W piątek podczas jazdy zaczął mi migać check i zapalił się na stałe , w aucie wyłączył się jeden cylinder.
Dojechałem jakos do elektryka i niestety podczas dojezdzania wywaliło cewke i jakies zwarcie spalilo scalak na kompie.
Wymieniłem cewke i scalak w kompie. Od wymiany i reseta kompa ( sobota ) zrobiłem ok 70-80km i nic, wszystko ok.
Dzisiaj rano odpalam fure i znowu auto nie wkreca sie na benzynie nie ma sily jechac.
Jak przełączył na gaz wsio ok.
Wymieniłem dzisiaj uszczelkę pod deklem bo trochę cewka właśnie na tym 4 cylindrze była w oliwie.
Po odpaleniu auta przynajmniej na 2 nie chodził.
Błędy na 8 i na 4 cylindrze przerwany obwód cewka.
Po kasowaniu wszystko sie poprawiło jak ręką odjął.
Przejechałem ok 20km i znowu check i kaput od nowa.
Co jest grane do cholery???????
Komp walnięty? Wymienić świece, cewki?
Ma ktoś jakiś pomysł?
Może komp od gazu pierdzielić sprawę??
MOże ma ktoś jakiegoś magika od audi w wawie lub okolicy??
: 11 paź 2010, 20:33
autor: paulo79
nic mi nie przychodzi do glowy, ten gosc tez sie wku..rwil na swoje auto
nie wiem czy podzialalo ale mozesz sprobowac.
Swiece i cewki to podstawa,wystarczy ze jedna przerwie prace i wszystko pada, wiec zamieniaj swiece i cewki na tych baniakach w ktorych wyskakuje blad z tymi ktore sa dobre. Sprawdzcie na VAGu bloki spalania, tam pokaze ktory cylinder ma problemy i nie przepala, robcie to na wolnych obr i podniesionych tak do 2000. Rano jak odpala na zimno? Jesli na gazie lata dobrze to swiece i cewki nalezy wykluczyc a wtedy zostaje ci sterownik silnika i wtryski pb.
Sprzedaj to i pomysl nad e65, bmw oczywiscie :wpale:
: 11 paź 2010, 20:52
autor: kukiluki
No właśnie po wymianie scalaka i cewki na 4 cyl. w niedziele rano odpalił normalnie i nie było żadnego porblemu.
W niedziele zrobiłem ok 50km i nic.
Dzisiaj rano się znowu zaczęło ale tylko na benzynie.
Dopiero jak wszystko pozdejmowałem do wymiany uszczelki i ponownie zmontowałem znowu się zrypało tak jak w piątek ( check i 4 cyl ).
Dodam ze na 4 jest nowa cewka, ale stara świeca.
[ Dodano: 2010-10-11, 21:32 ]
Aha a co mogło spowodować że cewka się spaliła?
: 11 paź 2010, 21:47
autor: wrowojtek
A jak mapa gazowa i czasy wtrysku na gazie i benzynie może gaz rozwala mapę benzynową lub dawka gazu jest za uboga i wtedy palą się cewki kiedyś montowałem do audi 1.8 T i mi trzy cewki padły na starcie przy programowaniu. A w A8 mojej była listwa strzelona i miałem meksyk jak chodził to chodził pięć minut w korku i masakra kat i dzięki dwa cylindry do widzenia.
: 11 paź 2010, 23:15
autor: colln
paulo79 pisze:Sprzedaj to i pomysl nad e65, bmw oczywiscie
małżonka chciała D3 ale jakoś się nie dałem - jak będzie mi kiedy marudzić to pozwolicie, ze jej pokaże taki post 8-) 8-)
sorry kolego kukiluki, nie cieszę się twoim problemem, ten gaz od dawna masz? może masz zakłócenia, zależy jak monter się wpiął by impulsy zbierać. Jeśli nowa instalka , jedź powiedz co się dzieje niech wpina się inaczej
: 12 paź 2010, 08:57
autor: kukiluki
heh no właśnie instalacja ma ok 1,5 roku i zrobione ok 50kkm.
Dzisiaj zmieniam świece i jak nie pomorze to faktycznie chyba wypne tego kompa od gazu.
[ Dodano: 2010-10-12, 08:58 ]
Myślałem nad E65 ale wolałem quattro na zime.
: 12 paź 2010, 09:22
autor: Marcin B.
kukiluki pisze:heh no właśnie instalacja ma ok 1,5 roku i zrobione ok 50kkm.
Dzisiaj zmieniam świece i jak nie pomorze to faktycznie chyba wypne tego kompa od gazu.
[ Dodano: 2010-10-12, 08:58 ]
Myślałem nad E65 ale wolałem quattro na zime.
Nie wiem jak w D3 ale u mnie w D2 przy jakichkolwiek problemach z wypadaniem cylindrów ZAWSZE zaczynam od wymiany WSZYSTKICH świec. W 90% przypadków pomaga.
: 12 paź 2010, 18:42
autor: kukiluki
DObra,
dzisiaj wywaliłem kompa od gazu,
wymieniłem świece,
auto na benzynie jezdzi ale albo ma za bogato albo za ubogo,
juz nie wyskakuje blad 4 cylinda
jezdzilem z kompem i wydaje mi sie ze przeplywka sie rozsypala - wartosci od -15 i 20 do 25 raz tak raz siak.
Wyskakuje błąd przepływomierza.
Aha jest jeszcze jakiś czujnik na dolocie w tym aucie?
Zamówiłem nową przepływkę, jutro będzie i sprawdzę.
: 13 paź 2010, 01:32
autor: colln
kurde a ja do nie dawna miałem renie i tam potrafili obejść się w ogóle bez przepływki - choroba można zrobić jeszcze dobry prosty motorek tam był co prawda tylko 4 garowy 16V ale zarąbiście to biegało
renie kupiłem nówkę w salonie (w dobrych czasach..) i jak pomyślę że przelatała ze mną 270tys bez żadnej awarii to aż mam ochotę wrócić...
: 13 paź 2010, 11:23
autor: kukiluki
Dzisiaj po wymianie przepływki auto zaczęło lepiej jeździć ale wyskoczył mi błąd -
-za bogato na 1 i 2 cylindrze.
Pojeździłem trochę i coraz lepiej jeździ.
A jest coś takiego jak adaptacja przepływomierza? Można to zrobić dominatorem??
pozdrawiam
: 14 paź 2010, 01:06
autor: colln
prędzej wtryski leją choć to rzadka przypadłość
za bogato wskazuje na LPG, skasuj błędy i jedź trochę na samej benzynie - jak nie wyskoczą to LPG do poprawki
: 14 paź 2010, 13:06
autor: kukiluki
Kolego jak nie zauważyłeś to gazu nima.
Wymontowałem komputer gazowy i poskładałem do kupy elektrykę.
Jest sama benzyna.
Mam lekkie przeczucie, że sonda jest walnięta.
Brak błędów.
Dzisiaj zrobiłem 150km i coraz lepiej jeździ - na benzynie oczywiście
: 14 paź 2010, 21:59
autor: colln
faktycznie
na to spojrzałem
: 27 paź 2010, 15:22
autor: jaano
Ja jezdze na tych samych swiecach juz chyba z 70tys. i jedynie przy mocno wilgotnej pogodzie mam minimalne drgania silnika. Wczesniej tez mialem problemy z wypadaniem zaplonow - przyczyna byly moduly zaplonowe - przeloz od kogos jak masz mozliwosc a jak nie to kup nowe - ja zalozylem jakies dedykowane niemiecki podrobki po 160-180zl sztuka i jest dobrze.
Niestety ten silnik jest tak mocno oczujnikowany ze kazdy blad wprowadza sie w system.. a nie wszystkie wychodza na diagnozie. Trzeba umiec wyczytac je z danych podczas pracy najczesciej.
Mi ostatnio pali wiecej - 22-25l w miescie bez jakiegos butowania i musze sprawdzic sondy (jedna rok wczesniej wymienialem jak palil 30..)
p.s.
w życiu nie wymienilbym A8ki na Bemke chocby z tego powodu ze jest z nimi duzy klopot z diagnozowaniem bledow szczegolnie w nowszych wersjach, bo nie ma tak ogolnie dostepnego oprogramowania.. znajomy ma 5tke i juz dlugo nad nia kombinuje, choc jezdzi ale jeszcze nie tak jak trzeba i nawet serwis nie wiele pomaga.. z reszta oni wymieniliby wszystko na nowe..
pozdrawiam
poza tym aluminium nigdy nie bedzie korodowalo, jest lzejsze, ma quattro itp..
: 27 paź 2010, 15:46
autor: kukiluki
Moje auto już nie ma modułów zapłonowych - steruje już komputer silnika.