Strona 1 z 3

[D3 05 4.2MPI ] Gruszki podciśnienia

: 10 paź 2012, 22:33
autor: djdemon_pl
Panowie wybaczcie tytuł mojego postu ale co to jest i za co odpowiada ?

U mnie po zdjęciu osłony widzę, że jest połamane :(

Obrazek

: 10 paź 2012, 22:50
autor: notik
Ale bałagan, te gruszki sterują klapami w kolektorze i zmieniają jego długość zależnie od obrotów. W tej sytuacji auto nie osiąga pełnej mocy.
Poczytaj:
http://www.a8team.pl/topics12/901.htm?highlight=gruszki
http://www.a8team.pl/topics12/5112.htm? ... +kolektora

: 10 paź 2012, 22:51
autor: djdemon_pl
Wyczytałem, ze są to gruszki podciśnienia - aloe co ciekawe musiały być już niesprawne od momentu zakupienia samochodu - jednak nie mam żadnych problemów z jazdą na benzynie, i na niedawno założonym gazie również ...

Przyspieszenie samochodu zbadane i jest w normie - więc nie wiem o co chodzi a dziś podczas wymiany oleju mechanik zwrócił mi na to uwagę...

Zapytał też czy gazownik nic nie mówił o tym, że może on się pozbył tej regulacji ale wątpię...

Hmmmm...

Może coś podpowiecie - o co z tym chodzi i dlaczego nie odczuwam żadnych niedogodności ?

: 10 paź 2012, 22:59
autor: krzychu22.p1i
To są gruszki podciśnienia i masz urwane przy nich plastikowe łączniki do tych uchwytów regulujących klapy.

: 10 paź 2012, 23:04
autor: djdemon_pl
krzychu22.p1i, zauważyłem też, ze ciężko jest dostać te łączniki a kolejna sprawa jest czy ktoś celowo ich nie zdjął bo jak się doczytałem klapy często się zapiekają i trzeba regenerować cały kolektor ...

Dziwne, ze nie odczułem spadku mocy ? ;/

: 10 paź 2012, 23:16
autor: notik
Odczujesz jak lepiej będzie ci się wkrecal na obroty powyżej 3-4tys. jak już to uruchomisz. W moim poprzednim aucie Opel Frontera 3.2 v6 było podobne rozwiazanie i po tym jak zrobiłem odetkany wydech odczulem spora różnice właśnie po przełączeniu klap powyżej 3,5tys. Zalaczalo się to podobnie jak w hondach v-tec. Auto nagle dostawało kopniaka i zmieniał się dźwięk na bardziej rasowy. W audi jest podobnie tylko mniej to słychać.

: 10 paź 2012, 23:21
autor: djdemon_pl
Zatem czas zawalczyć z tymi gruszkami - tylko skąd ogarnąć te łączniki ?

: 10 paź 2012, 23:28
autor: krzychu22.p1i
Szukaj te łączniki używane lub całe gruszki z łącznikami w extra stanie bo nowe gruszki w aso coś koło 900zł kosztują za 2 szt. Co do naprawy mechanizmu klap o ile jest zatarty to zrobisz to sam, na forum parę osób robiło ten zabieg z pozytywnym skutkiem.
Zestaw naprawczy elementu ustawiającego 077 198 327 A koszt 2szt. 896,53zł wg ETKI. (łączniki są w komplecie z gruszkami). Na allegro są gruszki z łącznikami, używane za 249zł/szt.
Obrazek

: 11 paź 2012, 08:29
autor: 123mielony
djdemon_pl pisze:Zatem czas zawalczyć z tymi gruszkami - tylko skąd ogarnąć te łączniki ?
Kolego ja jak szukałem na allegro to nic nie było dopiero jak podzwoniłem po handlarzach to dopiero się znalazła za 100zł z łącznikiem.

: 11 paź 2012, 11:28
autor: gtfan
Albo wykombinuj coś takiego
Obrazek

Źródło: http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/31301.phtml

: 11 paź 2012, 11:55
autor: uszek
JA tak mam zrobione:)

: 11 paź 2012, 11:59
autor: assasin1125
gtfan pisze:Albo wykombinuj coś takiego
Ja też mam metalowe i sie nie martwie :mrgreen:

: 11 paź 2012, 12:01
autor: uszek
http://allegro.pl/din71802-przegub-regu ... 43215.html

kupielm takie 4 sztuki, rozwiercilem bo kule sa w gruszkach 7mm i polaczylem ze soba tak jak na tym zdjeciu. tylko ze w niektorych wersjach inaczej sa te ciegna i tam ciegno ma 2-4 cm a nie jak u mnie 5.5 cm

: 11 paź 2012, 16:24
autor: szeryfisch
Jakby co to mam takie gruszki, co wiecej mam tez łączniki te metalowe z przedlifta.

: 13 paź 2012, 15:49
autor: pebo
Dziwi mnie, że nie wyrzucało Ci błędów na kompie. U mnie jak połamało się jedno cięgło to przy przyśpieszaniu pojawiała się kontrolka check engine. Po naprawie problem ustał.