Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Zacięty nastawnik 4.2 BFM

: 03 sie 2020, 20:55
autor: kamil788
Witam, czy spotkał się ktoś z zaciętym nastawnikiem wałków? Ostatnio usłyszałem dziwne stukanie w swojej A8. Rozebrałem pokrywy i co się okazuje to kręcąc wałem napinacz po stronie pasażera wysuwa się i wsuwa a po stronie kierowcy jest cały czas jakby wciśnięty. Kręcąc wałem łańcuch raz jest bardziej naciągnięty a raz bardzo luźny. Pozdrawiam

: 03 sie 2020, 20:58
autor: Krzysiek-1984
Bo od strony kierowcy napina w dół <faktycznie>

: 03 sie 2020, 22:53
autor: kamil788
A czy kręcąc wałem nie powinna się góra wysuwać?

: 03 sie 2020, 23:10
autor: Krzysiek-1984
Nie

[ Dodano: 2020-08-03, 23:10 ]
Góra się wysuwa po stronie pasażera.

: 04 sie 2020, 08:58
autor: kamil788


Czyli taki luz jak na filmiku jest zupełnie normalny?

[ Dodano: 2020-08-04, 08:58 ]
kamil788 pisze:

Czyli taki luz jak na filmiku jest zupełnie normalny?


Napinacz po stronie pasażera jest cały czas napięty i widać jak tłok pracuje. Natomiast napinacz od strony kierowcy kręcąc wałem w pewnym momencie jest napięty a w pewnym tak luźny jak na filmiku. To chyba nie jest normalne zjawisko bo nawet jeśli napina w dół to łańcuch powinien być napięty. Ślizgi wyglądają na całe i nie wytarte.

: 04 sie 2020, 09:15
autor: Krzysiek-1984
Ten napinacz jest złom.

: 06 sie 2020, 14:46
autor: Prezes-Artek
Specem nie jestem ale jak robiłem u siebie to chyba oba się wychylały w górę i w dół, ale mogę się mylić bo było to już dość dawno. Ale może w D3 jest inaczej <bezradny>

: 06 sie 2020, 17:24
autor: FOSS
Prezes-Artek pisze:Ale może w D3 jest inaczej <bezradny>
Nie jest inaczej z prostej przyczyny - w 4.2 A8/S8 D2 i 4.2 A8 D3 są te same nastawniki :)