[D3 03 4.2MPI/LPG ] check silnika po wymianie rozrządu ..??
: 19 lip 2012, 23:40
autor: kono
Witam Panowie
dzisiaj odebrałem autko od majstra z warsztatu ,
między innymi wymiana tarcz ,klocków , łączników stabilizatora i co najważniejsze wymieniony kompletny rozrząd
po trzecim odpaleniu auta zapalił się żółty check silnika ?? telefon do majstra , powrót na warsztat , vagowanie ...pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu ?? wykasowane na chwilę OK , po trzecim podpaleniu już pod domem zaś to samo ??
poza tym po tym zabiegu wydaje mi się że A8 straciło jak by trochę na mocy ?? ale może tylko to takie złudzie bo kila dni cały czas poruszałem się dość szybko małymi "taczkami" zwanymi TT podkręconymi do 270KM , ten pershing ma takie odejście że :shock:
Panowie tu moje zasadnicze dwa pytania
1) co może być przyczyną pojawienia się checka ?? czy wymiana czujnika tu pomoże ??
2) czy jest opcja by po wymianie rozrządu A8 utraciło jakąś cześć mocy ?? tzn np źle założony pasek itp ?? ...czy to tylko moje złudzenie po jeździe "taczkami TT " ??
dziękuje bardzo za wszelką pomoc
pozdrawiam
Mariusz
Re: [D3 03 4.2MPI/LPG ] check silnika po wymianie rozrządu .
: 20 lip 2012, 00:17
autor: FOSS
kono pisze:Panowie tu moje zasadnicze dwa pytania
1) co może być przyczyną pojawienia się checka ?? czy wymiana czujnika tu pomoże ??
2) czy jest opcja by po wymianie rozrządu A8 utraciło jakąś cześć mocy ?? tzn np źle założony pasek itp ?? ...czy to tylko moje złudzenie po jeździe "taczkami TT " ??
Źle złożony rozrząd jak może skutkować utratą mocy... poza tym może skutkować nierówną pracą silnika, złym spalaniem mieszanki i generowaniem róznych błędów z tym związanych... a w skrajnych przypadkach utratą worka pieniędzy na remont silnika :evil:
Na początek sprawdź jak dokładnie ów mechanik składał rozrząd... czy ma blokadę do kółek i jej używał czy tylko na znakach... a jeżeli na znakach to czy wie wogóle jak kółka powinny być w stosunku do siebie ustawione.
Jeżeli rozrząd został złożony zgodnie ze sztuką to wymieniać czujnik... ale jakoś nie wierzę w taki zbieg okoliczności i podejrzewam jednak błąd w sztuce... tym bardziej, że nie dalej jak tydzień temu zmieniałem jednemu koledze z Wa-wy rozrząd w 4.2V8 w po-liftowym D2 i tu akurat po zmianie, wg. właściciela, silnik jest spokojniejszy, pracuje równiej i jednocześnie wydaje się żwawszy.
: 20 lip 2012, 00:53
autor: kono
dzięki FOSS
:-/ no jeśli chodzi o pracę silnika to motor idzie bardzo ładnie =równiutko , wszytko wydaje się jak najbardziej OK , tylko takie mam wrażenie , że jak wciskam gaz w trybie S to na początku jak by motor dłużnej "myślał " zanim zacznie się zbierać , taki jakby zamulony na początku po wciśnięciu gazy był ?? później już idzie jak wcześniej chodził ...no i dlaczego świeci ten check ?? to mnie najbardziej niepokoi ??
PS
z tego co pytałem , to wymieniali ustawiając na znakach , robili mi już wcześniej kilka razy rozrząd w innych audi np B4 , A6 , TT , ponadto innych aut robią dużo , ale z tego co wiem to ósemkę robili pierwszy raz ....czy to jednak jakiś błąd w sztuce :?:
FOSS co Twoim zdaniem byś zaproponował ??
dzięki pzdr
: 20 lip 2012, 14:24
autor: Arthur
Tez mialem takie auto, zapalal sie blad czujnika polozenia walka, rozrzad byl przestawiony o jednego zeba na wale. A jesli jest dobrze ustawiony to sprawdz przewody od czujnika do kompa i ogladnij wtyczke bo juz tez mialem auto gdzie byla cala zgnita w srodku i piny prawie z kompa poodpadaly ;-)
: 20 lip 2012, 15:12
autor: kono
witam
dzięki za pomoc
a więc tak , majster zapewnia , że pasek jest na pewno dobrze założony , podobno był robiony na zablokowanych kołach ,
auto we wtorek wraca na warsztat :?:
autem nie jeżdżę obecnie , więc raczej nie ma obawy że pociągnie to za sobą jakieś poważne następstwa ,
PS
dzwoniłem dziś do NOWY2 czyli ASO Audi Katowice , robiłem u nich już kilka razy jakieś duperelel wiec i auto pamiętają ,
doradca z serwisu , jak najbardziej potwierdził ze takie objawy mogą być przyczyna źle założonego rozrządu , jednak powiedzie ze nie koniecznie tak tez musi być w 100% , zaproponował na początek przemierzenie czujnika i ewentualna wymianę , bo jak sam powiedział mieli na serwisie już kilka przypadków wyskakującego checka właśnie po wymianie rozrządu gdzie przyczyna był właśnie uszkodzony=źle wpięty = nie stykający czujnik ,
...no a gdy to nie pomoże , to już raczej wiemy co trzeba zrobić ...zakasać rękawki i jedziemy z przodem od nowa
Panowie jeśli ktoś miał podobne przypadki , proszę nadal o pomoc bo do wtorku pozostają mi tylko .... myślenice :?:
pozdrawiam
: 21 lip 2012, 05:10
autor: hipcio
Sprawdzić vagien ustawienie walkow i będzie wiadomo. Jaki kod silnika masz ? To podam w którym bloku
: 21 lip 2012, 10:21
autor: kono
hipcio ;-) nie wiem czy o To pytasz ??
Silnik: BFM
4.2 quattro / PB / rok. 2003
hipcio , możesz mi to wytłumaczyć bardziej że tak powiem "łopatologicznie" , bo ja w ogóle nie kumam jak to wykonać ??
kabelek do vagowania posiadam , więc co mam zrobić ?? co sprawdzić ?? jak to wykonać ?? i jakie dane Tobie podać ??
dziękuję bardzo i pozdrawiam
Mariusz
: 21 lip 2012, 11:15
autor: hipcio
Tak na szybko bo jestem w pracy i nie mam jak sprawdzic czy napewno ten blok u ciebie. pisze z telefonu. Musisz wejsc w bloki pomiarowe silnika i prawdopodobnie w 093 masz ustawienie walkow- czujnikow halla wzgledem walu. powinienes miec tam w trzeciej i czwartej pozycji same zera lub blisko zera. 8 stopni to jeden zabek na kole rozrzadu.
: 21 lip 2012, 11:21
autor: kono
OK , podziękował
może to jakoś ogarnę przy pomocy bardziej kumatego kumpla ,
jak coś to pozwolę sobie do Ciebie hipcio "zapukać" na PW
pozdrawiam
Mariusz
[ Dodano: 2012-07-22, 14:20 ]
Witam
kolego hipcio nie wiem czy chodziło dokładnie o to co zamieszczam na foto poniżej ,
ale sczytałem tę wartość i według mnie jest jak byk 13 stopni , więc chyba ewidentnie wskazuje na przestawiony rozrząd o jeden ząb ?? dopuszczalna wartość + 5stopni ,
no i ząb 8 stopni przestawienia :roll:
czy dobrze to rozumuję ??
proszę podpowiedzcie , jak ten majster ma to ustawić ?? w którą stronę ?? które koło ??
chciałbym go trochę nakierować by nie było gorzej niż obecnie