Strona 1 z 1

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Rozbieranie kolektora dolotowego 4.2 M

: 28 sty 2020, 20:46
autor: IchiOne
Witajcie.
Byłem niedawno zmuszony do demontażu kolektora ssącego z ogromną pomocą kolegi z forum, który fotograficznie krok po kroku opisał jak się dostać pod kolektor, i ku mojemu zdziwieniu na zaworach dolotowych znalazłem dziwne plastikowe elementy, jakby stożki czy coś takiego... sprzęgło się to w czasie z utrąceniem się obu cięgieł gruszek sterujących klapami i zmierzając do brzegu... po usunięciu elementów z zaworów, zmontowaniu wszystkiego do kupy męczy mnie myśl, że były to elementy klap wirowych. Zatem chciałbym rozebrać kolektor tylko od góry, ale wcześniej widziałem, że do kolektora podłączone są węże obiegu chłodzenia silnika.
Tutaj pytanie, czy można rozpołowić kolektor na aucie czy trzeba go zdjąć i spuścić płyn?

: 28 sty 2020, 21:08
autor: Marcin2013
Te dziwne elementy to jakiego koloru może to kołki ustalające uszczelki kolektora ? do demontażu kolektora nie spuszczasz płynu nie pamiętam dokładnie jeśli jest jeden wężyk ze zbiorniczka do przepustnicy to tylko trochę płynu zleci lud można wyssać płyn ze zbiorniczka i tyle, jeśli chodzi o rozpołowienie kolektora to zamiast torx-ów odkręcasz tylko imbusy, a w jakim celu demontowałeś kolektor ?

: 29 sty 2020, 16:23
autor: IchiOne
Żółte... takie, jakby kiedyś były lekko białe ale z czasem ostro pożółkły... jakby stożek z małą główką a u podstawy wielokąt na wzór nakrętki. były połamane więc je wyrzuciłem i nie wstawię foto ;/
Kolektor demontowałem w celu dostania się do sond lambda.

: 29 sty 2020, 17:00
autor: Marcin2013
No to te żółte to kołki ustalające :]