Strona 1 z 2
[D3 04 4.2MPI
] Cewki - Akcja serwisowa
: 16 wrz 2010, 23:13
autor: pebo
Słuchajcie Panowie i Panie. Na początku sierpnia dorabiałem kluczyk i bezpłatnie wykonano mi przegląd serwisowy. Powiedziano mi, że w moim autku producent zaleca wymianę cewek zapłonowych. Silnik (4.2 BFM) działał bez problemu, więc nie bardzo chciałem to zaczepiać. Mówili, że podobno niektóre mogą się nadtopć, Więc umówiłem się na wizytę w Sieńko i Syn w Białymstoku na połowę sierpnia - wymieniono bezpłatnie 8 cewek zapłonowych. Bez opłat za wymianę i za cewki. Zapodaję temat, może komuś się przyda. Pozdro.
: 24 wrz 2010, 22:04
autor: gorgu
kolego tez mam A8 z silnikiem BFM dzisiaj dzwoniłem do serwisu w katowicach i powiedzieli ze akcja obejmuje tylko audi z USA. Więc moje pytanie czy twój wóz to amerykan czy europejczyk ?
: 27 wrz 2010, 08:20
autor: pebo
Tak, mam auto sprowadzone z USA, wersja na rynek amerykański.
: 27 wrz 2010, 23:06
autor: Robson
W UK nie ma tej akcji serwisowej.
: 09 lip 2011, 22:31
autor: nils
Odgrzewany kotlet, ale byłem ostatnio przejazdem na przeglądzie w ASO Audi w Katowicach (Noma 2) i objęła mnie ta akcja serwisowa. Tzn. nie wymieniali mi cewek, bo okazało się że mam właściwe, ale Pan bez pytania dopisał mi taką pozycję na zleceniu i wiem, że sprawdzali po numerach seryjnych części czy nie mam tych wadliwych.
: 09 lip 2011, 22:48
autor: Saberek
Bylo,bylo,to juz bylo i akcja sa objete WSZYSTKIE autka, niewazne z jakiego kraju i w jakim kraju, Robson- w UK tez, mi wymienili 8 bez marudzenia
: 14 lip 2011, 22:37
autor: szoszon1983
Saberek pisze:Bylo,bylo,to juz bylo i akcja sa objete WSZYSTKIE autka, niewazne z jakiego kraju i w jakim kraju, Robson- w UK tez, mi wymienili 8 bez marudzenia
mi wymienili 3, zero problemów, całość zajęła 40min.
: 16 lip 2011, 11:00
autor: Robson
Jestem umowiony na poniedzialek, ale ktos juz umnie wymienial cewki i jest chyba tylko jedna ori.
: 16 lip 2011, 21:02
autor: ATLAS
Ja dodam, że w Lellku w Opolu powiedzieli mi, że wymianie nie podlegają nie ori cewki a takową jedną miałem u siebie, więc ją zostawili, wymienili pięć sztuk bo trzy miałem już te poprawne
pozdro
: 19 lip 2011, 16:54
autor: Robson
Wymienili 6 sztuk
: 22 sie 2011, 22:35
autor: lysyadam27
Ja byłem w Auto Vivie i zmienili mi cewki i wgrali nowe oprogramowanie.
Kody akcji serisowych to : 24k7 oraz 28e9
Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia.
: 20 wrz 2011, 00:53
autor: pebo
lysyadam27 pisze:Ja byłem w Auto Vivie i zmienili mi cewki i wgrali nowe oprogramowanie.
Kody akcji serisowych to : 24k7 oraz 28e9
Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia.
Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło.
: 20 wrz 2011, 01:11
autor: FOSS
pebo pisze:lysyadam27 pisze:(...) Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia.
Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło.
No jak to?... przecież procedura odcięcia wtryskiwaczy jest stosowana w wielu silnikach i wielu markach samochodów :roll:
polpularne hamowanie silnikiem polega właśnie na funkcji cut-off czyli odcięcia wtrysku paliwa... i dlatego właśnie popularne hamowanie silnikiem jest jednocześnie jednym z elementów eco-drivingu (żeby nie było nie jestem jakimś fanem ECO) i oszczędzania paliwa ;-)
Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-)
: 20 wrz 2011, 11:56
autor: maciu
FOSS pisze:pebo pisze:lysyadam27 pisze:(...) Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia.
Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło.
No jak to?... przecież procedura odcięcia wtryskiwaczy jest stosowana w wielu silnikach i wielu markach samochodów :roll:
polpularne hamowanie silnikiem polega właśnie na funkcji cut-off czyli odcięcia wtrysku paliwa... i dlatego właśnie popularne hamowanie silnikiem jest jednocześnie jednym z elementów eco-drivingu (żeby nie było nie jestem jakimś fanem ECO) i oszczędzania paliwa ;-)
Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-)
odcięcie na hamowaniu to co innego bo nie trwa długo a jak jedziesz spokojnie
to mozesz miec kilka cylindrów wyłączone przez dłuższy czas chyba że sobie
z tym radzi wyłączając na przemian inne
: 20 wrz 2011, 19:52
autor: FOSS
maciu pisze:FOSS pisze:Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-)
odcięcie na hamowaniu to co innego bo nie trwa długo a jak jedziesz spokojnie
to mozesz miec kilka cylindrów wyłączone przez dłuższy czas chyba że sobie
z tym radzi wyłączając na przemian inne
Dlatego napisałem o silnikach HEMI...
wprawdzie samo HEMI dotyczy akurat konkretnie konstrukcji silnika i kształtu jego cylindrów (półsferyczne) ale o tym silniku pisałem dlatego, że to właśnie one często wyposażone są w system MDS (system zmiennej pojemności czynnej).
System ten działa w taki sposób, iż niezauważalnie wyłącza z pracy cztery cylindry (ekonomiczny tryb pracy) w momencie, kiedy do jazdy wystarczająca jest mniejsza moc silnika.
Jeździłem wielokrotnie 5.7V8HEMI (w różnych modelach aut) i szczerze mówiąc ja chyba nie zauważyłem momentu kiedy te cylindry są wyłączane ale na pewno od strony usterek technicznych nic szczególnego z tymi silnikami się nie działo ;-)