Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Sterownik silnika

: 09 gru 2018, 23:44
autor: tomdro666
Witam
Mam problem z autem. Objawia się to tym, że auto nie ma mocy. Nie można połączyć się ze sterownikiem silnika.
Kupiłem drugi, używany sterownik o tych samych numerach. Można się połączyć ale auto po odpaleniu od razu gaśnie a na tym małym wyświetlaczu gdzie podany jest przebieg/data wyświetlany jest napis SAFE.
1.Czy da się coś zrobić z tym starym sterownikiem aby można się było z nim połączyć?
2.Czy ten drugi sterownik da się jakoś odblokować?
Dziękuję za wszelkie informacje

: 10 gru 2018, 06:48
autor: szary824
Czy aby na pewno ECU ma ochronę komponentu? Wydaje mi się, że musi tylko poinformować resztę samochodu że ma nowy ECU i zadziała :) Odis ma funkcję wymiany ECU a do VCDS opis masz tu http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

: 10 gru 2018, 11:23
autor: FOSS
Sterownik silnika nie posiada CP - przekładałem wielokrotnie.
Żeby drugi sterownik zadziałał trzeba zrobić klona z tego oryginalnego albo przerzucić eeprom.

: 10 gru 2018, 12:32
autor: tomdro666
Da się to zrobić programowo czy trzeba coś rozbierać, lutować?

: 10 gru 2018, 15:02
autor: FOSS
tomdro666 pisze:Da się to zrobić programowo czy trzeba coś rozbierać, lutować?
Do zrobienia klona?... Oczywiście musisz posiadać odpowiednie narzędzia żeby wyczytać ze sterownika to co potrzeba i wrzucić to do drugiego.
VCDS nie wystarczy.

: 10 gru 2018, 17:57
autor: tomdro666
FOSS pisze:
tomdro666 pisze:Da się to zrobić programowo czy trzeba coś rozbierać, lutować?
Do zrobienia klona?... Oczywiście musisz posiadać odpowiednie narzędzia żeby wyczytać ze sterownika to co potrzeba i wrzucić to do drugiego.
VCDS nie wystarczy.
FOSS a podjął byś się tego? Czy można to zrobić na zasadzie, że wysłałbym oba sterowniki czy trzeba przyjechać samochodem?
I przy okazji dałoby się wykodować sondy lambda za katalizatorami?

: 11 gru 2018, 19:01
autor: docent
hej
jak ci się nie uda sklonować ustawień sterownika silnika to pozostaje zmiana
-sterownika silnika w komplecie z modułem kessy blokadą kierownicy i kluczykiem
po takiej zmianie silnik skrzynia będzie pracować normalnie
zostanie kilka modułów z ochrona komponentów ale z tym to upora się ktoś

tak się składa że mam taki komplet do 4.2 bo walczę z problemem blokady kierownicy która jest połączona z modułem kessy
jeżeli uda mi się naprawić blokadę komplet będzie do sprzedania jezeli nie to przekładam komplet do swojej tylko sterownik silnika muszę przeprogramować do wersji silnika 3,7

: 11 gru 2018, 20:08
autor: FOSS
tomdro666 pisze:FOSS a podjął byś się tego? Czy można to zrobić na zasadzie, że wysłałbym oba sterowniki czy trzeba przyjechać samochodem?
Robiłem wielokrotnie i nie powinno być problemu.
Możesz wysłać oba i zrobimy to zaocznie - szczegóły na PW a najlepiej mailem.
tomdro666 pisze:I przy okazji dałoby się wykodować sondy lambda za katalizatorami?
Właściwie to nie jest to temat "przy okazji".
Klon to klon a sondy to trzeba wyrzucić z softu więc niby "przy okazji" ale jednak jest to temat zupełnie dodatkowy.
Pewnie do zrobienia za jednym podejściem bo u siebie, na etapie różnych modyfikacji mechaniki i softu, też wyrzucałem drugie sondy lambda.

: 16 gru 2018, 12:14
autor: tomdro666
Po klonowaniu sterownika ten drugi, z którym była łączność ale auto się nie uruchamiało, uruchamia się i zachowuje dokładnie jak ten oryginalny ale nie ma z nim łączności. Co można dalej z tym? Tracę już cierpliwość do tego samochodu <boisie>

: 16 gru 2018, 15:50
autor: mario1278
Wyłącz komputer od LPG bo być może jest podłączony albo pod can albo k-line

: 16 gru 2018, 18:13
autor: tomdro666
Odłączenie sterownika LPG nic nie dało.

: 14 lut 2022, 10:06
autor: Barthez
Witam.
Panowie jak dostać sią do sterownika silnika A8 D3 ?
Przez schowek ?

: 14 lut 2022, 11:59
autor: tomdro666
Od strony silnika. Otwierasz maskę, ściągasz te plastiki. Potem tą metalową obejmę i masz dostęp do sterownika