Strona 1 z 1

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Padł/ kaput nie odpala

: 14 sty 2019, 08:44
autor: d1dejay
Cześć Wszystkim,

Wczoraj miałem nie przyjemną sytuację na szczęście zjechałem do miasta i było gdzie się zatrzymać.

Na początku na trasie zaświeciło mi się błąd P2138 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch D/ E Voltage Correlation, po tym dziwnie zaczęło się jeździć skrzynia inaczej reagowała na gaz, dodatkowo zaświeciło się że klocki są zużyte gdzie 2 miesiące temu wymieniałem a przejechałem może z 3 tys km.

Gdy już zjeżdżałem do miasta auto przestało reagować na gaz więc zjechałem i na końcu zaczął się dusić aż zgasł i nie dało się go odpalić zero rozruchu tylko dziwne cykanie pod maską i wentylator się wlączył na kostce wyświetliło mi błąd P0688 Ecm/Pcm power relay control circuit high. i koniec końców akumulator całkowicie zdechł.


I niestety musiałem wzywać lawetę :(

Proszę o informację może miał ktoś taka sytuację z autem.
Już byłem u elektryka i ma mi to sprawdzić bo akurat pracuje Salonie Audi/VW





Popraw profil, przy 4.2 nie bylo skrzyni multi tylko tip

Moderator

: 15 sty 2019, 06:31
autor: drago_o
W związku z okresem pogodowym zaczynał bym szukanie od sprawdzenia co jest pod akumulatorem i pod nogami kierowcy. Szukaj wilgoci/wody. Takie wariacje obejmujące różne elementy często powstają w wyniku zwarcia i zakłócania działania magistrali CAN. Było tu na forum kilka takich tematów gdzie błędów było wiele i zupełnie losowych a na koniec wychodziło, że moduł haka pod akumulatorem był zalany :)

: 15 sty 2019, 09:00
autor: d1dejay
Po podłączeniu pod komputer na serwisie Audi wywaliło mnóstwo błędów które większość udało się skasować i przestały występować prócz dwóch P1874 od poduszki silnika gdzie dowiedziałem się że to był częsta usterka ale ludzie nawet tego nie wymieniali bo to nic nie dawało, oraz P1672 od chłodnicy że robi zwarcie i wentylator sam się załącza , a ogólnie akumulator padł i mam spadek napięcia od alternatora do rozrusznika na przewodzie 4E0971224G ok.1,3V więc dużo i przewód do wymiany na to wygląda teraz czy kupić używany 100 czy nowy za 800 :) akumulator się ładuje

: 15 sty 2019, 09:06
autor: drago_o
d1dejay pisze:P1874 od poduszki silnika gdzie dowiedziałem się że to był częsta usterka ale ludzie nawet tego nie wymieniali bo to nic nie dawało
Fachowa wiedz serwisu :P Wspornik momentu został pozbawiony diagnostyki w do wtyczki podłącza się kasownik błędu, który sami sprzedają :)
d1dejay pisze:mam spadek napięcia od alternatora do rozrusznika na przewodzie 4E0971224G ok.1,3V więc dużo i przewód do wymiany na to wygląda
Najczęściej wystarczy wyczyścić jego połączenia. Na alternatorze, przy słupku A, przy rozłączniku pirotechnicznym i klemę akumulatora.
d1dejay pisze:akumulator się ładuje
Pamiętaj po podłączeniu zakodować ;)

: 15 sty 2019, 09:24
autor: d1dejay
Możesz mi więcej wyjaśnić na temat tej poduszki ? to prawda że spada moc ? elektryk powiedział mi że jest jakiś rezystor który omija ten błąd i że nie trzeba nic robić a ja w sumie nawet nie wiem która poduszka bo są 3 ale prawdopodobnie prawa od pasażera. To w takim razie jak najlepiej zrobić?

Ok dziękuje przekaże mechanikowi :) a przewód i tak zamówiłem bo nigdzie go nie ma i tydzień czekać muszę wole być zabezpieczony jakby jednak czyszczenie nic nie dało.

Odnośnie kodowania to ja nadal nie rozumiem o co w tym chodzi chodź na serwisie będą wiedzieć ale widzę że tu fachowiec jesteś to po krótce powiedzieć jak to się robi i o co chodzi :)

: 15 sty 2019, 09:33
autor: drago_o
d1dejay pisze:Możesz mi więcej wyjaśnić na temat tej poduszki ? to prawda że spada moc ? elektryk powiedział mi że jest jakiś rezystor który omija ten błąd i że nie trzeba nic robić a ja w sumie nawet nie wiem która poduszka bo są 3 ale prawdopodobnie prawa od pasażera. To w takim razie jak najlepiej zrobić?
Początkowo jak wszystkie poduszki ta też miała diagnostykę i sterowanie przepływu oleju poprze zaworek i utwardzanie. Jednak po czasie Audi stwierdziło, że jest do kitu i zrezygnowało z tej opcji w tym miejscu. Sprzedają specjalny kasownik tego błędu a nowe poduszki pozbawione są podłączenia, zaworka i diagnostyki. Według niektórych serwisówek moc i moment silnika w momencie uszkodzenia zaworu poduszki może być ograniczona.
d1dejay pisze:Ok dziękuje przekaże mechanikowi a przewód i tak zamówiłem bo nigdzie go nie ma i tydzień czekać muszę wole być zabezpieczony jakby jednak czyszczenie nic nie dało.
To dość popularne ale "jak pan uważa". Na pewno nie zaszkodzi.
d1dejay pisze:widzę że tu fachowiec jesteś
Tylko hobbysta entuzjasta.
d1dejay pisze:krótce powiedzieć jak to się robi i o co chodzi
Ogólnie akumulator koduje się w sterowniku zarządzania elektryką/akumulatorem. Należy podac pojemność akumulatora oraz kod części(może pochodzić z akumulatora innego producenta jako, że audi wspiera ich tylko kilku ale o tej samej pojemności). Sterownik musi wiedzieć czym zarządza aby robić to dobrze. Dlatego lądować akumulator powinno się na aucie za pomocą uchwytów przy akumulatorze. Jedne na klemie + a drugi przy samym sterowniku. Po naładowaniu poza autem sterownik będzie najprawdopodobniej źle pokazywał stan akumulatora w MMI, nie będzie poprawnie nim zarządzał a w tym ładował co może spowodować przyspieszone zużycie akumulatora :)

: 15 sty 2019, 09:56
autor: d1dejay
Super , dziękuję za wyjaśnienie.
Teraz czekamy logistyk podłączył do ładowania akumulator zobaczymy jutro i czekam na przewód , jak przyjedzie to będziemy robić.
Z tą poduszką się zastanawiam jak to zrobić czy faktycznie tego nie ruszać na razie.

: 15 sty 2019, 10:00
autor: drago_o
d1dejay pisze:Z tą poduszką się zastanawiam jak to zrobić czy faktycznie tego nie ruszać na razie.
Jak guma cała to tylko kasownik kupić i wpiąć go zamiast poduszki. Kosztuje w ASO około 70zł. Poduszkę powinno być dobrze widać. Jest z przodu silnika i mocuje go do prawej podłużnicy.

: 15 sty 2019, 10:51
autor: FOSS
drago_o, fajnie koledze wyjaśniłeś ale nie sądzisz że trochę za szybko i trochę tak "od hop"?

Poduszki silnika są trzy - dwie pod silnikiem i jedna z przodu silnika zwana wspornikiem momentu obrotowego.

Co do twojego opisu to należy jasno powiedzieć, że owa zmiana konstrukcyjna w zakresie poduszek dotyczy tylko i wyłącznie tej przedniej, czyli wspornika momentu obrotowego.
To tutaj Audi wycofało się z elektrycznej i zastosowało zwykłą gumową a do tego ten elektryczny adapter.
Poza tym, co do zasady, ten adapter nie jest żadnym "kasownikiem błędu" bo on nic nie kasuje ale symuluje obecność sprawnej poduszki.

Ponadto, adapter stosuje się wyłącznie w autach w których sterownik silnika dokonuje diagnozy stanu tej poduszki a od któregoś rocznika (nie pamiętam dokładnie i nie będę teraz szukał) tej diagnozy już nie ma.

Co więcej, same podłączenie adaptera nie załatwia tematu poduszki.
Skoro był błąd to należy wizualnie ocenić jej stan i jeżeli nosi ślady uszkodzenia to ją wymienić na nową, która notabene dostępna jest tylko w oryginale i kosztuje prawie 1kpln.


A najśmieszniejsze jest to, że kolega wspomina o poduszce prawej, pod silnikiem a tych pod silnikiem, prawej i lewej, całą ta historia z adapterem i zmianami konstrukcyjnymi nie dotyczy :)

: 15 sty 2019, 11:14
autor: drago_o
Błąd według ross-tech dotyczy wspornika momentu obrotowego i dokładnie o tą konkretną mi chodziło ;)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 874/006260
FOSS pisze:Poza tym, co do zasady, ten adapter nie jest żadnym "kasownikiem błędu" bo on nic nie kasuje ale symuluje obecność sprawnej poduszki.
Zwał jak zwał. Jest sposobem na pozbycie się błędu z komputera silnika.
FOSS pisze:Co do twojego opisu to należy jasno powiedzieć, że owa zmiana konstrukcyjna w zakresie poduszek dotyczy tylko i wyłącznie tej przedniej, czyli wspornika momentu obrotowego.
drago_o pisze:Wspornik momentu został pozbawiony diagnostyki w do wtyczki podłącza się kasownik błędu, który sami sprzedają
FOSS pisze:Ponadto, adapter stosuje się wyłącznie w autach w których sterownik silnika dokonuje diagnozy stanu tej poduszki a od któregoś rocznika (nie pamiętam dokładnie i nie będę teraz szukał) tej diagnozy już nie ma.
Wydaje mi się, że musi jej dokonywać skoro wyrzuca jej błąd.
FOSS pisze:Skoro był błąd to należy wizualnie ocenić jej stan i jeżeli nosi ślady uszkodzenia to ją wymienić na nową, która notabene dostępna jest tylko w oryginale i kosztuje prawie 1kpln.
drago_o pisze:Jak guma cała to [...] Poduszkę powinno być dobrze widać. Jest z przodu silnika i mocuje go do prawej podłużnicy.
Wiem, że często bredzę od rzeczy i mało kto mnie czyta w całości :P ale wybaczam ;)