Strona 1 z 6

[D3 06 4.2MPI/LPG ] Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk

: 08 sty 2020, 11:02
autor: colln
Kiedyś raczej nie byłoby pytania.. przy tym silniku 2 reduktory ale od czasu kiedy zaczęli produkować tzw podwójne reduktory może faktycznie dadzą radę?
Ktoś ma lub zna wiarygodne przypadki montażu?
Np coś takiego: https://www.phjacus.pl/R102-Reduktor-KM ... p3788.html

: 08 sty 2020, 11:05
autor: kifiu
ja kiedyś miałem v 3,8 V6 założony reduktor tłokowy - wielkości szklanki. i bez problemu dawał radę.

: 08 sty 2020, 11:09
autor: colln
Mówisz zapewne o Magic
Też kiedyś maiłem tyle że w Mercedesie 306Km i faktycznie było ok
Coś takiego jeszcze jest i to bardzo rozsądnych pieniądzach
https://www.agsiedlik.pl/reduktor-magic ... 7-k47.html

: 08 sty 2020, 11:21
autor: Marcin2013
Ja od lat posiadam jeden reduktor z tym że jest to Prins zwykły malutki mieści sie w podszybiu i daje rade bez problemu <jezyk2>

: 08 sty 2020, 14:14
autor: karol208
Ja mam u siebie KME TWIN (czyli taki jeden ale fizycznie to tak jakby 2 reduktory)
Mam 2 elektrozawory i 2 filtry FC, oraz dwa filtry z odstojnikiem FL, zasilanie faro 8 a od trójnika do zaworów już faro 6. wielozawór w butli extra
Wcześniej miałem KME GOLD i był ok latem, ale zimą potrafiłem go zamrozić. (goldy niestety termicznie są niewydolne)

: 08 sty 2020, 14:15
autor: kifiu
colln pisze:Mówisz zapewne o Magic
Też kiedyś maiłem tyle że w Mercedesie 306Km i faktycznie było ok
Coś takiego jeszcze jest i to bardzo rozsądnych pieniądzach
https://www.agsiedlik.pl/reduktor-magic ... 7-k47.html
Dokładnie taki miałem - nie koniecznie tej firmy ale kształt dokładnie taki sam. Dawał radę jak trzeba.

: 08 sty 2020, 15:05
autor: colln
Na rynku są u nas ze 3-4 firmy które mają spory asortyment (mówię o sklepach www które mają prawie wszystko) sprzedają tego ileś tam miesięcznie, w jednym polecali KME Twin lub Extrem, w drugim powiedzieli że i owszem ale nie są zbyt trwałe, Inny sklep polecał reduktor Turbot że ponoć robiony na wzór Prince i póki co nie mają reklamacji, kolejny sklep polecał MAGIC Power i żeby nie słuchać że coś mu się dzieje bo owszem firma miała kiedyś wpadkę ale dzięki temu obecnie robią jak należy i mocy ma wystarczyć.
Zaznaczam że mowa tu póki co o reduktorach optymalnych cenowo i celowo pomijam reduktory po 900-1000zł

: 08 sty 2020, 18:15
autor: greg26
karol208 pisze:Ja mam u siebie KME TWIN
Ja mam w D3 4.2 BFM taki sam reduktor i od momentu montażu (4 lata temu) do teraz zrobiłem na gazie 70 tyś km i cała instalacja daje radę i auto chodzi super.Najważniejsze według mnie to oddanie auta do fachowców,a nie partaczy.Przed D3 miałem D2 4.2 i "fachowcy" nie potrafili poprawnie ustawić auta nawet na dwóch reduktorach i miałem same problemy .W D3 chodzi na jednym i zero problemów.

Re: Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk

: 08 sty 2020, 21:44
autor: FOSS
colln pisze:Kiedyś raczej nie byłoby pytania.. przy tym silniku 2 reduktory ale od czasu kiedy zaczęli produkować tzw podwójne reduktory może faktycznie dadzą radę?
Ktoś ma lub zna wiarygodne przypadki montażu?
Ja mam zamontowany reduktor KME TWIN do instalacji BRC.
Reduktor ten mam już ze 3 lata czyli przejeździł u mnie już ponad 100kkm i jak na razie nic mi się z nim nie dzieje.
Daje radę zarówno w lato jak i w zimę.

: 09 sty 2020, 09:09
autor: colln
Co do fachowców to oczywiście wiadomo bo jak któryś nie będzie wiedział jak dogrzać reduktor to właśnie będzie bida..
Sam to kiedyś doświadczałem osobiście na swoim aucie - Mercedes V8 306Km zasiliłem go 2 reduktorami o ile pamiętam chyba Tomasetto Arktic 13 i było kijowo przy butowaniu - okazało się że był za słaby przepływ ciepłej wody.. reduktory wpięte na trójnik z nagrzewnicą a wiadomo płyn chłodniczy wybierał drogę gdzie był mniejszy opór.
Później wstawiłem 1 sztukę tłokowy Magic Big i było już znacznie lepiej bo woda szła już z mniejszymi komplikacjami i oporem, sprawę praktycznie rozwiązało wymuszenie obiegu poprzez wstawienie elektrycznej pompki obiegu wody (też od mercedesa)
Wczoraj przeglądałem czeską stronę tych reduktorów i znalazłem tabelkę (trochę dla mnie chaotycznie napisana) ale jest tam między innymi zależność wydajności reduktora od ciśnienia wejścia , minimalnego przepływu płynu grzewczego i jego temperatury
Dopiero spełnienie tych 3 czynników może dać żądany efekt
tabelka:
https://hlpropan.cz/cs/system/files/red ... asheet.pdf
PS. Szkoda że nie działa lpg-forum

: 10 sty 2020, 08:09
autor: pepi
https://lpg-forum.pl/
jak nie działa :P
Co do reduktora magic kiedyś puszczał gaz do wody obecnie podobno ok zaspawany jest- termikę ma aż za dobrą tylko to reduktor tłokowy a one są dość słabo odporne na syf w naszym wspaniałym lpg
jeśli w aucie nie ma zaworu od płynu a sterowanie nagrzewnicy jest klapowe ja zawsze reduktory montuje szeregowo obecnie na rynku masz ze 2-3 sztuki takich reduktorów 300 plus

: 10 sty 2020, 09:34
autor: colln
pepi pisze:https://lpg-forum.pl/
jak nie działa :P
no ja widzę takie coś:
Obrazek

W kwestii mocniejszych reduktorów jest też nowy Prins (z tym że kwotowo znacznie droższy niż te o których tu mowa) też poszli w stronę konstrukcji tłokowego - konstrukcyjnie jest b podobny do Magic z tym że ten czeski był znacznie wcześniej na rynku więc pewnie zgapili od nich pomysł dodali coś od siebie i gotowe :-) tylko nie wiem czy on działa z innymi centralkami niż Prins
https://www.prinsautogas.com/view_attac ... educer.pdf

: 10 sty 2020, 12:14
autor: pepi
reduktor to tylko jest po to aby utrzymywał stałe ciśnienie i ogrzewał gaz czyli to czysta mechanika tam z elepstryki tylko jest czujnik temperatury który zawsze idzie jakoś go zamontować
KME Extreme
KME R2 Twin
HL Propan Magic III Power
jak lubisz wyzwania to ostatni
Każdy reduktor tłokowy będzie się zacinał ale tylko
do momentu nagrzania
Bieri twina :P a do czego to ma być i jaki komp lpg

: 10 sty 2020, 12:57
autor: colln
pepi pisze:reduktor to tylko jest po to aby utrzymywał stałe ciśnienie
no właśnie gdyby to "tylko" było takie proste.... czyli to ciśnienie (bez skoków)
idealnie by było jak w przypadku benzyny - tam wtryski rzeczywiście mają stałe ciśnienie tylko czasy wtrysku się zmieniają

Na tą chwilę waham się pomiędzy KME a Magic , tego drugiego biorę pod uwagę bo prawdopodobnie łatwiej będzie go upakować bliżej silnika (chciałbym uniknąć wkładania reduktora w podszybie

: 10 sty 2020, 13:10
autor: PAlllUCH
Ciekawy ten Prins eVP 500, mnie również czeka wymiana reduktora bo zwyczajnie mam za słaby reduktor (instalacja, reduktor Prins) , można by spróbować zamontować ową nowość. Cenowo nie aż tak strasznie bo można go nabyć za ok 1k .
Może znajdzie się ktoś kto go już ma i wypowie się jak z pracą itp.