bezmiarw14 pisze:Witam , tak jak w temacie , czy jest ktoś w stanie mi pomóc z kodaniem nr 46 , który bardzo poważnie wpływa na moje autko negatywnie .
WAUZZZ4E43N0001695
próbowałem sam , lecz niestety nie wyszło mi to na dobre , wcześniej zakodowałem centralną elektrykę .
Mój 1 post na forum oraz pierwszy z pomocą , miło się czyta inteligętnych ludzi , ale niestety nic nie znalazłem na ten temat .
Oczywiście auto A8D3 4.2 lpg
Zaczynając od początku...
Po pierwsze numer VIN który podałeś jest błędny - tzn. auto o takim numerze nie istnieje

Oczywiście podejrzewam, że to przypadek.
Podałeś taki numer WAUZZZ4E43N
0001695
Moim zdaniem poprawny jest WAUZZZ4E43N
001695
Patrząc w twój profil i opis mogłoby się zgadzać tyle że rocznik tego auta to 2002 (produkcja 14-11-2002) a nie 2003
Idąc dalej...
Przykładowe kodowania z innych aut to takie trochę błądzenie w ciemnym pokoju z przepaską na oczach - jak trafisz to się uda

Generalnie sterowniki koduje się pod konkretne auto, jako wyjściową przyjmując fabryczną konfigurację po numerze VIN i kodach PR, korygując to ewentualnie o to co jest fizycznie w aucie, jeżeli auto przeszło jakieś modyfikacje.
Jeżeli w twoim aucie nikt nic nie zmieniał to moim zdaniem poprawne kodowanie to 0000632 ale... równie dobrze może to być też 0001656 gdyż w ten sposób zmienia się fukcjonalność danych modułów.
bezmiarw14 pisze:Ogólnie mam zament straszny teraz wymieniłem pół auta już i dalej mam problem , nie mogę uruchomić pompy abs , sterownik wymieniłem i tu jest właśnie ,,ALE,, ponoć wymienia się sterownik z pompą
Nie ma żadnej konieczności wymiany pompy razem ze sterownikiem.
Może i ja się nie znam ale wielokrotnie w tych autach zmieniałem sam sterownik i jeżeli jest sprawny to wystarczy poprawnie go zakodować i wszystko powinno wrócić do normy.
No chyba, że pompa ABS jest niesprawna to wtedy należy ją oczywiście wymienić.
bezmiarw14 pisze:Abs ... po abs szwankuje mi zawieszenie , sterownik wymieniony ...
Robisz to sam czy jakiś mechanik?
Jeżeli masz niesprawny sterownik ABS to w tym aucie kilka innych rzeczy może również nie działać poprawnie, np. zawieszenie czy wspomaganie kierownicy.
Więc o co chodzi z tym zawieszeniem i dlaczego wymieniałeś ten sterownik?
bezmiarw14 pisze:ogólnie problemy z prądem oraz kodowaniami
Noi jak elektronika zdrowo się wysypie to z kodowaniami trzeba czasem bawić się praktycznie we wszystkich sterownikach - takie auto.
Jeżeli w sterownikach jest coś namieszane to i może prąd żreć bez końca.
bezmiarw14 pisze:Do ASO nie moge się wybrać ponieważ przebywam w Holandi jedynie servis audi
ASO = Autoryzowana Stacja Obsługi czyli inaczej mówiąc w naszym przypadku Autoryzowany Serwis AUDI.
bezmiarw14 pisze:No i czujnik kąta skrętu , który kupiłem , ale po skokach prądu , nagle stary zadziałał .
Lecz dalej zero reakcji no i defekt 0003 w abs
Usterka wewnętrzna sterownika ABS która, co śmieszniejsze, nie zawsze musi oznaczać jego koniec.
bezmiarw14 pisze:dice111 pisze:Jeśli coś namotałeś i nie spisałeś sobie kodowań, nie masz nic dokładane do samochodu, to najprościej, najszybciej udać się do ASO i procedurą online wszystko ustawią Ci do fabrycznych.
Samemu będziesz się bawił metoda prób i błędów, samochód przez to może się nie usypiać, trzeba by i tak zdekodować wyposażenie VIN i wg tego potem po nr SVR i wyposażenia kodować.
Nr vin mam zdekodowany , ale niestety nie mam takiego pojęcia aby przywrócić kodowania po tych nr komfortu
Jeżeli nie wiesz co z tym robić to moim zdaniem lepiej się z tym nie baw bo możesz jeszcze bardziej namieszać.