Strona 1 z 2

[D3 03 4.2MPI/LPG ] problemów cdn....PADACZKA MOTORU ??

: 16 sie 2011, 21:23
autor: kono
Witam Panowie

po długim boju z zawiechą ..myślałem że troszkę pośmigam autkiem , a tu dziś z rana niespodzianka


czyli w skrócie

po zapaleniu motor zaczyna bardzo nierówno pracować , mocno szarpie podczas ruszania , po chwili zapala się zółty CHECK silnika :-( a po chwili świeci nawet żółte EPC
ruszam powoli szarpie że szok , jadę kawałek podpiąć pod vaga , auto nie ma wogóle mocy

po podpięciu wychodzi takie coś jak poniżej

Obrazek


16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B
16686 P0302 Cylinder #2


kasuje te błędy , palę furę ..jest OK , jadę około 5 km , parkuje wszytko gra ..auto stoi jakieś 2 godzinki ..palę i zaś to samo SZARPACZKA !!
zaś vag ...kasacja i już to niestety nie pomaga .auto szarpie że hej

..tu dodam że jakieś 4 tyś km wcześnie właśnie wymieniłem świece na irydówki SENDO , właśnie z powodu tego że zaczynało coś zrywać ..po wymianie aż do dziś było super OK

Panowie proszę o poradę ..czyli gdzie najpierw pchać łapy ?? mam tez pytanko czyli ..który to 2 cylinder , stojąc przed otwartą machę auta , na wprost ??

wielkie dzięki

pozdrawiam


Mariusz

: 16 sie 2011, 21:42
autor: daro72
Sprawdź cewki zapłonowe. Możliwe że któraś padła. Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek. Sprawdź w serwisie czy u ciebie były wymieniane.

: 16 sie 2011, 22:04
autor: kono
dzięki

myślałem już o cewkach , dlatego też pytam jak zlokalizować 2 cylinder ??

..i czy taki plan coś da ..tzn jeśli to cewka czy jak przełożę np z tego drugiego cylindra np na piąty czy pokaże wtedy błąd na piątym jeśli cewka jest wadliwa ??
Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek.

w takim starym aucie z 2003 r ?? akcja serwisowa ?? czy to możne być prawdą ??

dzięki pzdr

: 16 sie 2011, 22:12
autor: daro72
kono pisze:..i czy taki plan coś da ..tzn jeśli to cewka czy jak przełożę np z tego drugiego cylindra np na piąty czy pokaże wtedy błąd na piątym jeśli cewka jest wadliwa ??
Dokładnie tak jak piszesz. I radził bym to sprawdzić jak najszybciej bo może top się skończyć gorzej.

Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek.


w takim starym aucie z 2003 r ?? akcja serwisowa ?? czy to możne być prawdą ??
Tak jak najbardziej i robią tao za free.

: 16 sie 2011, 22:20
autor: kono
OK , dzięki Darek , jutro więc obdzwonię najbliższe ASO czyli Katowice Kraków

tylko nawet jeśli takowa akcja jest i nawet jeśli cewki podlegały by wymianie ..to jak taką padaczką zajechać skoro do ASO najbliżej około 50 km ??


czy w tym stanie raczej wogóle nie można się poruszać autem ??



dzięki pzdr

: 16 sie 2011, 22:32
autor: wolek
no w sumie nie powinno u Foss`a skończyło się to upaleniem sterownika...

: 16 sie 2011, 22:33
autor: daro72
U mnie dla przykładu przez padnięte moduły po jakimś czasie sypnęły się oba katy. Może te 50 kilosów nie zaszkodzi ale pamiętam że u kolegi FOSS-a sypnął się przez cewki komp silnika. Czy to bezpośrednia przyczyna to nie wiem ale coś w tym było.

: 16 sie 2011, 22:41
autor: kono
OK , dzięki Panowie

więc plan taki , jutro podmienię cewki i zobaczę czy wywali błąd na innym cylindrze
zadzwonię do serwisu jak jest opcja wymiany to kupię na allegro jaką używkę by dojechać w miarę bezproblemowo do ASO

tu odrazu pytanie ..czy tak się układa kolejność cylindrów

Obrazek


z tego wnioskuję że ten nieszczęsny drugi jest właśnie jako drugi po lewej stronie stojąc na wprost ?? czy dobrze myślę ??

dzięki

: 16 sie 2011, 22:54
autor: nils
Po prawej stronie samochodu (strona pasażera).

: 16 sie 2011, 23:02
autor: kono
Tak , dzięki nils tylko właśnie trzeba chyba kupić jakąś używkę by to tego ASO jakoś dojechać a nie sknocić czegoś więcej jak koledzy wyżej poradzili

czy taka cewka jest będzie dobra do mego wozu ;-)

http://allegro.pl/beru-zse061-cewka-zap ... 85842.html

lub może na razie kupić najtańszą używkę i heja do ASO ;-) np te poniżej

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-vw-ph ... 27659.html


dzięki

: 16 sie 2011, 23:10
autor: nils
Tak, zgadza się. Za pierwszym razem coś źle doczytałem Twój post ale nie zdążyłem go wyedytować zanim mi odpowiedziałeś :)

Proponuję najpierw stwierdzić telefonicznie czy wymiana w ASO Ci się należy, a wtedy zdecydujesz czy ta którą zamierzasz kupić jest tylko dojazdowa (tańsza) czy zostaje na stałe (wtedy może zechcesz zainwestować).

: 16 sie 2011, 23:17
autor: kono
No i gitarka , tak tez zrobię , jutro z rana obdzwonię i ASO i dopytam

tylko daj Boże by to cewka właśnie była ;-)

poinformuję jutro wieczór jak poszło

dzięki koledzy

pozdrawiam


Mariusz

: 17 sie 2011, 00:00
autor: FOSS
kono pisze:tylko daj Boże by to cewka właśnie była ;-)
Czytając Twój opis usterki też skłaniam się ku cewce bądź cewkach... tym bardziej że z Twoich wypowiedzi wnioskuję że o akcji serwisowej wcześniej nie wiedziałeś.

W tym miejscu polecam rozwagę :!:
Skoro podejrzenie padło na cewki nie kombinuj z żadnymi podmiankami, kasowaniem błędów ani jazdami testowymi... generalnie jeżeli silnik kuleje to jeździj jak najmniej a najlepiej wcale...
Dlaczego???
Ponieważ cewki w tym silniku sterowane są bezpośrednio z komputera silnika i zdarzają się przypadki (ja tak miałem) że przez taką uszkodzoną cewkę uszkodzi się komputer silnika a to już poważniejsza usterka.

Komputer silnika w ASO (o ile dobrze pamiętam) to jakieś 2,8kpln jeżeli oddasz swój a importer przyjmie go na wymianę (musi przejść weryfikację w KT) albo 4kpln jeżeli swojego nie oddasz (lub Twój po weryfikacji nie zostanie przyjęty na wymianę) a to tylko koszty samego komputera (dochodzi programowanie i robocizna ASO).

: 17 sie 2011, 00:22
autor: kono
Tak FOSS dokładnie o tej akcji absolutnie nie miałem pojęcia ...

no ale teraz jak już wiadomo i po kontakcie telefonicznym z ASO będzie opcja wymiany ,
to proszę powiedz mi czy mogę na czas dojazdu założyć taką cewkę jak w tej aukcji o tym oznaczeniu

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-vw-ph ... 27659.html

077905115K

czy kupić tę nową ??

http://allegro.pl/beru-zse061-cewka-zap ... 85842.html


różnica w cenie nie gra tu roli tylko raczej pytanie czy ta nowa jest odpowiednia do takiego motoru ??


dzięki pozdrawiam

: 17 sie 2011, 00:58
autor: FOSS
kono pisze: Tak FOSS dokładnie o tej akcji absolutnie nie miałem pojęcia ...

no ale teraz jak już wiadomo i po kontakcie telefonicznym z ASO będzie opcja wymiany ,
to proszę powiedz mi czy mogę na czas dojazdu założyć taką cewkę jak w tej aukcji o tym oznaczeniu (...) czy kupić tę nową ?? ...
Przyznam szczerze że nie wiem którą z nich ale...
kupowanie używki to ryzykowne bo może się trafić właśnie ta wadliwa (akcja serwisowa została wprowadzona właśnie dlatego że producent pewną partię cewek zapłonowych uznał jako wadliwe i wymienia je na swój koszt) :roll:
...
a czy jest konieczność kupowania nowej kiedy ASO wymienia je za darmo... no nie wiem :roll:

Jeżeli okaże się że Twoje auto podlega akcji serwisowej (takie info podadzą w ASO na podstawie numeru VIN ale nie wiem czy powiedzą to przez telefon) to cewkę potrzebujesz tylko na dojazd do ASO...
więc zapytam... posiadasz Assistance??
to jak ustalisz wszystko z ASO to wyjedź z domu, zadzwoń że się popsuło (odpowiednio to umotywuj) i poproś o odholowanie auta do najbliższego ASO ;-)