Strona 1 z 1
[D3 02 3.7MPI/LPG
] BFL/BFM demontaż wałków rozrządu-wkład
: 03 cze 2020, 21:22
autor: witia82
witam
robię kompleksowo górę silnik, czyli 2 nastawniki, 2 łańcuchy, simeringi itd. Elsa nic nie podaje o demontażu wkładek regulacyjnych i spuszczaniu z nich oleju. Jest jedynie takie ostrzeżenie
"Po zamontowaniu wałków rozrządu nie wolno uruchamiać silnika przez ok 30 minut. Hydrauliczne elementy kompensacji muszą się dopasować(w przeciwnym razie nastąpi kolizja zaworów z tłokami)"
czy po zdemontowaniu dwóch wałków i nastawnika trzeba spuszczać ten olej z wkładek regulacyjnych? czy tak jak elsa podaje zamontować 2 wałki z nastawnikiem i poczekać np 1 godzinę przed montażem paska i ustawianiem rozrządu?
macie doświadczenie w tym temacie, bardzo proszę o poradę
: 03 cze 2020, 22:00
autor: Marcin2013
Nic nie trzeba spuszczać, robisz tak jak podaje Elsa
Re: BFL/BFM demontaż wałków rozrządu-wkład
: 08 cze 2020, 13:24
autor: el_kylos
witia82 pisze:witam
robię kompleksowo górę silnik, czyli 2 nastawniki, 2 łańcuchy, simeringi itd. Elsa nic nie podaje o demontażu wkładek regulacyjnych i spuszczaniu z nich oleju. Jest jedynie takie ostrzeżenie
"Po zamontowaniu wałków rozrządu nie wolno uruchamiać silnika przez ok 30 minut. Hydrauliczne elementy kompensacji muszą się dopasować(w przeciwnym razie nastąpi kolizja zaworów z tłokami)"
czy po zdemontowaniu dwóch wałków i nastawnika trzeba spuszczać ten olej z wkładek regulacyjnych? czy tak jak elsa podaje zamontować 2 wałki z nastawnikiem i poczekać np 1 godzinę przed montażem paska i ustawianiem rozrządu?
macie doświadczenie w tym temacie, bardzo proszę o poradę
tak z ciekawości ile Cie w sumie same graty wyszły?
: 17 cze 2020, 23:05
autor: witia82
No w sumie wyszło po mega rabatach ok 5500 pln.
- nastawniki OEM 2x2250 pln
-uszczelki nastawników OEM 2 x 36 pln
-łańcuchy IWIS 2 x125 pln
-uszczelki dekli OEM 2x180 pln
-śruby wałków OEM 52x 2 pln
-śruby kół wałków rozrządu OEM 2x13 pln
-simeringi wałków Elring 4x8 pln
-zaślepki wałków Elring 2x22 pln
Zobaczymy jakie będą efekty
[ Dodano: 2020-06-17, 23:05 ]
Dla potomnych. Skonsultowałem z FOSS-em demontaż wałków i zrobiłem tak jak podaje ELSA, czyli bez spuszczania oleju z wkładek regulacyjnych i nic się nie uszkodziło. Obecnie silnik pali idealnie czyli za poranne grzechotanie jak najbardziej odpowiadają nastawniki.
: 20 cze 2020, 22:04
autor: Marcin2013
witia82 pisze:Dla potomnych. Skonsultowałem z FOSS-em demontaż wałków i zrobiłem tak jak podaje ELSA, czyli bez spuszczania oleju z wkładek regulacyjnych i nic się nie uszkodziło. Obecnie silnik pali idealnie czyli za poranne grzechotanie jak najbardziej odpowiadają nastawniki.
No chyba pisałem o tym w tym temacie dwa tygodnie temu
Miałeś ślady na głowicy od łańcucha ?
: 03 lip 2020, 00:57
autor: witia82
Śladów nie było ani na głowicy, ani na pokrywie. Ślizgi wyglądały idealnie a pomimo tego jeden pękł. Auto ma przebieg oryginalny 336 tyś. Po wymianie całości w końcu odpala bez grzechotania.