Strona 1 z 2
[S8 D3 08
] Wypadanie zapłonów w S8 D3 5.2 FSI
: 16 paź 2018, 17:47
autor: Attorney007
Witam. Mam pytanie dotyczące takiego tematu jak wypadanie zapłonów w mojej s8 d3. Przy odpalaniu na zimnym silniku wypadają zapłony do momentu kiedy nie zejdzie z obrotów. W trakcie jazdy na wyższych obrotach tak około 4500, także potrafi szarpać samochodem. W pewnym momencie kiedy miałem 2 s8 to porównywałem parametry i dochodziłem co jest poza normą ale po sprzedaży niestety sam muszę kombinować.
Dodam także, że diagnostykę prowadzę CDIF 2 niestety VCDS nie mam bo nie wiem jak go zdobyć i nie wydać 2000 złotych.
Wracając auto ma wycięte klapy kolektora dolotowego i błędów z tego tytułu nie ma. Świece zostały wymienione na nowe. Wypadanie zapłonów nie ma jakiejś prawidłowości bo za każdym razem są to inne cylindry. Dodam także, że filtr paliwa był wymieniony przeze mnie po kupnie a jak się okazało był oryginalny od 2008 roku przy przebiegu 190 000 km(10 lat miał filtr).
Błąd który stale się pojawia to system katalizatora rząd 1 sprawność za mała.
Podobny problem miałem w tej 1 S8 ale po wymianie świec wszystko ustąpiło ale tam klapy kolektora dolotowego nie były usuwane.
Elektronicy się poddają bo to jak twierdzą dla nich zbyt skomplikowany samochód.
Ktoś mi powiedział, że mogą to być problemy z zasilaniem paliwem albo z wtryskami.
Jakie powinno być ciśnienie paliwa i ciśnienie na szynie paliwowej. U mnie to odpowiednio 5 barów i na wolnych obrotach około 30 barów na szynie. Proszę o pomoc bo sam już nie wiem co robić.
: 16 paź 2018, 19:37
autor: marekp750
na których cylindrach masz wypadanie?
Masz 4 banki:
1,2,3
4,5
6,7,8
9,10
W tych silnikach mamy dwie główne przyczyny wypadania zapłonów.
Zakładając, że silnik pod względem ciśnień na cylindrach jest zdrowy.
: 16 paź 2018, 19:59
autor: Attorney007
Wypadanie na 1,4,6,9 chociaż bywał i 10 czasem 2. Generalnie losowo. Silnik zdrowy raczej ma moc i wkręca się bez problemu.
: 17 paź 2018, 06:50
autor: marekp750
Jakie masz korekty na bankach po nagrzaniu silnika i obrotach biegu jałowego?
W ECU 1 i 2, blok pomiarowy 1
: 18 paź 2018, 09:28
autor: Attorney007
Na ciepłym silniku w ecu 1:
bank 1 od -1 do 1
bank 2: od -3 do -5
Na ciepłym ecu 2:
bank 1 : od -1 do 5
bank 2 : od -1 do 6
po skasowaniu błędu : System katalizatora rząd 4 sprawność za mała
ecu 2
bank 1: od -2 do -8
bank 2 od -7 do -9
Dodam także ze jak zmieniałem filtr paliwa to z przewodu który idzie do silnika wyciekła brudna benzyna. Nie wiem na ile ma to znaczenie ale skoro takie paliwo trafiło do wtrysków to nie jest dobrze.
Czasem przy zapalaniu rano potrafią wypadać zapłony a czasem ładnie zapali. Nie wiem od czego to zależy
: 18 paź 2018, 09:59
autor: drago_o
Brudna benzyna? Z filtra czy z przewodów? Nie zatankowałeś czegoś dziwnego przez przypadek?
: 05 lis 2018, 20:05
autor: Attorney007
Tak jak napisałem filtr miał 10 lat od nowości nikt go nie zmieniał. Przebieg na filtrze to 190 000 km.
Brudna benzyna leciała z przewodów które idą od filtra do wtrysków.
[ Dodano: 2018-10-22, 12:45 ]
Aktualnie po zastosowaniu preparatu do czyszczenia wtrysków przy odpalaniu już nie dymi i mu nie wypadają zapłony. Jechałem ostatnio i przy 4200 obrotów znowu zaczęło szarpać. Nie wiem jaka jest przyczyna. Czy to możliwe, że przez wycięte klapy kolektora dolotowego czy też to inna przyczyna. Dodam ze nie ma żadnych dopływów lewego powietrza, filtry powietrza są okej jak i przepływki.
[ Dodano: 2018-11-02, 16:00 ]
Po odpięciu przepływki od strony pasażera nie przerywa przy wyższych obrotach. Co to może być?
[ Dodano: 2018-11-05, 20:05 ]
Problem prawdopodobnie rozwiązany. Problemem była naprawdobniej pompa powietrza wtórnego przez którą była zasysana woda do kolektora dolotowego. Stwierdziłem to bo co nie zajrzałem do przepływki to była mokra i była woda w obudowie filtra. Rurę co idzie do pompy powietrze wtórnego odpialem a obudowę zaślepilem. Pytanie skąd się tam w tej pompie brała woda? I czy mogę odpiąć ta pompę całkiem?
: 05 lis 2018, 20:13
autor: drago_o
Niektórzy je wywalają całkiem i zaślepiają wszystkie węże. Pewnie tak jak robi się to z EGR'ami
: 06 lis 2018, 10:53
autor: Attorney007
Dzisiaj jeszcze chciałem sprawdzić bo mnie męczyło skąd brała się woda w dolocie. Otóż doszedłem do wniosku, że zdejmę na zimnym silniku rurę i sprawdzę. Okazało się ze przez 40 sekund od startu na zimnym, pompka pobiera powietrze i dmucha do rury wydechowej ale po tym jak się wyłączy zaczęło dmuchać tą pompką spaliny z wydechu i jak mniemam stąd brała się woda. Skraplała się z wydechu gdyż najprawdopodobniej zawory nie zamykają się i spaliny trafiały do filtra powietrza. Mój wniosek że przerywał przy wyższych obrotach jest taki że powietrze mieszało się ze spalinami i trafiało do komory spalania. I teraz pytanie wymienić te zawory czy wywalić tą pompkę i zaślepić rurki?
: 06 lis 2018, 11:11
autor: drago_o
Attorney007 pisze:powietrze mieszało się ze spalinami i trafiało do komory spalania
Przypadkiem nie taka właśnie jest idea pompy SAI? Na zimnym silniku ma ograniczyć emisję spalin zanim katalizatory się zagrzeją.
: 06 lis 2018, 12:06
autor: Attorney007
Nie sądzę gdyż wraz ze spalinami zasysa wodę z układu wydechowego cała przepływka pływa tak jak i filtr. I wszytko to trafia do kolektora dolotowego. Nie znam się na tym ale tak nie może być.
: 06 lis 2018, 12:54
autor: drago_o
Na pewno nie ma zasysać wody ale spaliny tak.
: 06 lis 2018, 13:06
autor: dice111
Pierwsza rzecz odcina Ci ją po tych paru, parunastu sekundach pracy ?
Druga rzecz - być może uszkodzony jest właśnie zawór.
Dla dokształcenia:
https://www.hella.com/techworld/pl/Tech ... nego-3296/
A jak chcesz konkretny schemat dla swojego silnika jest w SSP.
: 06 lis 2018, 13:27
autor: Attorney007
Czyli miałem racje na logikę nie zasysa spalin tylko z filtra bierze powietrze które wtryskuje do spalin. A u mnie po wyłączeniu się pompki cofa spaliny bo któryś zawór nie zamyka. Tylko pytanie czy to te 2 zawory do których idzie podciśnienie? Czy ten który je wysterowuje? Generalnie da się jeździć bez tego ?
: 06 lis 2018, 13:34
autor: dice111
Masz jakieś błędy SAI w sterowniku ? Zalezy jak podchodzisz do tematu, albo naprawiasz usterkę albo robisz workaround.
Wywalić i zaślepić można (ekologia m.in dla normy Euro 3 czy euro 4), ale będzie Ci check walił, dlatego musiałbyś podjechać do jakiegoś tunera, który Ci to usunie z ECU.