Strona 1 z 1

[D3 preFL ALL ] Opinie 3.0 V6 220KM

: 05 lis 2018, 21:27
autor: Mateov
Witam !

Pisze do was z zapytaniem ze względu na za niedługi zakup tego motora.
Ogólnie jeżdżę aktualnie A3 8P 3.2 i przed jej zakupem planowałem A8 4.2 lecz
Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki. Lecz ostatnio dostrzegłem ze był taki silnik jak 3.0V6 , wiadomo osiągami nie rozwala bo od tego jest W12 lub S8. Lecz moje pytanie z tego co wiem
Drogi nie jest w utrzymaniu strasznie a i dźwięk jak na V6 tez idzie coś pokombinować.

Czy mogą się jacyś użytkownicy podzielić opiniami o swoim użytkowaniu ? :)

: 05 lis 2018, 21:47
autor: CINEK
Mateov pisze:Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe
ciekaw jestem gdzie takie informacje na temat A8 w szczególności D3 znalazłeś? <hmm> ponieważ rozumiem, że interesuje Cię kupno właśnie A8 D3?

W A8 D2 V6 miało motor 2.8. 193KM.

Niemniej jednak.... z samego silnika auto się nie składa i decydując sie na kupno A8 w szczególności D3 zrób rozeznanie całokształtu kosztów związanych z utrzymaniem, nie tylko samego silnika..

Co do samego silnika to nie słyszałem wiele negatywnych opinii o nim. Na forum A4 Klub Polska chwalą sobie tą jednostkę. Są jednak i negatywy w postaci podobno pękających głowic lub bloku <bezradny>
Jednak odsetek tych negatywów w stosunku do zadowolonych użytkowników jest stosunkowo niski.

: 05 lis 2018, 21:48
autor: dice111
Motor ASN. Szlag trafia głowice i pękają bloki. Do tego wałki przy LL i fazatory. colln ma, albo miał taki motor u siebie to możesz go podpytać, z tego co wiem był zadowolony (ale miał też multi i chwalił). Jedyne V6 w D3 nie FSI.
Jak chcesz TIPa to tylko z quattro. Wg mnie za słaby do tej budy. Więcej o nim poczytasz na forum A6, u nas mało kto ma coś innego niż V8 (samo to może Ci dać do myślenia).

: 05 lis 2018, 21:59
autor: Mateov
Hmm no wiem ze D3 jest najpopularniejsze z V8 i tez osobiście by mi pasowało, wiem tez ze dużo osób ma na lpg i tez chwała. Lecz strach przed naprawami mnie chyba odrzuca &#128513;

: 05 lis 2018, 22:02
autor: dice111
To zostań przy A3

PS - w D3 FL tez masz 3.2 FSI

Re: Opinie 3.0 V6 220KM

: 05 lis 2018, 22:07
autor: walus30
Mateov pisze:Witam !

Pisze do was z zapytaniem ze względu na za niedługi zakup tego motora.
Ogólnie jeżdżę aktualnie A3 8P 3.2 i przed jej zakupem planowałem A8 4.2 lecz
Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki. Lecz ostatnio dostrzegłem ze był taki silnik jak 3.0V6 , wiadomo osiągami nie rozwala bo od tego jest W12 lub S8. Lecz moje pytanie z tego co wiem
Drogi nie jest w utrzymaniu strasznie a i dźwięk jak na V6 tez idzie coś pokombinować.

Czy mogą się jacyś użytkownicy podzielić opiniami o swoim użytkowaniu ? :)
Gdyby zrobili A8 z silnikiem 1.6 biturbo + LPG to myślę, że byłoby kilku chętnych.. Po co Ci auto jak pierwsze pytanie dotyczy kosztów?
Chyba kupując konkretny model można się z tym liczyć?

: 05 lis 2018, 22:17
autor: drago_o
Mateov pisze:Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki.
Pojecie małe to pojecie bardzo względne jeśli pytasz osoby co jeździ A8 :) Myślę, że założenie sobie 1tys miesięcznie na utrzymanie go w fajnym stanie jest dobre. Czyli w skali roku jak na nie wydasz te +/- 12tys. Jak dobry egzemplarz to raczej mało awaryjne auta i koszt utrzymania straszny nie będzie, ale jak coś się z*** to może kosztować tysiąc, dwa, pięć, dziesięć :)

: 05 lis 2018, 22:27
autor: CINEK
drago_o pisze:Myślę, że założenie sobie 1tys miesięcznie na utrzymanie go w fajnym stanie jest dobre.
założenie jak najbardziej poprawne <okok>

gdzieś ostatnio przeczytałem fajne stwierdzenie, że często ludzie chcą kupić auto klasy premium jak A8 w cenie golfa 4, co jest obecnie możliwe do osiągnięcia...gorsze jest to, że chcieliby serwisować auto klasy premium jak golfa 4, najtaniej jak się ...no co by drogo nie było <faktycznie> co jest skazane na fiasko już w fazie myślenia w ten sposób... <cicho>

Przy A8 nawet z silnikiem V6 koszty utrzymania liczy sie w tysiącach...

: 06 lis 2018, 12:13
autor: Mateov
No moje v6 tez tanie nie jest w utrzymaniu .. bo musiałem zrobić rozrząd z wariatorem co wyszło 6 tys, wiec to taka górna granica utrzymania samochodu jak dla mnie, dlatego sądziłem ze 3.0 będzie max oscylować w takich kosztach. A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem. Także to ze a3 jest tanie to troszkę tez chyba ktoś jest nie doinformowanym :)

: 06 lis 2018, 12:51
autor: dice111
Bo masz taki silnik. Nie wiem skąd wziąłeś taką cenę za rozrząd w V8 na pasku (nawet kupując w ASO zapłacisz mniej), chyba, że masz na myśli 4.2 FSI to co innego.
W każdym razie obsługa i eksploatacja BFMa wyjdzie Cię taniej niż Twojego.

: 06 lis 2018, 16:01
autor: CINEK
Mateov pisze:A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem
1000zl kosztuje kompletny rozrząd INA z pompą wody DOLZ. Do tego jak byś chciał/musiał wymienić pasek osprzętu z napinaczem i wszystkie rolki to nawet by nie wyszło 2K.

tu masz moją cene za rozrząd w V8 + pasek osprzętu z napinaczem i inne takie tam... <faktycznie>

Obrazek

rozrząd do V6 3.0 220KM <bezradny> pewnie jeszcze taniej, choć nie takie rzeczy się już widziało <cicho>

: 06 lis 2018, 17:15
autor: Mateov
CINEK pisze:
Mateov pisze:A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem
1000zl kosztuje kompletny rozrząd INA z pompą wody DOLZ. Do tego jak byś chciał/musiał wymienić pasek osprzętu z napinaczem i wszystkie rolki to nawet by nie wyszło 2K.

tu masz moją cene za rozrząd w V8 + pasek osprzętu z napinaczem i inne takie tam... <faktycznie>

Obrazek

rozrząd do V6 3.0 220KM <bezradny> pewnie jeszcze taniej, choć nie takie rzeczy się już widziało <cicho>
To jest cena z 4.2V8 ? Nawet do mojego same łańcuchy rozrządu z służbami kosztują ponad tysiąc złotych . Także u Ciebie 600-700? Chyba ze mówisz o chińskich zamiennikach, bo strzelam ze ori/febi do v8 tyle nienkosztuja 4.2 :)

: 06 lis 2018, 18:33
autor: CINEK
Przeciez napisalem ze kompletny rozrzad INA, wiec praktycznie oryginał. Febi szczerze mowiąc balbym sie założyć <bezradny> i cena za febiego to ok 700zl. Mowimy tu oczywiscie o V8 4.2 .

Ale tak jak pisałem wcześniej....coś Ty sie eksploatacji tego silnika uczepił <faktycznie> Tutaj zadnego hallo nie ma,no moze oprocz napinaczy wałków rozrządu ktore w kompecie ok 5tys kosztują. Reszta jest w granicach "normalności" jak na V8 w tej klasie auta.

Reszta natomiast jak zawieszenie, skrzynia, pneumatyka itp....tu idziesz juz w grube tysiace jednakowo w 3.0 jak i 4.2, wiec silnik to przy tym pikuś <cicho>

Ale to wszystko powyzej to i tak jest 50% sukcesu jesli nie masz ogarnietego mechanika w poblizu, lub sam tego nie ogarniasz....