Strona 1 z 2

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Wybija CHECK!

: 27 cze 2011, 23:18
autor: jojo-jar
Witam. Od miesiaca jezdze na gazie :-) , a od paru dni mam problem z kontrolka CHECK :-( . Po sczytaniu błedów wyswietla błąd:
P0430 - System katalizatora (Bank 2) Wydajność ponizej progu.
Ogarniał ktos ten problem?
Po skasowaniu przez 300km jest spokój, po czym problem wraca :/ .
Katy to wymiany? Czy wina gazowników?
Wtryski ma Hany zielone i 2x Magic.
Ile pali wasze D3 4.2 gazu?
Czekam na pomoc

: 28 cze 2011, 01:02
autor: badyl
stawiam na gazowników moja d3 spala od 18 do 23 nie jestem na 100 % pewien ale wyczytałem że te reduktory co masz są do du.. potrafią bąka puścic z gazu w układ chłodzenia i rozwalić blok silnika w najlepszym przypadku wyrzucić płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy poczytaj na necie

: 28 cze 2011, 09:56
autor: Saberek
Ja mam BRC od ok 2 miesiecy, pali ok 1 litr wiecej LPG niz PB + oczywiscie PB na zagrzanie silnika, z tym engine check to masz mapy nie salibrowane, pojedz do gazownik i niech ustawia, check nie ma prawa sie swiecic.

: 29 cze 2011, 17:16
autor: nils
Nie powiedziałeś jaki masz sterownik instalacji LPG, ale tak czy inaczej zacznij od sprawdzenia i daj znać jaką masz korektę długoterminową w sterowniku silnika.

: 03 lip 2011, 12:05
autor: jojo-jar
Sterownik Sequela. Bylem u gazowników. Wymienili mi reduktory na jednego czarnego Gurtnera. Po 200km dalej blad, wiec to nie wina reduktorów. co teraz sprawdzic?? Ma ktos jakis pomysl bo juz wymiekam?

: 03 lip 2011, 16:16
autor: nils
Ten błąd nie ma nic wspólnego z reduktorami, jeśli wymienili Ci je tylko z powodu tego błędu, to Cię zwyczajnie naciągnęli. Jeśli w ogóle winna jest instalacja LPG to najprawdopodobniej jest to wina źle wyregulowanego sterownika gazu.

Zanim zaczniesz wymieniać kolejne części, odczytaj wypracowaną przez ECU korektę długoterminową. Jest ona dostępna w grupie 032. Jeśli sam nie masz interfejsu i VCDS albo VAG-COM, to poproś kogoś kto ma aby Ci to odczytał, a w przyszłości zainwestuj w VCDS, bo nie raz się jeszcze przyda :)

: 03 lip 2011, 17:20
autor: jojo-jar
wymienili bo sam chcialem zeby mi zabrali tamte reduktory bo podobno sa awaryjne. Nic nie placilem oczywiscie. Wyczytalem ze jest opcja ze check wybija przez nieszczelny uklad dolotowy i wydechowy. Co o tym myslicie

: 03 lip 2011, 17:25
autor: FOSS
jojo-jar pisze:Ile pali wasze D3 4.2 gazu?
badyl pisze:moja d3 spala od 18 do 23
Saberek pisze:pali ok 1 litr wiecej LPG niz PB + oczywiscie PB na zagrzanie silnika
Moja spala do 20% LPG od tego co pokazuje FIS... to badałem wielokrotnie poprzez tankowanie do pełna i kasowanie licznika km... ale spalania PB nigdy tak nie sprawdzałem biorąc za pewnik wskazania FIS'a (pomimo tego że po zakupie jeździłem ponad miesiąc wyłącznie na PB więc parę zbiorników spaliłem).

W mieście LPG spala tak pomiędzy 17-22 litrów ale kulając się w korkach może to być nawet 25 litrów... w trasie natomiast w trybie normalnym/szybkim spala 15-18 litrów ale jadąc w miarę spokojnie schodziłem także do wartości 13-14 litrów LPG
Saberek pisze:Ja mam BRC od ok 2 miesiecy...
Jeden duży redutor Ci wrzucili czy dwa??

: 03 lip 2011, 17:30
autor: jojo-jar
teraz mam jeden duzy podobno do 350-400km.

: 03 lip 2011, 17:44
autor: nils
jojo-jar pisze:wymienili bo sam chcialem zeby mi zabrali tamte reduktory bo podobno sa awaryjne. Nic nie placilem oczywiscie.
Aha, jak tak to ok. Faktycznie tamte reduktory mają wadę konstrukcyjną i jak wspomniał badyl, zdarzało się że wpuszczały gaz do obiegu płynu chłodniczego. Nie ma to związku z checkiem, ale przynajmniej unikniesz niespodzianek w przyszłości.
jojo-jar pisze:Wyczytalem ze jest opcja ze check wybija przez nieszczelny uklad dolotowy i wydechowy. Co o tym myslicie
Jest to możliwe, ale bardziej prawdopodobne, że źle wyregulowany wtrysk gazu powoduje zbyt bogatą/ubogą mieszankę i ECU nie jest w stanie tego skorygować w rozsądnych granicach. Stąd moja sugestia abyś odczytał wspomniany wcześniej parametr. Będzie wtedy wiadomo czy faktycznie w tym jest rzecz.
jojo-jar pisze:teraz mam jeden duzy podobno do 350-400km.
Pewnie KME Gold.

: 03 lip 2011, 17:54
autor: jojo-jar
jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest

: 03 lip 2011, 19:29
autor: labas
jojo-jar pisze:jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest
Przerabiałem to w A6, wariował katalizator z sondą, po wymianie miałem spokój

: 03 lip 2011, 19:34
autor: jojo-jar
labas a A6 miales na gazie??

: 03 lip 2011, 20:04
autor: labas
Tak

: 03 lip 2011, 23:41
autor: nils
jojo-jar pisze:jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest
Niekoniecznie. Ale jak wiesz lepiej bez sprawdzenia, to ok, nic już więcej nie mówię :)