Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI ] Otwarty silnik

: 26 mar 2018, 21:03
autor: sssebek
Witam.

Nie ma ktoś przypadkiem zdjęcia od dołu ewentualnie od przodu silnika 4,2 BFM ze zrzuconą miską ? Potrzebuję zobaczyć co się tam znajduje i w jakim miejscu. Zastanawiam się nad wsadzeniem takiego silnika do pewnego projektu, ale miska olejowa będzie przeszkadzała i muszę "podumać" jak ją przerobić a nie mam "luzem" silnika takiego (po za moim A8, ale go specjalnie otwierał nie będę).

: 26 mar 2018, 22:01
autor: marekp750
Coś tam będzie widać na rysunkach...

Wymiana pompy oleju BFM

: 27 mar 2018, 08:28
autor: sssebek
Dzięki wielkie. Czyli jeśli dobrze widzę na tych rysunkach, żaden element układu smarowania nie wystaje poza obrys samego bloku, a boczne komory miski olejowej są puste i można je wyciąć, robiąc wąską misę olejową <amasz>

: 27 mar 2018, 13:35
autor: marekp750
Za obrys samego bloku nie wystaje ale w pionie (w dół) to idzie pompa oleju i reszta.

Zmniejszysz ilość oleju w misce robiąc wąską. To też nie jest dobre dla
silnika i oleju.

: 27 mar 2018, 16:00
autor: sssebek
Objętość to nie problem. Się przespawa. Najbardziej "boli" mnie szerokość miski, ale już jest światło w tunelu skoro można to obciąć. Teraz tylko dorwać muszę gdzieś w okolicy wyjętego BFM'a i zrobić sobie kartonowe mustro/wzornik "od czoła" aby mieć obrys. Potem pasówka względem elementów zawieszenia. Jak już będę startował z tematem, to pewnie założę jakiś topic :)

Wiesz, leży w garażu M62B44 ale... tam jest sporo więcej rzeźby, chociażby z nisko osadzoną pompą olej. Można by kupić pompę od X5 która jest cofnięta bardziej do tyłu, ale to dalej za mało. Do tego wydechy "wpadną" mi w dzwon sprzęgłowy skrzyni manualnej którą planuję użyć

Re: Otwarty silnik

: 28 mar 2018, 22:29
autor: FOSS
sssebek pisze:Nie ma ktoś przypadkiem zdjęcia od dołu ewentualnie od przodu silnika 4,2 BFM ze zrzuconą miską ? Potrzebuję zobaczyć co się tam znajduje i w jakim miejscu.
Oczywiście, że mam - z dołu, z góry, z boku - do wyboru do koloru ;)

Obrazek

: 29 mar 2018, 08:05
autor: sssebek
Dzięki, to zdjęcie jest idealne <okok>

Wszystko wskazuje na to, że uda mi się to upchnąć pod maską, ale finalne pomiary to będę robił jak odbiorę moją furę. Wtedy będzie trzeba pokombinować gdzie przenieść alternator bo też będzie przeszkadzał.

Patrząc na to zdjęcie widzę dwie opcje rozwiązania problemu. Obciąć to co zaznaczyłem na czerwono a jak nie, to jeszcze ściąć miskę zaraz pod pompą (odręczny rysunek po prawej, widok od przodu silnika). Wtedy śruby mocujące górną część miski ( te co na zdjęciu są na prawo od pompy) będą po zewnętrznej stronie a nie od środka. Ale to jest do ogarnięcia :

Obrazek

: 29 mar 2018, 18:25
autor: leon0376
Foss.

To po Castrol-u ta śliczota? <hmm>

: 29 mar 2018, 20:50
autor: FOSS
leon0376 pisze:Foss.
To po Castrol-u ta śliczota? <hmm>
Tak, po Castrolu.


A tu głowica z fiszką olejową - jest moc <faktycznie>

Obrazek

: 29 mar 2018, 20:53
autor: maciu
castrol od lat trzyma poziom...

: 29 mar 2018, 22:29
autor: sssebek
szuwarów ? :D

Obecnie w moim D3 też nic pięknego nie ma nalane, ale do tych 10tyś km od kupna jeszcze dokulam na autostradach a potem dostanie coś odpowiedniego, tak samo jak złom z avatara który lata na 5W50 hehe robiąc w ciągu 2 tygodni latem 6-7 tyś km :]

Dobra panowie, jak już tak zeszliśmy nieco z tematu, to może od razu zejdziemy bardziej. Wy tu dłużej na forum, ja też nie zawsze mam czas czytać. Ogarnął ktoś tutaj wsad do sterownika D3 dla skrzyni manualnej ? Ale tak na pro, żeby można wywalić wszystko co wiąże się ze skrzynią automatyczną. Bo jeszcze mam kolejną rozkminę, pod tytułem czym posterować silnik. Najlepiej byłoby na oryginalnym sterowniku z pełną diagnostyką i zrobić od razu ze 2 albo 3 kopie kompa bo auto będzie latać na pewno po całej Europie i być może pojedzie do Azji na tym motorze. Myślałem też o standalone, ale... kupować specjalnie dwa żeby mieć zapasowy, no trochę bez sensu ;)

Z tego co przegrzebałem zagraniczne fora, to sporo osób w A6 robią V8 na manualu ma problemy, ale gdzieś się doszperałem informacji, że w PL ktoś załadował wsad z S6 w manualu i lata to OK. ktoś ma coś więcej informacji na ten temat?

: 29 mar 2018, 23:38
autor: FOSS
sssebek pisze:Ogarnął ktoś tutaj wsad do sterownika D3 dla skrzyni manualnej ?
Nie znam nikogo takiego i nie znam nikogo kto miałby ochotę się tego podjąć.
sssebek pisze:Z tego co przegrzebałem zagraniczne fora, to sporo osób w A6 robią V8 na manualu ma problemy, ale gdzieś się doszperałem informacji, że w PL ktoś załadował wsad z S6 w manualu i lata to OK. ktoś ma coś więcej informacji na ten temat?
Szczerze wątpię aby ktoś zapakował wsad A6C6 pod silnik BFM ponieważ w A6C6, pomimo złudnego podobieństwa, silnik jest zdecydowanie inny. Tzn. tam, w silniku BAT, rozrząd masz z tyłu na łańcuchach, inne są sygnały z czujników położenia wałków, inaczej zrealizowane przestawianie faz rozrządu...
Trochę teoretyzuję bo osobiście nie próbowałem tak podpinać ale wydaje mi się, że na sterowniku z BAT, po ominięciu immo, nie odpalisz silnika BFM nawet jakby to A6 miało także skrzynię automatyczną.
A nawet jak odpalisz to pewnie będzie miał problem z poprawną pracą i będzie sypał błędami w stylu "brak korelacji pomiędzy wałkiem rozrządu a wałem korbowym" albo "niewłaściwy sygnał przestawienia wałka rozrządu" itp.

No chyba, że wytniesz z softa całą tabelę błędów to błędami nie będzie sypał i kontrolki CHECK nie będzie. Ale takie auto to warzywo. Po pierwsze może nie jeździć poprawnie a po drugie nie będziesz miał kompletnie diagnostyki i nawet później jak coś się popsuje to i tak błędu nie wygeneruje i nie będziesz miał pojęcia co mu się dzieje.
Widziałem już takie auta gdzie ktoś nieudolnie chip'a robił i wywalał właśnie całą tabelę błędów żeby CHECK się nie palił. I potem auto jest kompletnie niediagnozowalne i w przypadku awarii nie sposób dojść co mu się dzieje.
Zresztą jak tak ciąć to jaki sens byłby zostawiać oryginalny sterownik - wtedy łatwiej zapakować SA.

: 30 mar 2018, 20:30
autor: sssebek
Myślałem, że już ktoś szlak przetarł. Znam jednego takiego zapaleńca. Nawet dziś do niego dzwoniłem i stwierdził, że jest w stanie to zrobić.

Póki co wiem że skrzynia z 2,7 biT siada na BFM a do takiej mam wymiarówkę już ogarniętą jeśli chodzi o rozstaw śrub montażowych. Do tego mam już pomiary 3D z dzwonu skrzyni którą planuję spiąć z silnikiem. Może w przyszłym tygodniu wygospodaruję w pracy trochę czasu na zamodelowanie płyty pomiędzy silnik a skrzynię w jakimś CAD-owskim środowisku żeby sprawdzić czy da się to poskładać do kupy ( czy otwory montażowe rozminą się na tyle, aby spokojnie to potem skręcić bez obawy o pękanie aluminium). Jak będzie pasowało to pozostaje nabyć drogą kupna-sprzedaży dawcę i powoli ruszać z tematem. Pierwszą płytę przejściową sobie wytnę na CNC z jakiegoś materiału typu sklejka. Jak podpasi to kupuję blok aluminium i heja z tematem <okok>