[D3 03 4.2MPI/LPG ] problemów cdn....PADACZKA MOTORU ??
: 16 sie 2011, 21:23
autor: kono
Witam Panowie
po długim boju z zawiechą ..myślałem że troszkę pośmigam autkiem , a tu dziś z rana niespodzianka
czyli w skrócie
po zapaleniu motor zaczyna bardzo nierówno pracować , mocno szarpie podczas ruszania , po chwili zapala się zółty CHECK silnika :-( a po chwili świeci nawet żółte EPC
ruszam powoli szarpie że szok , jadę kawałek podpiąć pod vaga , auto nie ma wogóle mocy
kasuje te błędy , palę furę ..jest OK , jadę około 5 km , parkuje wszytko gra ..auto stoi jakieś 2 godzinki ..palę i zaś to samo SZARPACZKA !!
zaś vag ...kasacja i już to niestety nie pomaga .auto szarpie że hej
..tu dodam że jakieś 4 tyś km wcześnie właśnie wymieniłem świece na irydówki SENDO , właśnie z powodu tego że zaczynało coś zrywać ..po wymianie aż do dziś było super OK
Panowie proszę o poradę ..czyli gdzie najpierw pchać łapy ?? mam tez pytanko czyli ..który to 2 cylinder , stojąc przed otwartą machę auta , na wprost ??
wielkie dzięki
pozdrawiam
Mariusz
: 16 sie 2011, 21:42
autor: daro72
Sprawdź cewki zapłonowe. Możliwe że któraś padła. Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek. Sprawdź w serwisie czy u ciebie były wymieniane.
: 16 sie 2011, 22:04
autor: kono
dzięki
myślałem już o cewkach , dlatego też pytam jak zlokalizować 2 cylinder ??
..i czy taki plan coś da ..tzn jeśli to cewka czy jak przełożę np z tego drugiego cylindra np na piąty czy pokaże wtedy błąd na piątym jeśli cewka jest wadliwa ??
Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek.
w takim starym aucie z 2003 r ?? akcja serwisowa ?? czy to możne być prawdą ??
dzięki pzdr
: 16 sie 2011, 22:12
autor: daro72
kono pisze:..i czy taki plan coś da ..tzn jeśli to cewka czy jak przełożę np z tego drugiego cylindra np na piąty czy pokaże wtedy błąd na piątym jeśli cewka jest wadliwa ??
Dokładnie tak jak piszesz. I radził bym to sprawdzić jak najszybciej bo może top się skończyć gorzej.
Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek.
w takim starym aucie z 2003 r ?? akcja serwisowa ?? czy to możne być prawdą ??
Tak jak najbardziej i robią tao za free.
: 16 sie 2011, 22:20
autor: kono
OK , dzięki Darek , jutro więc obdzwonię najbliższe ASO czyli Katowice Kraków
tylko nawet jeśli takowa akcja jest i nawet jeśli cewki podlegały by wymianie ..to jak taką padaczką zajechać skoro do ASO najbliżej około 50 km ??
czy w tym stanie raczej wogóle nie można się poruszać autem ??
dzięki pzdr
: 16 sie 2011, 22:32
autor: wolek
no w sumie nie powinno u Foss`a skończyło się to upaleniem sterownika...
: 16 sie 2011, 22:33
autor: daro72
U mnie dla przykładu przez padnięte moduły po jakimś czasie sypnęły się oba katy. Może te 50 kilosów nie zaszkodzi ale pamiętam że u kolegi FOSS-a sypnął się przez cewki komp silnika. Czy to bezpośrednia przyczyna to nie wiem ale coś w tym było.
: 16 sie 2011, 22:41
autor: kono
OK , dzięki Panowie
więc plan taki , jutro podmienię cewki i zobaczę czy wywali błąd na innym cylindrze
zadzwonię do serwisu jak jest opcja wymiany to kupię na allegro jaką używkę by dojechać w miarę bezproblemowo do ASO
tu odrazu pytanie ..czy tak się układa kolejność cylindrów
z tego wnioskuję że ten nieszczęsny drugi jest właśnie jako drugi po lewej stronie stojąc na wprost ?? czy dobrze myślę ??
dzięki
: 16 sie 2011, 22:54
autor: nils
Po prawej stronie samochodu (strona pasażera).
: 16 sie 2011, 23:02
autor: kono
Tak , dzięki nils tylko właśnie trzeba chyba kupić jakąś używkę by to tego ASO jakoś dojechać a nie sknocić czegoś więcej jak koledzy wyżej poradzili
Tak, zgadza się. Za pierwszym razem coś źle doczytałem Twój post ale nie zdążyłem go wyedytować zanim mi odpowiedziałeś
Proponuję najpierw stwierdzić telefonicznie czy wymiana w ASO Ci się należy, a wtedy zdecydujesz czy ta którą zamierzasz kupić jest tylko dojazdowa (tańsza) czy zostaje na stałe (wtedy może zechcesz zainwestować).
: 16 sie 2011, 23:17
autor: kono
No i gitarka , tak tez zrobię , jutro z rana obdzwonię i ASO i dopytam
tylko daj Boże by to cewka właśnie była ;-)
poinformuję jutro wieczór jak poszło
dzięki koledzy
pozdrawiam
Mariusz
: 17 sie 2011, 00:00
autor: FOSS
kono pisze:tylko daj Boże by to cewka właśnie była ;-)
Czytając Twój opis usterki też skłaniam się ku cewce bądź cewkach... tym bardziej że z Twoich wypowiedzi wnioskuję że o akcji serwisowej wcześniej nie wiedziałeś.
W tym miejscu polecam rozwagę :!:
Skoro podejrzenie padło na cewki nie kombinuj z żadnymi podmiankami, kasowaniem błędów ani jazdami testowymi... generalnie jeżeli silnik kuleje to jeździj jak najmniej a najlepiej wcale...
Dlaczego???
Ponieważ cewki w tym silniku sterowane są bezpośrednio z komputera silnika i zdarzają się przypadki (ja tak miałem) że przez taką uszkodzoną cewkę uszkodzi się komputer silnika a to już poważniejsza usterka.
Komputer silnika w ASO (o ile dobrze pamiętam) to jakieś 2,8kpln jeżeli oddasz swój a importer przyjmie go na wymianę (musi przejść weryfikację w KT) albo 4kpln jeżeli swojego nie oddasz (lub Twój po weryfikacji nie zostanie przyjęty na wymianę) a to tylko koszty samego komputera (dochodzi programowanie i robocizna ASO).
: 17 sie 2011, 00:22
autor: kono
Tak FOSS dokładnie o tej akcji absolutnie nie miałem pojęcia ...
no ale teraz jak już wiadomo i po kontakcie telefonicznym z ASO będzie opcja wymiany ,
to proszę powiedz mi czy mogę na czas dojazdu założyć taką cewkę jak w tej aukcji o tym oznaczeniu
różnica w cenie nie gra tu roli tylko raczej pytanie czy ta nowa jest odpowiednia do takiego motoru ??
dzięki pozdrawiam
: 17 sie 2011, 00:58
autor: FOSS
kono pisze:
Tak FOSS dokładnie o tej akcji absolutnie nie miałem pojęcia ...
no ale teraz jak już wiadomo i po kontakcie telefonicznym z ASO będzie opcja wymiany ,
to proszę powiedz mi czy mogę na czas dojazdu założyć taką cewkę jak w tej aukcji o tym oznaczeniu (...) czy kupić tę nową ?? ...
Przyznam szczerze że nie wiem którą z nich ale...
kupowanie używki to ryzykowne bo może się trafić właśnie ta wadliwa (akcja serwisowa została wprowadzona właśnie dlatego że producent pewną partię cewek zapłonowych uznał jako wadliwe i wymienia je na swój koszt) :roll:
...
a czy jest konieczność kupowania nowej kiedy ASO wymienia je za darmo... no nie wiem :roll:
Jeżeli okaże się że Twoje auto podlega akcji serwisowej (takie info podadzą w ASO na podstawie numeru VIN ale nie wiem czy powiedzą to przez telefon) to cewkę potrzebujesz tylko na dojazd do ASO...
więc zapytam... posiadasz Assistance??
to jak ustalisz wszystko z ASO to wyjedź z domu, zadzwoń że się popsuło (odpowiednio to umotywuj) i poproś o odholowanie auta do najbliższego ASO ;-)