Pisze do was z zapytaniem ze względu na za niedługi zakup tego motora.
Ogólnie jeżdżę aktualnie A3 8P 3.2 i przed jej zakupem planowałem A8 4.2 lecz
Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki. Lecz ostatnio dostrzegłem ze był taki silnik jak 3.0V6 , wiadomo osiągami nie rozwala bo od tego jest W12 lub S8. Lecz moje pytanie z tego co wiem
Drogi nie jest w utrzymaniu strasznie a i dźwięk jak na V6 tez idzie coś pokombinować.
Czy mogą się jacyś użytkownicy podzielić opiniami o swoim użytkowaniu ?
: 05 lis 2018, 21:47
autor: CINEK
Mateov pisze:Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe
ciekaw jestem gdzie takie informacje na temat A8 w szczególności D3 znalazłeś? ponieważ rozumiem, że interesuje Cię kupno właśnie A8 D3?
W A8 D2 V6 miało motor 2.8. 193KM.
Niemniej jednak.... z samego silnika auto się nie składa i decydując sie na kupno A8 w szczególności D3 zrób rozeznanie całokształtu kosztów związanych z utrzymaniem, nie tylko samego silnika..
Co do samego silnika to nie słyszałem wiele negatywnych opinii o nim. Na forum A4 Klub Polska chwalą sobie tą jednostkę. Są jednak i negatywy w postaci podobno pękających głowic lub bloku
Jednak odsetek tych negatywów w stosunku do zadowolonych użytkowników jest stosunkowo niski.
: 05 lis 2018, 21:48
autor: dice111
Motor ASN. Szlag trafia głowice i pękają bloki. Do tego wałki przy LL i fazatory. colln ma, albo miał taki motor u siebie to możesz go podpytać, z tego co wiem był zadowolony (ale miał też multi i chwalił). Jedyne V6 w D3 nie FSI.
Jak chcesz TIPa to tylko z quattro. Wg mnie za słaby do tej budy. Więcej o nim poczytasz na forum A6, u nas mało kto ma coś innego niż V8 (samo to może Ci dać do myślenia).
: 05 lis 2018, 21:59
autor: Mateov
Hmm no wiem ze D3 jest najpopularniejsze z V8 i tez osobiście by mi pasowało, wiem tez ze dużo osób ma na lpg i tez chwała. Lecz strach przed naprawami mnie chyba odrzuca 😁
: 05 lis 2018, 22:02
autor: dice111
To zostań przy A3
PS - w D3 FL tez masz 3.2 FSI
Re: Opinie 3.0 V6 220KM
: 05 lis 2018, 22:07
autor: walus30
Mateov pisze:Witam !
Pisze do was z zapytaniem ze względu na za niedługi zakup tego motora.
Ogólnie jeżdżę aktualnie A3 8P 3.2 i przed jej zakupem planowałem A8 4.2 lecz
Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki. Lecz ostatnio dostrzegłem ze był taki silnik jak 3.0V6 , wiadomo osiągami nie rozwala bo od tego jest W12 lub S8. Lecz moje pytanie z tego co wiem
Drogi nie jest w utrzymaniu strasznie a i dźwięk jak na V6 tez idzie coś pokombinować.
Czy mogą się jacyś użytkownicy podzielić opiniami o swoim użytkowaniu ?
Gdyby zrobili A8 z silnikiem 1.6 biturbo + LPG to myślę, że byłoby kilku chętnych.. Po co Ci auto jak pierwsze pytanie dotyczy kosztów?
Chyba kupując konkretny model można się z tym liczyć?
: 05 lis 2018, 22:17
autor: drago_o
Mateov pisze:Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki.
Pojecie małe to pojecie bardzo względne jeśli pytasz osoby co jeździ A8 Myślę, że założenie sobie 1tys miesięcznie na utrzymanie go w fajnym stanie jest dobre. Czyli w skali roku jak na nie wydasz te +/- 12tys. Jak dobry egzemplarz to raczej mało awaryjne auta i koszt utrzymania straszny nie będzie, ale jak coś się z*** to może kosztować tysiąc, dwa, pięć, dziesięć
: 05 lis 2018, 22:27
autor: CINEK
drago_o pisze:Myślę, że założenie sobie 1tys miesięcznie na utrzymanie go w fajnym stanie jest dobre.
założenie jak najbardziej poprawne
gdzieś ostatnio przeczytałem fajne stwierdzenie, że często ludzie chcą kupić auto klasy premium jak A8 w cenie golfa 4, co jest obecnie możliwe do osiągnięcia...gorsze jest to, że chcieliby serwisować auto klasy premium jak golfa 4, najtaniej jak się ...no co by drogo nie było co jest skazane na fiasko już w fazie myślenia w ten sposób...
Przy A8 nawet z silnikiem V6 koszty utrzymania liczy sie w tysiącach...
: 06 lis 2018, 12:13
autor: Mateov
No moje v6 tez tanie nie jest w utrzymaniu .. bo musiałem zrobić rozrząd z wariatorem co wyszło 6 tys, wiec to taka górna granica utrzymania samochodu jak dla mnie, dlatego sądziłem ze 3.0 będzie max oscylować w takich kosztach. A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem. Także to ze a3 jest tanie to troszkę tez chyba ktoś jest nie doinformowanym
: 06 lis 2018, 12:51
autor: dice111
Bo masz taki silnik. Nie wiem skąd wziąłeś taką cenę za rozrząd w V8 na pasku (nawet kupując w ASO zapłacisz mniej), chyba, że masz na myśli 4.2 FSI to co innego.
W każdym razie obsługa i eksploatacja BFMa wyjdzie Cię taniej niż Twojego.
: 06 lis 2018, 16:01
autor: CINEK
Mateov pisze:A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem
1000zl kosztuje kompletny rozrząd INA z pompą wody DOLZ. Do tego jak byś chciał/musiał wymienić pasek osprzętu z napinaczem i wszystkie rolki to nawet by nie wyszło 2K.
tu masz moją cene za rozrząd w V8 + pasek osprzętu z napinaczem i inne takie tam...
rozrząd do V6 3.0 220KM pewnie jeszcze taniej, choć nie takie rzeczy się już widziało
: 06 lis 2018, 17:15
autor: Mateov
CINEK pisze:
Mateov pisze:A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem
1000zl kosztuje kompletny rozrząd INA z pompą wody DOLZ. Do tego jak byś chciał/musiał wymienić pasek osprzętu z napinaczem i wszystkie rolki to nawet by nie wyszło 2K.
tu masz moją cene za rozrząd w V8 + pasek osprzętu z napinaczem i inne takie tam...
rozrząd do V6 3.0 220KM pewnie jeszcze taniej, choć nie takie rzeczy się już widziało
To jest cena z 4.2V8 ? Nawet do mojego same łańcuchy rozrządu z służbami kosztują ponad tysiąc złotych . Także u Ciebie 600-700? Chyba ze mówisz o chińskich zamiennikach, bo strzelam ze ori/febi do v8 tyle nienkosztuja 4.2
: 06 lis 2018, 18:33
autor: CINEK
Przeciez napisalem ze kompletny rozrzad INA, wiec praktycznie oryginał. Febi szczerze mowiąc balbym sie założyć i cena za febiego to ok 700zl. Mowimy tu oczywiscie o V8 4.2 .
Ale tak jak pisałem wcześniej....coś Ty sie eksploatacji tego silnika uczepił Tutaj zadnego hallo nie ma,no moze oprocz napinaczy wałków rozrządu ktore w kompecie ok 5tys kosztują. Reszta jest w granicach "normalności" jak na V8 w tej klasie auta.
Reszta natomiast jak zawieszenie, skrzynia, pneumatyka itp....tu idziesz juz w grube tysiace jednakowo w 3.0 jak i 4.2, wiec silnik to przy tym pikuś
Ale to wszystko powyzej to i tak jest 50% sukcesu jesli nie masz ogarnietego mechanika w poblizu, lub sam tego nie ogarniasz....