Strona 1 z 1

[D3 W12 05r] swap na 4.2 biturbo RS6

: 26 cze 2012, 15:15
autor: chrisvtr
tak sie zastanawiam nad takim rozwiązaniem , w W12 silnik trup i jakby wrzucic do niego komplet motor+skrzynia od RS6 z 2004r , co bedzie pasowac a co nie , mocowanie łapy itd to nie problem , pytam sie kolegów o elektryke i elektronike , komp mam do silnika rs6 ale czy wiazka bedzie pasowac ? jakie przeszkody moge napotkac ?

: 26 cze 2012, 15:44
autor: sebos17
Do D2 chyba łatwiej było by to zapodać. D3 i jej masa elektroniki, no nie wiem. Na pewno jest to do zrobienia, jednak czy za sensowne pieniądze? Pamiętaj, że wszystkiego nie zaplanujesz na kartce i pewne rzeczy wychodzą dopiero w trakcie, w szczególności jeżeli przecierasz szlaki. Dużo na temat swapów silników poczytasz na racingforum.pl Jak się nie mylę, są tam tematy o swapie silnika z RS6 do innych aut

Z wielką ciekawością trzymam kciuki za taki projekt :-P

: 26 cze 2012, 15:48
autor: chrisvtr
sebos nikt tu nie mówi o sensownych pieniądzach bo takie swapy nie sa ekonomicznie uzasadnione , przerobiłem juz kilka aut na lepszejsze motory a nawet 3.0 v6 twin turbo i oki , ale D3 własnie ma od hu...a elektroniki i o to sie obawiam

: 26 cze 2012, 17:31
autor: bunga bunga
Z ciekawości jak to się stało, że silnik W12 trup? Jak można zajeździć taki motor?

8-)

: 26 cze 2012, 18:56
autor: FOSS
No ja też kiedyś robiłem podchody pod swap silnika RS6 C5 ale wtedy miało to wylądować w budzie mojego S8 D2 i tam moim zdaniem to jest wykonalne...
zresztą RS8 wciąż chodzi mi po głowie ale teraz w budę D3 już bym nie pakował silnika z RS6 C5 bo wydaje mi się, że może być problem właśnie z elektroniką... tutaj łatwiej było by już chyba wrzucić motorownię z RS6 C6 ale kasa to już inna... albo uturbiać fabryczne 4.2V8 MPI i nie wiem czy akurat to, wbrew pozorom, nie okazało by się najprostsze ;-)

: 26 cze 2012, 19:08
autor: chrisvtr
FOSS pisze:wrzucić motorownię z RS6 C6 ale kasa to już inna... albo uturbiać fabryczne 4.2V8 MPI i nie wiem czy akurat to, wbrew pozorom, nie okazało by się najprostsze ;-)
Damian motor z C6 580Ps to rarytas za który za sam silnik trzeba zaplacic 25-30k a z C5 450PS moge miec za 15k komplet z skrzynia i kompamii osprzetem w czym tutaj za 1000$usd mozna łatwo zrobic 500ps i tez bedzie juz w miare to latało :D :D :D , co do uturbiania BFM-a to ma to sens i tez sie nad tym zastanawiam , ale nadal pytanie czy do budy w ktorej było W12 cokolwiek innego bez wiekszych ingerencji da sie dopasować , wiązki elektyczne silnika i całego produ czy sa te same czy nie , kompa od innego silnika czy podepne bez problemu czy wtyczki inne (raczej powinny byc te same do roznych wersji silników) , to są pytania na ktore nie znam na teraz odpowiedzi

: 27 cze 2012, 20:35
autor: sevi
Czesc.Jesli myslisz o tym powaznie zadz. do SportMile tam maja na warsztacie stare A4 do ktorega wpychaja 5.2 z RS6 C6
Mysle ze naj.. problem to elektronika z W12 :evil:

: 27 cze 2012, 20:57
autor: Gość
Osobiście przyszłośc mojej audi bedzie własnie ukierunkowana na "RS8 D2" Cudowna sprawa i bede ku temu dązył :)

: 31 maja 2014, 18:36
autor: SENTENZA
Podepne się pod temat. Czy da się przełożyć silnik 4.2 RS6 C5 do A8 D3 4.2MPI?

: 01 cze 2014, 07:10
autor: Gość
Wszystko sie da ale bedzie to trudniejsze ni wsadzic tam silnik od RS6 C6 ktory lepiej sobie tez radzi z D3.

: 01 cze 2014, 09:57
autor: chrisvtr
Apophis pisze:Wszystko sie da ale bedzie to trudniejsze ni wsadzic tam silnik od RS6 C6 ktory lepiej sobie tez radzi z D3.
tak samo będzie to trudniejsze od uturbienia 4.2MPI

: 01 cze 2014, 13:16
autor: Gość
Nie widze sensu wkładac w miejsce w12 silnika o podobnej mocy.
W miejsce W12 pasuje jak ulał 5.0 V10 bit.