Strona 1 z 1

[D3 02 4.2MPI ] Nastawnik łańcucha

: 15 paź 2021, 16:50
autor: MartinA8D3
Łańcuch lewej głowicy halasuje podczas rozruchu ale nastawnik w logach pracuje prawidlowo. Wymieniać nastawnik, czy nie wymieniać i czy warto ryzykować z chińczykiem. Łańcuch bedzie wymieniony ze względu na możliwe rozciągnięcie. Jak z Waszym doświadczeniem w tym temacie ?
Pozdrawiam.

: 15 paź 2021, 18:49
autor: Marcin2013
U mnie prawa głowica od czterech lat trzaska przy rozruchu jakieś 2sek. tylko dziwne jest to że jak wymieniałem łańcuch to nie było żadnych śladów na głowicy po trzaskającym łańcuchu. Wymiana łańcucha w moim przypadku nic nie dała raczej ciężko żeby tak krótki łańcuch się aż tak rozciągnoł <bezradny>

Re: Nastawnik łańcucha

: 16 paź 2021, 08:32
autor: Maestro82
MartinA8D3 pisze:Łańcuch lewej głowicy halasuje podczas rozruchu ale nastawnik w logach pracuje prawidlowo. Wymieniać nastawnik, czy nie wymieniać i czy warto ryzykować z chińczykiem. Łańcuch bedzie wymieniony ze względu na możliwe rozciągnięcie. Jak z Waszym doświadczeniem w tym temacie ?
Pozdrawiam.
U mnie hałasowały łańcuchy obydwa mam wrażenie i wymieniłem na jakieś pasujące numerami z hurtownii + łańcuchy swaga. Jest bardzo dobrze, cisza przy odpalaniu :) zobaczymy za jakiś czas, bo narazie zrobiłem gdzieś około 1k km.

: 13 lis 2021, 10:24
autor: danek25
W swojej wymieniłem oba nastawniki na nowe ori z ASO łańcuchy Febi jak dobrze pamiętam, zaworki w obu głowicach (profilaktycznie) i jak grała tak gra. Jest jeszcze jeden zaworek z przodu silnika ale to przy rozrządzie dopiero wymienię. O ile napinacze są ok i reszta to jak dla mnie jest problem ze spływaniem oleju z filmu olejowego i tyle. Ewidentnie zrobiłem doświadczenie które polega na tym, że dzień wcześniej odpalę auto dosłownie na 15s które oczywiście zagra. Gaszę od razu. Mam wtedy napełniony układ zimnym gęstym olejem. Auto pozostawiam na powiedzmy 24h i po tym czasie przy pierwszym starcie jest zupełna cisza. Wnioski raczej proste. Gesty zimny olej nie spływa w dół i temu wtedy nie zagrają napinacze.

: 13 lis 2021, 17:08
autor: marekp750
Nic nie spływa.

Każdy nastawnik ma swój zaworek upustowy (coś jak hydro-popychacz).
Jeżeli krzywki wałków są ustawione na napięcie jakiejś sprężyny zaworowej
to powodują obkręcanie wałka i napinanie łańcucha jak silnik nie pracuje.
Napinacz popuszcza po mału olej i po dłuższym czasie mamy na tyle luźno, że hałasuje.

Czasami silnik tak stanie, że nic nie naciąga łańcucha, wtedy silnik nie hałasuje przy starcie.
Mówimy o nowych nastawnikach bo zużyte będą gubić olej nie tylko zaworkiem ale także
luzem tłoka.

: 13 lis 2021, 18:08
autor: danek25
To dlaczego zawsze jak odpale na chwilę i zgasze to następnego dnia lub dwa dni później nie zagra? To samo jest reakcja na temperaturę im zimniej tym krócej, ciszej lub nawet wcale nie zagra. Zaznaczam nastawniki oba nowe z ASO osobiscie kupowałem.