Strona 1 z 2

[D3 06 4.2MPI/LPG ] Stag plus300 check engine

: 15 cze 2011, 20:06
autor: martinezzg
koledzy mam pytanie - wariuje mi auto na gazie co opisałem w innym temacie - ale mam pytanie - jadę do gazownika i czy jego tłumaczenie ze check engine będzie się swiecił i to nic złego jest prawdą - czy nie ma szans i nie może się swiecić i walczyć z nim do bólu i próbować mu udowadniać ze nie ma się świecić... bo coś czuję ze gość powie - "panie to skutek gazu i mieszanki i chceck będzie się swiecił zawsze ..ale nie przejmować się i jeżdzić..."
stag 300 plus - hana- 2 parowniki zavoli...

: 15 cze 2011, 20:40
autor: pioter
Nie ma prawa się świecić , zobacz u innego gazownika co powie.

: 15 cze 2011, 20:58
autor: vito555
pioter pisze:Nie ma prawa się świecić , zobacz u innego gazownika co powie.
Kalibracja sterownika .Świeci się ,bo? mieszanka za uboga? mieszanka za bogata?....

: 16 cze 2011, 07:53
autor: martinezzg
pioter pisze:Nie ma prawa się świecić , zobacz u innego gazownika co powie.
nie no dostałem 2 lata gwarancji więc nie będę się po innych jezdziłł warsztatach :evil:
pytam po to zeby gazownik nie skorzystał z mojej niewiedzy i np.powiedział ze będzie się swiecił bo gaz jest i tyle.... ja tam uparty jestem i gość spokoju nie zazna póki nie doprowadzi do pomyślnego końca całej sprawy! :lol:

: 16 cze 2011, 08:16
autor: daro72
Ja do swojego gazownika na początku jeździłem średnio raz w tygodniu i po pewnym czasie dałem sobie spokój. Zacząłem ustawiać sam, a auto zaczęło chodzić lepiej niż po jego regulacjach. Ale wybieram się do innego bardziej ogarniętego gazownika. Chodzi mi bardziej o sprawdzenie konfiguracji mojej instalacji. Bo po ostatniej regulacji autko sprawuje się dobrze ale chcę by on stwierdził, że wszystko jest dobrze dobrane.

: 16 cze 2011, 10:43
autor: badyl
nie ma prawa check-a wywalać ja miałem ten sam problem po korekcie mapy zapomniałem o check-u na zawsze :mrgreen:

: 16 cze 2011, 13:52
autor: szoszon1983
martinezzg, nie ma prawa zapalać się check. Jak się zapala, to niech ustawia mapy.

U mnie było bardzo trudno ustawić mapy tak, żeby się nic nie zapalało. Myślałem, że te silniki są takie czułe, ale to tylko dziadowskie wtryski-valteki. Po wymianie na hana ustawienie map to formalność, a i spalanie spadło, silnik pracuje jakoś tak mniej ospale...

: 16 cze 2011, 14:04
autor: Saberek
Ja mam BRC i tez mi check engine swieci, narazie gazownik walczymy, ustawia mapy , zobaczymy, LPG mam od 2 miesiecy ;-)

: 16 cze 2011, 14:10
autor: martinezzg
a kol Saberek jeżdzisz z tym swiecącym checkiem? bo raz słysząłem ze można jeżdzić a drugi ze lepiej nie jeżdzić z zapalonym i na benzynce tylko....

: 16 cze 2011, 18:32
autor: Saberek
Jezdze , a jak VAG-uje auto to mi pokazuje Fuel bank fault , tak ze to mapy LPG niepasuja do PG

: 16 cze 2011, 18:59
autor: szoszon1983
martinezzg, ECU silnika nie dopuści do uszkodzenia (przy względnie małych odchyłkach, no ale przecież nie wiemy, jakie są odchyłki), ale jego mapy też się rozjeżdżają. Potem jak się chce złapać mapy na noPb, żeby potem ustawić do niech LPG, to trzeba najpierw wyjeździć na noPb z pół zbiornika paliwa, żeby ECU pracowało normalnie. Czasami niewłaściwe czasy wtrysku wpływają na prace skrzyni biegów-wcześniejsze/późniejsze zmiany biegów etc.

: 17 cze 2011, 09:32
autor: daro72
Ja u siebie mam Valteki i żadnego problemu checkiem nigdy nie miałem problemu. Jedyny ich mankament to to, że po pewnym czasie potrafią się rozkalibrować i trzeba na nowo je ustawiać ale jeszcze nigdy nie zapalił mi się check. Jedynym pojawieniem u mnie checka był padnięty moduł zapłonowy. Raczej kiepskie skalibrowanie wtrysków lub źle ustawienie sterownika LPG ( czytaj ustawienie mnożnika czyli map LPG i PB na trasie).

: 17 cze 2011, 09:51
autor: szoszon1983
daro72, twoje auto ma o wiele większą tolerancje na odchyłki w składzie mieszanki, tak samo jest u mojego brata w jego BMW-spokojnie można ustawić nawet z tą 10%ową odchyłką, a ECU sobie skoryguje i nic się nie zapala. W D3 silniki już spełniają euro 4 i alarmują o o wiele mniejszym odchyleniu od normy.
Na valtekach tez udało mi się ustawić mapy tak, żeby nic się nie zapalało (czasy wtrysku są dosyć długie), ale po wymianie na hana jest to o wiele łatwiejsze i czuć różnice w pracy silnika. Do tego nie ma żadnych dysz kalibracyjnych, nic nie trzeba wiercić, całą robotę załatwia się ciśnieniem. Jeden szczegół: 8x czerwony valtek to jakieś 300pln? a za 8 hanek z przejściówkami i listwami dałem prawie 1300pln.
Jedno co bym jeszcze poprawił, to następnym razem nie zamontuję wtrysków w listwach, tylko indywidualnie, jak najbliżej cylindrów.

: 19 cze 2011, 10:34
autor: hipcio
Dodam od Siebie, że aby dobrze ustawić Lpg nalezy pojezdzić jakis czas na Pb(100-200km) gdy mamy czeka.

Jeśli tego niezrobicie to możecie i 50razy ustawiać a czeka wywali bo korekty paliwowe są rozjechane powyżej adaptacji.
Najlepiej podłączyć Vaga i sprawdzić korekty długoterminowe.Powinny oscylować w granicy zera.Wtedy zebrać mape Pb póżniej LPG i korygować aby czasy wtrysku były identyczne dla obu paliw.Korekta długoterminowa na Vagu powinna być taka sama(podobna)

Dodam iż jeśli korekty są na - to mamy bogato, zaś na + ubogo czyli mając np. Staga ubogo podnosimy mnożnik(zółta linia) gdy bogato to opuszczamy.Przeważnie jest ubogo gdyż mamy za słaby reduktor lub wtryski i np przy gazie w podłoge gaz zamarza i szarpie lub przelacza na Pb.

Jeśli pojedziecie do gazownika aby ustawiać Lpg to prawidłowa procedura(jedyna słuszna) wygląda tak:
Zebrac mape na Pb(pojechać do niego na Pb aby ustabilizować korekty najlepiej i wtedy dopiero niech wsiada gazownik a ty za kiere.
Zebrać mape na Lpg
Korygować mnożnik podczas jazdy na Lpg do czasu aż mapa pb i lpg pokryje się idealnie.

Jeśli jest coś niejasne proszę pisać wyjasnie jak niedać zrobić się w balona przez gazownika

: 19 cze 2011, 13:29
autor: martinezzg
hipcio pisze:Dodam od Siebie, że aby dobrze ustawić Lpg nalezy pojezdzić jakis czas na Pb(100-200km) gdy mamy czeka.

Jeśli tego niezrobicie to możecie i 50razy ustawiać a czeka wywali bo korekty paliwowe są rozjechane powyżej adaptacji.
Najlepiej podłączyć Vaga i sprawdzić korekty długoterminowe.Powinny oscylować w granicy zera.Wtedy zebrać mape Pb póżniej LPG i korygować aby czasy wtrysku były identyczne dla obu paliw.Korekta długoterminowa na Vagu powinna być taka sama(podobna)

Dodam iż jeśli korekty są na - to mamy ubogo, zaś na + bogato czyli mając np. Staga ubogo podnosimy mnożnik(zółta linia) gdy bogato to opuszczamy.Przeważnie jest ubogo gdyż mamy za słaby reduktor lub wtryski i np przy gazie w podłoge gaz zamarza i szarpie lub przelacza na Pb.

Jeśli pojedziecie do gazownika aby ustawiać Lpg to prawidłowa procedura(jedyna słuszna) wygląda tak:
Zebrac mape na Pb(pojechać do niego na Pb aby ustabilizować korekty najlepiej i wtedy dopiero niech wsiada gazownik a ty za kiere.
Zebrać mape na Lpg
Korygować mnożnik podczas jazdy na Lpg do czasu aż mapa pb i lpg pokryje się idealnie.

Jeśli jest coś niejasne proszę pisać wyjasnie jak niedać zrobić się w balona przez gazownika
no mam nadzieje ze mój gazownik będzie to wiedział.... :lol: zrobię zdjęcia to wrzucę poźniej...

[ Dodano: 2011-06-20, 20:36 ]
no ...auto oddane rano do gazownika - po południu telefonicznie poinformował ze wymienił parowniki , i chyba wtryski będzie wymieniał ..... to znowu postanowił zrobić jak mu powiedziałem ze auto spala średnio benzyny 13 litrów a gazu 17 - stwierdził stanowczo za dużo.... zobaczymy co będzie...:)

[ Dodano: 2011-06-21, 19:39 ]
no więc.... :evil: auto odebrane - wymienione parowniki wymienione wtryski wszystkie (podobno tamte były na zbyt dużą moc) wutko nie chałasuje - nie dziwnego dzwięku przy przyśpieszaniu...wszystko ładnie pięknie.... do 50 km bo znowu zaświecił się CHECK - choć auto pracuje ok....kwa mam dosyć,,,jutro znowu wycieczka do gazownika :evil: