Strona 1 z 1

[D3 FL ALL ] AQF Wzajemne ustawienie wałków

: 15 cze 2012, 22:19
autor: k44761
Witam, przymierzam się do zmiany felernych napinaczy łańcuszków rozrządu w moim silniku 4.2 AQF.
Niezbędne graty zgromadzone, mam prośbę do kolegów obeznanych z mechaniką silników 40V, czy ktoś mógłby mi napisać, jak wzajemnie ustawić wałki względem siebie? Mają jakieś kropki (jak w 2,5TDI V6) czy jakieś trójkąciki? Jak to ustawić?

Kiedyś kiedyś znalazłem na jakiejś obcojęzycznej stronie informację, że można na stałe usunąć te napinacze i zastąpić je łańcuszkami od silników 32V przedliftowych, czy ktoś ma jakieś informacje o takiej przeróbce? Nie mogę znalźć tej strony (była chyba niemiecka lub austriacka). Pisali tam że ponoć nie ma żadnej różnicy w pracy silnika i mocy, a z głowy feler tych silników....

: 15 cze 2012, 23:20
autor: szeryfisch
trojkaciki maja

: 16 cze 2012, 07:55
autor: k44761
Ok, ale jak ustawić te trojkaciki ? :)

: 16 cze 2012, 13:59
autor: hipcio
Ustaw wał na 1 lub 5 cylinder w gmp zdejmuje pokrywki zaworów i będziesz wszystko widział na walkach są znaki i na obudowie panewki

: 17 cze 2012, 20:58
autor: szeryfisch
trojkaciki do kwadracikow na panewnicach.

[ Dodano: 2012-06-17, 21:00 ]
bo jak go ustawisz z napiaczami, na znaki, to wskazane jest pokrecic walem recznie, sprawdzic ustawienie, jak bedzie ok to pokrecic rozrusznikiem, az sie napinacze napompują olejem i jeszcze raz sprawdzic ustawienie. Czasem jest tak ze trzeba poprawic.

: 17 cze 2012, 20:58
autor: k44761
Ok super dzieki za odpowiedzi.
Mechanikiem nie jestem, ale dam sobie radę. Co do ustawienia to raczej nie zobaczę, bo u mnie raczej wałki poprzeskakiwały - grupa 93 wygląda dramatycznie - pozycja 3 to -11stopni a pozycja 4 to +25stopni, więc wałki będę misiał jeszcze raz ustawić a nie tylko "skopiować" stare położenie. Mam plan, aby spróbować złożyć to bez napinaczy, odpalę i zobaczę co się będzie działo. Napiszę i zrobię fotostory jeśli będzie to działało. Jeśli nie założę napinacze, bo kupiłem jakieś używane 2 sztuki, ponoć sprawne i z gwarancją.

: 18 cze 2012, 14:09
autor: uszek
Marcin a gdzie kupowales? i jakie koszta? ja sam mysle o zmianie tego, ale poki jest ok to cena odstrasza...

: 19 cze 2012, 08:58
autor: k44761
Kupiłem 2 uzywane glowice za 1600zl, głownie dla tych napinaczy (moje głowice są sprawne). W tym tygodniu zabiorę się za robotę. Znalazłem u siebie na dysku tę stronę o której pisałem w pierwszym poscie, tam goście w 3.7 AQG wywalili w ogole napinacze wałków i użyli łańcuszków z przedlifta, poustawiali na znali tak, że w 90 grupie mieli zera i pojechali na hamownię, wynik - 255KM z fabrycznych 260 w AQG. Ponieważ lubię eksperymentować, sprawdzę to u siebie, mam 2 łańcuszki z przedlifta a w razie jakiejś wpadki mam 2 sprawne głowice ;)
Czy do wymiany napinaczy trzeba zdejmować rozrząd? Czy łańcuszek zejdzie bokiem po odkręceniu wałka ssącego i uda się wymienić napinacz bez wyjmowania wałka wydechowego?

: 19 cze 2012, 21:51
autor: maciu
Zdjęcia:

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

ładnie widać kwadraciki (na wałkach) i trójkąciki na zamkach.

: 20 cze 2012, 20:44
autor: k44761
oooo to mi właśnie chodziło! :) Dzięki, dla wszystkich dotychczas zabierających głos po punkciku :)

[ Dodano: 2012-07-08, 19:48 ]
uprzejmie więc donoszę, że taka przeróbka, o jakiej pisałem w pierwszym poście, jest jak najbardziej możliwa i realna. Jest jednak jeden minus. Nie można zastosować łańcuszków od przedlifta, bo są za krótkie. Trzeba fabryczny łańcuszek skrócić o 2 ogniwa. Ustawić wałki można, ale niestety wałek ssący zarówno w jednej, jak i drugiej głowicy wypada dokładnie na wpół ząbka, więc po odpaleniu w grupie 93 mamy po +4 stopnie lub -4 stopnie w zależności od tego, w którą stronę te pół ząbka ustawimy. Silnik działa bardzo dobrze, nie brakuje mu mocy - jeździ dokładnie tak samo, jak ze sprawnymi napinaczami.
Przy okazji dla potomnych: napinacze lewej głowicy i prawej nie są zamienne. Wyglądają identycznie, ale jeden napina górę napinacza, a drugi napina w dół.

Ja jednak, ponieważ miałem dobre napinacze z głowic które kupiłem, składam to tak jak ma być, czyli z napinaczami. Jeśli jednak ktoś miałby problem z kupnem napinaczy lub nie byłoby akurat nigdzie używanych, może śmiało ciąć stare napinacze w pół, zaślepiać otworek olejowy i składać głowicę bez napinaczy (jak w przedlifcie, np ABZ, AEW itp).

: 11 wrz 2012, 21:20
autor: Majki
Kolego potrzebuje lewy napinacz bo mój się przycina-kręcąc silnikiem w pewnym miejscu łancuszek u góry jest luzny więc zanim dojdzie do "kolizji"wolałbym go zmienic ale gdzie go dostac?

: 11 wrz 2012, 22:03
autor: k44761
Jest w serwisie - około 1700pln brutto po rabatach, więc nie ma tragedii.

: 12 wrz 2012, 20:13
autor: Majki
k44761 pisze:Jest w serwisie - około 1700pln brutto po rabatach, więc nie ma tragedii.
Raczej szukam używki bo pytałem w serwisie i 2200zł,a ponad 20% upustu to niedostane...

: 13 wrz 2012, 23:07
autor: k44761
Nie szukaj używki. Kup nowe. Ja kupiłem całe głowice z napinaczami, które po 2tys km padły. Za 1600pln kupiłem 2 głowice, wyglądały faktycznie na igiełki, czyściutkie, ślizgi nie powycierane, i tak czy siak musiałem kupić dwa nowe napinacze :/ NA UŻYWKACH NIE OSZCZEDZISZ.