[D3 03 3.7MPI
] Chłodnica oleju moment dokręcania do bloku
: 01 paź 2019, 12:57
autor: witia82
Witam
jestem tu nowy więc jeżeli taki temat już był to z góry przepraszam ale nie bardzo mogę go znaleźć
muszę zdemontować chłodnie oleju ponieważ mam wyciek płynu chłodzącego najprawdopodobniej z plastikowej rurki łączącej blok silnika z chłodnicą. Czy jest ktoś w posiadaniu manula do takiej operacji i najważniejsze z jakim momentem dokręca się chłodnicę do bloku
: 01 paź 2019, 20:34
autor: Marcin2013
Moment 5Nm, mam instrukcję tylko że Elsa mówi że trzeba wyjąć silnik
: 01 paź 2019, 23:44
autor: witia82
Dzięki za odpowiedź ale nie sprecyzowałem dokładnie pytania. Chodzi o moment dokręcania obudowy filtra oleju do bloku silnika.
Mam nadzieję że da rady to zdemontować bez demontażu silnika bo wówczas to by była jakaś masakra
: 02 paź 2019, 10:01
autor: karol208
witia82 pisze:
Mam nadzieję że da rady to zdemontować bez demontażu silnika bo wówczas to by była jakaś masakra
: 02 paź 2019, 19:48
autor: Marcin2013
Masz jeszcze jedno teraz masz wszystkie momenty, Elsa podaje żeby wyjąc silnik ponieważ dostęp do jednej śruby jest trudny, ale po odkręceniu kolektora wydechowego dostęp jest ok.natomiast żeby odkręcić kolektor niestety trzeba wyjąć silnik oczywiście robi się to na aucie,ja u siebie jak wymieniałem tą nieszczęsną rurkę miałem troszkę lepszy dostęp do całości ponieważ miałem rozebrany przód bo w tym samym czasie robiłem rozrząd, śrubę "trudno dostępną" odkręciłem bez problemowo ponieważ lekko podgiąłem rurkę od alternatora która przeszkadza i dało radę
: 02 paź 2019, 21:17
autor: witia82
Dzięki teraz mam wszystko co potrzeba. Ostatnie pytanie:
Czy trzeba spuścić olej z silnika czy nie jest to konieczne?
: 02 paź 2019, 21:20
autor: Marcin2013
Nie trzeba, trochę tylko wyleci,możesz spuścić z filtra oleju imbus 5mm, płyn spuść
: 16 paź 2019, 19:10
autor: witia82
ok jak się z tym uporam to dam znać
[ Dodano: 2019-10-16, 19:10 ]
Zabrałem się za tą nieszczelność i powiem szczerze że nie jest to takie proste. Dla lepszego dostępu zrzuciłem cały przód. Dalej jest bark dostępu do tylnych śrub. Trzeba zdemontować belkę ktora trzyma poduszke prawą oraz łapę prawej poduszki. Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę. Za miskę nie bardzo chcę popierać. Może macie jakiś pomysł jak to bezpiecznie zrobić? Z racji tego że mam dostęp do rozrządu, zdjąłem obudowy rozrządu i nie bardzo mi się ten rozrząd podoba. Pasek między wałkami rozrządu a pompą wody był strasznie luźny, tłok napinacza hydraulicznego był maksymalnie schowany, tak że mogłem wsadzić pin zabezpieczający. Po ustawieniu rozrządu na znaki wszytko się napieło i tłok napinacza wysunął się jakieś 3-4 mm do góry. Kiedyś jakiś mechanik mi mówił że napinacz raz napięty nie ma prawa się cofnąć, tak że lekko zgłupiałem. Dodam że rozrząd w calość jest ORI i ma przebieg ok 70 tyś montowany był w Aso w Niemczech. Grupa 90. 0 waha się na -1, grupa 93 0 i -5. Co o tym sądzicie
: 17 paź 2019, 12:23
autor: FOSS
witia82 pisze:Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę. Za miskę nie bardzo chcę popierać. Może macie jakiś pomysł jak to bezpiecznie zrobić?
Powiesić silnik od góry na belce do tego przeznaczonej.
witia82 pisze:
Z racji tego że mam dostęp do rozrządu, zdjąłem obudowy rozrządu i nie bardzo mi się ten rozrząd podoba. (...)
Co o tym sądzicie
Nt. rozrządu tego już w innym temacie rozmawiamy więc tu proponuję pozostać w tematyce chłodniczki oleju.
: 19 paź 2019, 20:17
autor: witia82
ok
[ Dodano: 2019-10-19, 20:17 ]
Rurka chłodnicza w obudowie filtra oleju wymieniona. Oczywiście była pęknięta w 2 miejscach. Generalnie bardzo nieprzyjemna robota. Zdjąłem przód i belkę podtrzymującą silnik. Bardzo ciężki dostęp do 1 śruby tej pod rurką wody. Podgiąłem ją trochę ale i tak było ciężko . Wymieniłem wszystkie oringi chłodnicy oleju oraz obudowy filtra oleju. Ostatecznie misja zakończona sukcesem
: 19 paź 2019, 20:19
autor: pebo
witia82 pisze:ok
[ Dodano: 2019-10-19, 20:17 ]
Rurka chłodnicza w obudowie filtra oleju wymieniona. Oczywiście była pęknięta w 2 miejscach. Generalnie bardzo nieprzyjemna robota. Zdjąłem przód i belkę podtrzymującą silnik. Bardzo ciężki dostęp do 1 śruby tej pod rurką wody. Podgiąłem ją trochę ale i tak było ciężko . Wymieniłem wszystkie oringi chłodnicy oleju oraz obudowy filtra oleju. Ostatecznie misja zakończona sukcesem
No to gratulacje. Ja robiłem dwa podejścia ale odpuściłem sobie.
: 19 paź 2019, 21:14
autor: witia82
Dzięki, ale jednak można to zrobić bez demontażu silnika ale trzeba mieć samozaprcie i oczywiście musi być kanał lub winda
: 19 paź 2019, 23:27
autor: Marcin2013
witia82 pisze:Trzeba zdemontować belkę ktora trzyma poduszke prawą oraz łapę prawej poduszki. Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę.
Z tego co pamiętam to nie demontowałem poduchy silnika, mówicie o tej pod rozrusznikiem ?
: 20 paź 2019, 22:31
autor: witia82
Szacun jeżeli to odkręciłeś bez demontażu łapy poduszki
: 21 paź 2019, 19:46
autor: Marcin2013
Z tego co pamiętam to wszystkie śruby były na imbus i w ruch poszły każdego rodzaju krótkie długie na 1/4 na 3/8 i na 1/2 cala, plus przedłużki i łamańce