
autor: marekp750
Ściągałeś pasek wielorowkowy by wykluczyć agregaty na pasku?
Jeżeli nie to ściągnąć i odpalić silnik.
: 02 mar 2018, 20:58
autor: Marcin1981
identycznie jak uszkodzona vacu pompa w t4 ,sprzęgło na alternatorze.
: 02 mar 2018, 21:30
autor: pebo
Jak na mój skromny gust to stuk wypada w takt pracy silnika, więc osprzęt odpada. Albo klapy kolektora albo panewka na wale.
A8 D3 4,2 stukot
: 03 mar 2018, 00:21
autor: pikwas
Wydaje mi się że dźwięk słyszalny jest raczej z frontu samochodu. Kładłem się pod auto i tak go słychać znacznie ciszej. Po dodaniu gazu dźwięk cichnie, nawet na ssaniu tego nie słychać. Nasilał się delikatnie po rozgrzaniu silnika. Rano będę zmieniał rozrząd, może to napinacz rozrządu, a może łańcuch ? Chyba jutro zrzucę również pokrywy zaworów.
: 03 mar 2018, 09:12
autor: karol208
Zmierz ciśnienie oleju bo jak po dodaniu gazu cichnie to może być to uzależnione od wydajności pompy oleju.
A8 D3 4,2 stukot
: 03 mar 2018, 19:57
autor: pikwas
Dziś wziąłem się za rozrząd. Przy okazji zapytam czy ktoś zna dobrą metodę na dwie urwane śruby od pompy wody ? Po rozebraniu okazało się, że jakiś rzeźnik robił go na flamaster. Po długich oględzinach wyszło na to, że wał był przesunięty o jakiś jeden ząb a wałki minimalnie rozjechane. Mam nadzieję, że to była przyczyna. Okaże się gdy złoże, ale jestem pełen nadziei że to właśnie to.
: 03 mar 2018, 21:11
autor: maciek163
U mnie stuka podobnie, nasila się przy załączeniu D i zostawieniu na hamulcu postojowym (słychać tylko na postuju na jałowym- tylko jak silnik się zagrzeje do 90*C). Po ściągnięciu paska osprzętu tego nie słychać, po jeździe na dużym mrozie autostradą i zatrzymaniu się też nie słychać. W moim przypadku na 99% to łożyska alternatora i jak się zrobi ciepło to zamierzam się za to zabierać. U mnie przebieg ~280kkm.
Re: A8 D3 4,2 stukot
: 03 mar 2018, 22:32
autor: FOSS
pikwas pisze:Przy okazji zapytam czy ktoś zna dobrą metodę na dwie urwane śruby od pompy wody ?
Rozwiercić, nagwintować. Jak się uda to pozostanie rozmiar oryginalny, jak nie to gwintować na większy.
Nic przyjemnego - robiłem to wielokrotnie.
Klasyka tematu pseudo mechaników to wkręcanie starych zardzewiałych śrub albo zostawianie tych już urwanych i klejenie uszczelek na silikon - kuźwa, nawet tutaj jest paru takich speców

Re: A8 D3 4,2 stukot
: 04 mar 2018, 12:39
autor: karol208
pikwas pisze:Przy okazji zapytam czy ktoś zna dobrą metodę na dwie urwane śruby od pompy wody ?
Polecam helicoil dużo razy stosowałem to przy urwanych rolkach rozrządu a także szpilkach kół.
Stukot a8 d3 4,2
: 13 mar 2018, 11:00
autor: pikwas
Po prawidłowym ustawieniu rozrządu, wymianie oleju na liqui moly 0w40 stukot znikł.