Strona 1 z 1

D3 6.0 W12 + LPG - Problem z sondami Lambda/ Błędy 17490, 17494

: 28 lut 2025, 20:19
autor: robert.judycki
Cześć Wszystkim,

Od jakiegoś czasu zmierzam się z poniższym problemem.
Po jednym dniu jazdy około 80-100Km wyświetla Mi check na desce. Wykazuje następujące błędy:

17490 - Skład mieszanki; Zespół 3; Zakres 2
p1082 - 001 - przekroczona granica reg. mieszanki ubogiej - MIL zapalona
17494 - Skład mieszanki; Zespół 4; Zakres 2
p1086 - 001 - przekroczona granica reg. mieszanki ubogiej - MIL zapalona

Dodatkowo zauważyłem, że pojazd gorzej pracuje na benzynie niż na LPG - próbując startować dynamicznie to na benzynie tak jak by go coś ograniczało i nie ma mocy póki
nie osiągnie 3500-4000 obr. po osiągnięciu tych obrotów uważam, że ma pełną moc. Na LPG nie ma tej ,,dziury" - idzie od samego dołu z każdych obrotów.

Sprawdzałem wtyczki na sondach jeszcze jutro chciałbym sprawdzić cały dolot i układ paliwowy.

Ma ktoś z Was jakiś pomysł co może być powodem? Jeszcze do niedawna idealnie chodził na paliwie a nic nie robiłem. Nie mam żadnych innych błędów z silnika
a nie wiem jak sprawdzić czy te sondy się ,,nie kończą" .
Może macie jakieś doświadczenie co może innego sypać błędami na mieszankę ubogą?

Z góry dziękuję za każdą pomoc! :)

Re: D3 6.0 W12 + LPG - Problem z sondami Lambda/ Błędy 17490, 17494

: 01 mar 2025, 22:46
autor: sssebek
Zacznij sobie od sprawdzenia wtyczek na lambdach na lewych wydechach. Ten silnik generuje sporo ciepła.

Re: D3 6.0 W12 + LPG - Problem z sondami Lambda/ Błędy 17490, 17494

: 01 mar 2025, 23:20
autor: robert.judycki
Lewych = strona kierowcy? Tutaj we wszystkich podzespołach są pomieszane ,,banki”

Re: D3 6.0 W12 + LPG - Problem z sondami Lambda/ Błędy 17490, 17494

: 02 mar 2025, 09:44
autor: sssebek
Możesz jeszcze wrzucić sobie logowanie parametrów pracy sond lambda i przejechać się autem, żeby zobaczyć jak pracują. Tylko pamiętaj, że musisz nagrzać silnik i wydech, sondy na początku na zimnym nie pracują, dopiero jak sterownik przejdzie w tryb normalnej pracy silnika. Wcześniej pracuje w trybie rozgrzewania silnika oraz włączony jest obwód podgrzewania sond (mają w środku grzałki), żeby szybciej mogły zacząć analizować skład spalin.

Odnośnie banków itp dla twojego silnika bardzo przydatny będzie ten dokument (pobierz go sobie i przeczytaj uważnie, sporo rzeczy ci się rozjaśni). Najprawdopodobniej znajdziesz tam też informację, które bloki pomiarowe pozwolą podejrzeć pracę sond:

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_268.pdf

Re: D3 6.0 W12 + LPG - Problem z sondami Lambda/ Błędy 17490, 17494

: 02 mar 2025, 21:11
autor: robert.judycki
Właśnie widzę, że wartości są dziwne tylko dla banku nr 4. Już zauważyłem, że to strona kierowcy. Od strony pasażera jak na ręce widać wtyczki od sond zaś z kolei od strony kierowcy prawdopodobnie idą gdzieś za silnik chyba, że się mylę i ktoś ma jakieś informacje :(

Re: D3 6.0 W12 + LPG - Problem z sondami Lambda/ Błędy 17490, 17494

: 04 mar 2025, 11:22
autor: sssebek
Leć po kablach po prostu

Re: D3 6.0 W12 + LPG - Problem z sondami Lambda/ Błędy 17490, 17494

: 07 mar 2025, 20:46
autor: orkaskawina
Cześć,
Też walczyłem z błędami na bankach 3 i 4 , miałem nieszczelność na trójniku ezektor na dolocie założyłem nowy i pozbyłem się 3 lecz z 4 do tej pory walczę , ale zacząłem zgłębiać temat regulacji LPG i jak na razie coraz rzadziej widzę checka .

Re: D3 6.0 W12 + LPG - Problem z sondami Lambda/ Błędy 17490, 17494

: 08 mar 2025, 05:50
autor: robert.judycki
orkaskawina pisze:
07 mar 2025, 20:46
Cześć,
Też walczyłem z błędami na bankach 3 i 4 , miałem nieszczelność na trójniku ezektor na dolocie założyłem nowy i pozbyłem się 3 lecz z 4 do tej pory walczę


Możesz napisać w którym miejscu ten trójnik się znajduje?