Strona 1 z 11

[D3 04 4.2MPI ] Wymiana rozrzadu

: 20 lis 2010, 20:14
autor: shakal
Witam

Jak przebiega wymiana rozrzadu w takim motorze - czy da sie to zrobic bez zrzucania przodu? jesli nie to jak odkrecic caly przod krok po kroku. inrstrukcja z elsy nie podaje jak dobrac sie do tych 3 nakretek przy blotniku:)
dzieki z gory za pomoc.
pozdrawiam

: 20 lis 2010, 20:37
autor: tobi
Podaje, podaje
Aby zdjąć nakładke zderzaka trzeba zdemontować plastikowe nadkola z przodu.

: 20 lis 2010, 22:14
autor: shakal
czyli po odkreceniu calych nadkoli jest dostep do zderzaka dopiero ?
a nie da sie bez sciagania ?
pozdrawiam

: 20 lis 2010, 22:19
autor: FOSS
shakal12 pisze:czyli po odkreceniu calych nadkoli jest dostep do zderzaka dopiero ?
a nie da sie bez sciagania ?
Chodzi raczej o plastikowe błotniki i jak mniemam nie trzeba ich całych wyciągać tylko rozkręcić aby mieć dostęp do mocowania zderzaka.

: 20 lis 2010, 22:25
autor: shakal
plastikowe blotniki?
musze wiedziec krok po kroku jak sie za to zabrac bo auto stanelo a do srody musi jezdzic.
najlepiej jesli np mozna odkrecic jakos wiatrak i wtedy robi sie wiecej miejsca zeby odkrecic co nieco. natomiast potrzebuje dokladny opis zeby nie tracic czasu wiec jesli ktos juz robil i ma patent to niech sie podzieli :)
pozdrawiam

: 20 lis 2010, 22:46
autor: FOSS
Ja niedawno robiłem to w swojej eSie - wprawdzie silnik całkiem podobny ale to jest wciąż D2 więc blachy zupełnie inne.

U siebie szedłem po całości tzn. demontaż zderzaka przedniego, pas przedni, chlodnice i potem wszystko było już na wierzchu.
No ale u mnie oprócz rozrządu robiłem także klimę - dokładne płukanie całego układu po zatartym kompresorze i wymiana części (kompresor, filtr/osuszacz, dławik).
Tak wyglądało to u mnie:
Obrazek

: 23 lis 2010, 16:14
autor: mdamian
shakal12, Kolego poszukaj jak zdemontować zderzak na forum , ten temat był już przerabiany , masz tam krok po kroku jak zdemontować zderzak , poszukaj w moich postach .
a rozrząd był już omawiany bez zdejmowania przodu i o ile dobrze pamiętam ze zdejmowanie przodu .

: 24 lis 2010, 18:23
autor: shakal
temat przerobiony - dzieki wszystkim za checi :)
pozdrawiam

: 21 cze 2011, 05:59
autor: Saberek
Mozesz sie poczielic z nami co i jak ???
Druga sprawa co ile powinno sie robic rozrzad, mialem robiony w ASO na 80 000 mil i jak dzwonie do ASO to mowia ze nastepna wymiana na 160 000 ale znowu mechanicy znajomi mowia ze za duzo, auto ma 140 000 mil , nie krecone .
Co nalezy wymienic w D3 jak sie robi rozrzad zeby potem nie bylo problemow ???
Prosze o konkretna rade bo kazdy mechanik mowi co innego, moze jest ktos na podkarpaciu / malopolska kto by mi to DOBRZE zrobil jak bede w PL na urlopie.
Ma ktos dostep do DOBRYCH czesci i moze podac co ile kosztuje ???

[D3 03 4.2MPI ] Wymiana rozrządu [BFM] - części

: 21 cze 2011, 23:44
autor: nils
Przy wymianie rozrządu zrobiłem kilka zdjęć - może się komuś przydadzą.

Generalnie widok z przodu silnika, po zdemontowaniu: 1) zderzaka, 2) belki pasa przedniego, 3) chłodnicy klimatyzacji, 4) chłodnicy wody.

Obrazek

I teraz co z tego podlega wymianie i w którym miejscu silnika to się znajduje (w nawiasie numery katalogowe części, których użyłem) - numery 1-7 oznaczone na zdjęciach są zgodne z rozpiską:
1) rolka zwrotna/prowadząca (Ruville 55704; Slovakia)
2) pompa wody (Hepu P579; Germany)
3) rolka napinająca (Ruville 55727; Japan)
4) tłumik drgań (Ruville 55728; Germany)
5) rolka zwrotna/prowadząca (Ruville 55705; Japan)
6) pasek rozrządu (Contitech CT920; Germany)
7) termostat (opcjonalnie - dla ambitnych :> tzn. wymiana nie jest konieczna, ale jak już jest wszystko na wierzchu, to może warto... ja nie robiłem)

Obrazek
Obrazek


Poprawiłem fotki co by się łatwiej i lepiej otwierały.
Poprawiłem też [taga] bo większość tego co napisałeś jest już w gotowej formie w rozwijanej liście po lewej stronie.
Pozdrawiam, FOSS


[ Dodano: 2011-06-22, 00:19 ]
Dałem takiego rozbudowanego taga aby łatwiej się wyszukiwał w google również poza forum, ale skoro uważasz że warto skrócić, to niech i tak będzie.

: 29 cze 2011, 15:11
autor: Saberek
Potrzebuje szybkiej pomocy !!!
Auto na warsztacie i fobimy rozrzad ale za chiny nie mozemy sie dostac do termostatu, wyglada na to ze trzeba odkrecic lape silnika i elmenty kolo niej :(
czy to idzie w ten sposob czy jakos inaczej ??????

: 29 cze 2011, 15:27
autor: dice111

: 10 lip 2011, 21:46
autor: Robson
Troche po czasie..., ale moze sie komus jeszcze przyda.
Sam wymienialem na parkingu pod domem, pierwszy raz i jak narazie jezdzi :-D
Zrobilem taki maly opis na audi-maniacs.com

Tak to mniej wiecej u mnie wygladalo, bawilem sie z tym 2 dni, z malymi przebojami, w deszczu na parkingu, jedna urwana sruba, droga trzeba bylo grzac, to do sklepu po klucze jechac itp.
Zdjec brak, fotograf nie byl tak wytrwaly jak ja.

Czesci:
078109119J toothed belt
Obrazek
077109244C relay roller
Obrazek
077109244E relay roller
Obrazek
077109479D belt tensioning damper
Obrazek
077109485E tensioning lever
Obrazek
077121004PX water pump
Obrazek
077121113C thermostat
Obrazek
N 90136802 round seal
Obrazek
026103085D oil seal x2 (nie wymienilem)
Obrazek
077903137AE ribbed v-belt /24,92X2535MM
Obrazek
G12 Antifreeze 6 Liters
Obrazek
028010227E sticker 'attention:' 'change the toothed belt '
Obrazek
Loctite 515 Gasket Flange
Obrazek


Narzedzia:
vw t40005 Camshaft Setting Plate
Obrazek
vw t40009 Tensioner Adjuster (ledwo zaczelem naciagac i sie zlamalo, zrobilem sobie wlasnej konstrukcji)
Obrazek
vw t40001 Camshaft Sprocket Puller (moj zamiennik, ale nie uzywalem)
Obrazek
vw T40011 Hyd. Tensioner Retaining Pin
Obrazek
vw 3242 Crankshaft TDC Locking Pin
Obrazek
T10093 Front end support guides
Obrazek


Demontaz zderzaka

Odkrecamy sruby, wkrety i klipsy od oslony silnika i nadkoli.

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Odkrecamy sruby od zderzaka i mozna zdezak zdac.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

W tym momecie pierwsza niespodzianka, musialem lapac plyn od spryskiwaczy.

Odczepiamy linke maski

ObrazekObrazek
odkrecamy po jednej srubie z dwoch stron i wkrecamy nazedzia T10093
Obrazek

Odkrecemy reszte srub i odsowamy.
ObrazekObrazekObrazek

Teraz jak kto woli, mozna robic na odsunietym pasie albo zdjac go i odchylic na bok.
Trzeba spuscic plyn chlodniczy, ja nie znlazlem zadnych kranikow u siebie. Odkrecilem korek od zbiornika na gorze i rozlaczylem dwa weze na dole.
Obrazek

Odczepiamy (zdemujemy drucik i sciagamy waz) dwa grube weze od chlodnicy po lewej stronie, na gorze i na dole.
Teraz mozna zdjac i odchylic na bok.
Obrazek

Kluczem oczkowym 19mm naciagamy napinacz, wsadzamy w otwor imbusa 5mm zeby zablokowac i sciagamy pasek alternatora.

Obrazek
Obrazek


Obrazek Sciagamy oslone silnika 2 i odkrecamy dwie oslony rozrzadu.
Obrazek Kluczem 24mm(nasadka 12 zebow) obracamy zgodnie z ruchem wskazowek zegara
i ustawiamy wal korbowy na oznaczeniu GZP 5 cylindra.
Naciecie B znaduje sie naprzeciwko oznaczenia A.
Obrazek Duze otwory plyt mocujacych na kolach walkow rozrzadu musza ustawic sie naprzeciw siebie do wewnatrz.
W przeciwnym razie obrocic dalej wal korbowy o jeden obrot.

Odkrecic dwie sruby (klucz 10mm i 13mm) poluzowac weze zeby bylo doscie do tam gdzie trzeba wykrecic zaslepke i wkrecic blokade walu 3242.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Obrazek Odkrecic 8 srub i zdjac tlumik drgan.
Odkrecic oslone
ObrazekObrazek
Obrazek Imbusem 8mm obracamy rolke napinajaca i wciskamy element napinajacy tak zeby mozna bylo
wlozyc T40011 w otwory tloka i obodowy.
Obrazek Luzujemy srube rolki mimosrodkowej.
Obrazek Zakladamy blokade T40005, luzujemy obie sruby walkow rozrzadu, wykrecamy o ok.5 obrotow.
zdejmujemy blokade.
Obrazek Zdejmujemy kola walkow rozrzadu sciagaczem T40001 lub podobnym. Ja nie zdejmwalem kol i nie wymienialem uszczelniaczy.

Sciagnac pasek, odkrecic rolki napinacze termostat, pompe wody i wymienic na nowe.

Obrazek Czyscimy dokladnie miejsce po starej uszczelce pompy wody.
Obrazek
Obrazek
Obrazek uszczelke smarujemy cieniutko silikonem i dokrecamy pompe na krzyz momentem 14Nm.
Obrazek Zalozona pompa wody i termostat.



Zakladamy pasek.



Obrazek kola musza byc tak ustawione
Obrazek blokada musi byc wkrecona
Obrazek Zalozyc pasek w nastepujacy sposob: na kolo walu korbowego 5, rolka 4, rolka 6, kolo walka 3, pompa wody 2, na koniec na kolo walka 1
Obrazek Obrocic dwukrotnie dzwignie napinajaca momentem 40NM, aby napiac wstepnie pasek.
Obrazek Wkladamy plasko imbusa 5mm pomiedzy dzwignie napinajaca a tlok napinacza.
Obrazek Napinamy rolke mimosrodkowa kluczem T40009 i kluczem dynanometrycznym momentem 6Nm i dokrecamy rolke momentem 45Nm.
Obrazek Zakladamy blokade T40005, dokrecamy kola na walkach, wyciagamy imbusa.
Obrazek Imusem 8mm, przesowamy rolke wciskajac tlok napinacza zeby wyciagnac T40011.
Wykrecamy blokade walu 3242. Przekrecamy walem korbowym dwa obroty i ustawiamy GZP 5 cylindra.
Obrazek Kola powinny sie tak ustawic.
Obrazek Sprawdzamy wymiar pmiedzy dzwignia napinaaca a obodowa napinacza.
Wymiar -a- = 5.0 +- 1.0mm
Obrazek Sprawdzamy wkrecajac blokade 3242
Obrazek Blokada sprawdzamy polzenie walkow.

Jezeli nie mozna wlozyc blokady powtarzamy ustawienie.

Zdejmujemy, wykrecamy blokady.
Wkrecamy zaslepke z nowym pierscieniem uszczelniajacym (ja nie zmienialem)
Obrazek
Skladamy wszystko w odwrtnej klejnosci.
Zalewamy nowym plynem G12, odpalamy, jak sie silnik zagrzeje, odpowietrzy uklad chlodzenia uzupelniamy plynem.

: 29 lip 2011, 20:21
autor: madnes
pisze do ciebie na gg , odezwij sie jak znajdziesz chwile odnosnie silnika do a8

: 31 sie 2011, 23:26
autor: lysyadam27
Koledzy robilem u siebie dwa dni temu wszystko tak jak w opisie waszym tylko troszke poplątałem sie z wieloklinowym.
Zmieniajcie termostat, tania rzecz a spokoj.