[D3 02 4.2MPI
] Co to jest? Za co odpowiedzialne itd.
: 28 kwie 2019, 19:23
autor: denveco
Witam wszystkich.
Ściągając plastikową przednią górną obudowę silnika na której napisane są pojemność silnika ukazał mi się taki o to widok.
Zauważyłem że są tam jakieś dwie membrany z dźwigniami które łączą cięgna. Lewe cięgno mam koloru czarnego natomiast prawe koloru białego w dodatku jest złamane i nie jest połączone z tą dźwignią.
Co to tak w ogóle jest, za co odpowiada, i brak sprawności tego elementu czym skutkuje, gdzie ten element kupię i pod jaką nazwą lub numerem ją znajdę?
: 28 kwie 2019, 19:29
autor: Marcin2013
No to są "gruchy" które regulują długość dolotu w silniku jest kolektor o zmiennej długości,te cięgienka pękają ze starości
: 28 kwie 2019, 19:53
autor: denveco
A to że mam to nie do końca sprawne to jakoś wpływa negatywnie na coś?
Gdzie tych cięgien nowych mam szukać? Bo to pewnie muszą być cięgna o odpowiedniej długości.
ale najpierw sprawdź czy klapy chodzą w miarę lekko,przy nie sprawnym raczej nic się strasznego nie dzieje po prostu może spaść trochę wydajność silnika, skracanie kolektora z tego co się orientuję ma wpływ na moment obrotowy, ale niech się wypowie ktoś kto zna się na tym lepiej
: 01 maja 2019, 13:46
autor: denveco
Super. Dzięki za link.
Porównując działanie obu tych dźwigni to zarówno ta ze sprawnym ciegnęm jak i ta z tym złamanym to wydaje się że obie działają z tym samym lekkim oporem.
Przy odpaleniu auta w lewej membranie robi się próżnia co za tym idzie ta lewa dźwignia się przestawia.
[ Dodano: 2019-05-01, 13:46 ]
Cięgna zakupione dwie sztuki plastikowe takie jaki mam ten czarny.
: 02 maja 2019, 13:22
autor: CINEK
Trochę bez sensu ponieważ te metalowe miałbyś dożywotnie
Te plastiki to na pewno nie jest oryginał więc kij wie jak długo to posłuży, oby jak najdłużej... Z metalowymi miałbyś temat z głowy