Strona 1 z 1
[D3 ALL
] 4.2 335KM...kilka pytań..
: 10 paź 2009, 18:20
autor: ATLAS
Witam!
W związku z sprzedażą naszej perełki wybieram kolejne auto swoim rodzicom ;-) i tu rodzi się kilka pytań...
Opcji jest kilka:
A6 C6 2.7tdi lub 3.0tdi
A8 D3 4.2 + gaz
A8 D3 4.0tdi
Skoda Superb 1.9tdi (ah już widzę tę górę zaoszczędzonej kasy...)
Czytałem kilka tematów o wyżej wspomnianych (nie licząc skody) dieslach i odpowiedzi na nurtujące pytania raczej już uzyskałem, ale o 4.2 benzynie nic nie wiem.
Czy jest to całkiem nowa konstrukcja czy to tylko ulepszony 4.2 z D2? (w końcu różnica w mocy niewielka).
Czy ktoś z was ma ten silnik, zna jakieś opinie, lub wie jakie są bolączki tego motoru?
Czy ten silnik również można zagazować z powodzeniem jak w D2?
Pozdro
: 10 paź 2009, 20:31
autor: raptor90
Witaj.
Co do skody 1.9tdi, jeździłem taką i nic złego nie można powiedzieć, pali mało i po chipie to nawet się odpycha. Wadą może być dość głośna praca silnika, ale za to na pewno na miejsce w środku nie można narzekać.
A nie bierzesz pod uwagę A8 3.0tdi ? Po chipie jakieś 275KM i 550Nm tak więc bardzo przyzwoicie (
LINK ), a poza tym 3.0tdi podobno jest ekonomiczny (8-9l średnie spalanie).
Co do 4.0tdi, dużo ludzi odradza ten silnik ale nie chcę Cię zrażać do niego bo nie wiem jak jest naprawdę, może ktoś ma na forum Audi 4.0tdi to udzieli Ci cennych informacji.
: 11 paź 2009, 00:31
autor: FOSS
Kolego ATLAS, co do silnika 4,2V8 to nie wiem o którym motorze mówimy bo były chyba ze dwa...
o ile dobrze kojarzę:
BFM ~335KM (początki D3) oraz BVJ ~350KM (FSI)
o ile w tym pierwszym LPG można założyć o tyle w silnikach FSI, z tego co słyszałem, na razie montaż LPG jest zdecydowanie utrudniony :-?
: 11 paź 2009, 12:08
autor: wojti_sopot
Witam.
Z FSI i cyklonem są trudności, zwykły wtrysk to teraz banalnie prosta sprawa. Ja bym osobiście nie pchał się w FSI i ciekły wtrysk, za mało tego jeszcze na rynku i nasi tzw. druciarze mogą mieć kłopoty, dodatkowo kolektor ssący musi być przygotowany pod każde autko osobno, ja bym poczekał na wtrysk FSI jeszcze rok, wtedy już się ruszy.
: 11 paź 2009, 13:54
autor: ATLAS
FOSS pisze:Kolego ATLAS, co do silnika 4,2V8 to nie wiem o którym motorze mówimy bo były chyba ze dwa...
o ile dobrze kojarzę:
BFM ~335KM (początki D3) oraz BVJ ~350KM (FSI)
o ile w tym pierwszym LPG można założyć o tyle w silnikach FSI, z tego co słyszałem, na razie montaż LPG jest zdecydowanie utrudniony :-?
Tak jak w temacie - chodzi mi o ten 335KM, a więc na najważniejsze moje pytanie mam odpowiedź - nie jest to FSI.
raptor90 pisze:
a poza tym 3.0tdi podobno jest ekonomiczny (8-9l średnie spalanie).
Z tego co się orientuje wyniki dla 3.0TDI to 7-9l trasa, 9-12l miasto (wniosek - ok. 1l mniej niż 3.3TDI w naszym byłym A8).
raptor90 pisze:A nie bierzesz pod uwagę A8 3.0tdi ?
W sumie biorę tę opcję pod uwagę, ale ciężko znaleźć A8 z tym motorem (tanie), a poza tym już z doświadczenia wiem, że lepiej brać większy motor do dużego auta bo mniej się męczy np. 2.5 tdi vs 3.3tdi w budzie A8 = spalanie prawie takie same a różnica w realnej mocy ogromna.
: 11 paź 2009, 14:24
autor: wojti_sopot
Witam
Ja osobiście nie brał bym żadnego diesla, mega drogie w przypadku jakiejkolwiek awarii, polecam wiadomo 4,2 + cyklonik, dobrze dobrane graty=zero problemu, spalanie trasa 13, miasto 18. Na AKP dobrze są opisane przypadki z 2,5 i 3,0 TDI.
: 11 paź 2009, 15:12
autor: ATLAS
wojti_sopot pisze:Witam
Ja osobiście nie brał bym żadnego diesla, mega drogie w przypadku jakiejkolwiek awarii, polecam wiadomo 4,2 + cyklonik, dobrze dobrane graty=zero problemu, spalanie trasa 13, miasto 18. Na AKP dobrze są opisane przypadki z 2,5 i 3,0 TDI.
Ano też o to chodzi - te trzy silniki dotykają podobne wady, mowa tu o 2.7TDI przez 3.0TDI do 4.0TDI i koszty napraw mogą sięgnąć 10tys. zł więc dlatego interesuje się teraz tym 335 konnym 4.2 benzyniakiem i sekwencją do niego. Lepiej wydać 6-8k na sekwencje i niech pali te 20-25l niż jeździć bombą zegarową ze spalaniem 10-14l. Koszty przejazdu 100km będą porównywalne, a frajda na pewno większa z benzyniakiem (choć 4.0tdi jest na porównywalnym poziomie).
: 11 paź 2009, 20:09
autor: wojti_sopot
Witam
Kolego sekwencje z dobrymi gratami to nie 6 koła, polecam reduktor scorpion ST - 2 sztuki, sterownik Stag300/8, wtryski Maic Jet, miedź 8mm i koleś który to złoży do kupy, nie łudź się że sekwencja za 6 czy 8 koła ze źle dobranymi gratami spełni twoje oczekiwania, ja mam dokładnie taki zestaw jak ci wyżej opisałem = zero kłopotów, poczytaj trochę tu masz linka:
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=363
[ Dodano: 2009-10-11, 20:13 ]
Witam
Dodam iż w twoim regionie jest dobry gazownik, jak coś to pisz na PW, to zapodam namiary. Ja ze swoim szerszeniem śmigałem z trójcity aż do mławy, bo u nas to nie wygląda za ciekawie.
: 11 paź 2009, 20:15
autor: kuczlaw
wojti_sopot, a co polecasz do 4.2 ? Opisz jaki graty i cenę końcową.....
: 11 paź 2009, 20:33
autor: wojti_sopot
Witam
Panowie, Stag 300/8 Premium (notabene polskiej produkcji moim zdaniem rewelacyjny stosunek jakości, mozliwości i ceny) producent AC, nowy stag posiada moduł który czyta w czasie rzeczywistym korekty ze złącza OBD, dwa reduktory Scorion ST, koniecznie !!!, jeden przy ostrym bucie nie wyrabia ze spadkami ciśnienia i grzaniem gazu, chyba że jazda niedzielna i but sporadycznie to wtedy Scorion GT, miedź koniecznie 8mm, wielozawór w butli regenerowany (wtajemniczeni będą wiedzieli o co chodzi), wtryskiwacze Magic Jet, ewentualnie Matrixy, ale w związku z dużymi czasami wtrysków to polecam Magic Jety, ze względuna stosunek ceny do jakości, matrixy lepsze ale droższe.
A teraz najważniejsze w instalce gazowej:
1. Koleś który to zakłada powinien dokładnie wiedzieć o co chodzi i umieć to dokładnie zestroić i ustawić. Nie wspominam tutaj o wykonaniu montażu całej instalki bo to sprawa nadrzędna.
Mieszkam w trójcity a na instalkę do gazu pojechałem do Mławy, rewelacyjni kolesie. U nas byłem w 3 zakładach i wszędzie to samo, my zakładamy to i koniec, ja mówię co potrzebuję a oni że tak się nie da bo homologacja, bo tamto, bo tak nie można, bo szef, dużo by pisać,
Ceny końcowej nie znam, bo nie zajmuje się montażem gazu, ale myśle że tak 3,5-4 koła trzeba liczyć. Oczywiście można kupić Landi i wydać 6-8 koła, ale ja mam inne zdanie.
: 12 paź 2009, 08:48
autor: ATLAS
No właśnie a co z tymi markowymi instalacjami typu BRC, Landi Renzo, Prins etc. ? W końcu to u nich takie instalacje kosztują 6-8k zamiast 5k u zwykłego gazownika.
No i należy zadać pytanie - ile będzie kosztować taka instalka z dobrymi gratami?
A swoją drogą tata wszystko chce popsuć bo dzisiaj dzwonił i mówił że oglądał passata 2007 rok... :-/ afff A8 wymieniać na passata co za lamerstwo, mama to na każdym kroku jęczy że takie fajne auto sprzedaliśmy :-P