Strona 1 z 1

[D3 ALL ] Informacje na temat silnika 4.2V8 w D3

: 03 lis 2012, 20:40
autor: FANFOK
witam serdecznie może to głupie pytanie ale nie moge znaleźć odpowiedzi, mianowicie czy silnik 4,2 v8 z modelu Audi A8 to ta sama jednostka co w S4 B6?
W tym drógim modelu jest problem z zapychaniem sie silnika nagarem mam nadzieje ze w A8 jest inna jednostka bez podobnych problemów...pozdrawiam

: 03 lis 2012, 21:49
autor: jojo-jar
ten sam silnik co w D3 z lat 2002-2005.

: 03 lis 2012, 22:18
autor: FANFOK
więc rozumie że problem zapychania się silnika pozostał, a jak jest z jednostą 3,7 czy również występują w niej takie objawy jak w 4,2?

: 03 lis 2012, 22:37
autor: Rapik
FANFOK pisze:więc rozumie że problem zapychania się silnika pozostał, a jak jest z jednostą 3,7 czy również występują w niej takie objawy jak w 4,2?
Problem 'zapychania' jest w jednostkach FSI. W D3 występowały także jeszcze 4.2 V8 nonFSI.

: 03 lis 2012, 22:56
autor: FANFOK
czyli do roku 2006 tak ? od połowy 2006 wychodziły FSI. sorry że tak drąze temat ale jestem nowicjuszem w tej dziedzinie wcześniej interesowałem się jedynie małymi dieselkami, w tym momencie nieopłaca mi się kupować diesla ponieważ nie robie więcej niż 12000 rocznie ale na temat silników benzynowych nieznam się wogóle poza 1,8 t z A3 którą miałem kiedyś...

: 03 lis 2012, 23:12
autor: Rapik
FANFOK pisze:czyli do roku 2006 tak ? od połowy 2006 wychodziły FSI. sorry że tak drąze temat ale jestem nowicjuszem w tej dziedzinie wcześniej interesowałem się jedynie małymi dieselkami, w tym momencie nieopłaca mi się kupować diesla ponieważ nie robie więcej niż 12000 rocznie ale na temat silników benzynowych nieznam się wogóle poza 1,8 t z A3 którą miałem kiedyś...
Zgadza się.

: 04 lis 2012, 11:29
autor: FANFOK
No to super interesuje mnie właśnie jednostka 4,2 v8 montowana do A8 w tatach 2004/2005
niebęde ukrywał że bardziej podobają mi się A8 przed liftem niż po ,zwłaszcza że dochodzi tu teraz sprawa silnika 4,2 ...
czy wtej sytuacji jesteście w stanie podać mi kody literowe występujących w tych latach silników. Czy jest jakiś na który należało by zwrócić szczególną uwagę lub omijać?
samochody z tych lat mają napeno kulnięte po dobre 300000 jak jest zatem z żywotnością tej jednostki? wszędzie można wyczytać że silniki te uważane są za pancerne... pozdrawiam
ps. sorry że temat zakładałem w "na każdy temat" ale wolałem nie zaśmiecać forum ;-)

: 04 lis 2012, 11:33
autor: Rapik
Na pewno motor BFM to nonFSI, a czy jeszcze jakiś, tego nie wiem.

: 04 lis 2012, 15:38
autor: FANFOK
znalazłem info na temat silników z S4 B6 oznaczenia mają BBK i BHF
natomiast silniki A8 z lat 2002/do maja 2006 oznaczenia mają BFM BVJ oraz BVN więc to nie te same jednostki co w S4 B6

: 02 gru 2012, 22:39
autor: lysyadam27
A podobno w S4 jest 4,2 skrócony, który ma z tyłu rozrząd na łańcuchu tak słyszałem.

: 08 sty 2014, 19:43
autor: tomi5
Silnik np w allroad o kodzie BAS taki ma rozrzad, ponoć nieudana jednostka...

Re: Informacje na temat silnika 4.2V8 w D3

: 08 sty 2014, 22:24
autor: Korton
FANFOK pisze:witam serdecznie może to głupie pytanie ale nie moge znaleźć odpowiedzi, mianowicie czy silnik 4,2 v8 z modelu Audi A8 to ta sama jednostka co w S4 B6?
W tym drógim modelu jest problem z zapychaniem sie silnika nagarem mam nadzieje ze w A8 jest inna jednostka bez podobnych problemów...pozdrawiam
Problem z nagarem wystepuje w RS4 B7, tam jest juz 4.2 FSI. W B6 pierwszy raz o tym slysze.

: 09 sty 2014, 22:41
autor: k44761
W B6 nie ma FSI.
W B7 jest problem w RS4 - miałem na warsztacie ostatnio i faktycznie jest dramat. To samo w 4.2 po lifcie w A8 - silnik BGK. W S8 D3 5.2 FSI to samo.
Przez ten nagar te silniki rzadko trzymają fabryczną moc. Powie to każdy tuner.

Jak chcesz kupować sobie A8 D3, polecam silnik BFM. Zresztą tylko taki był przed liftem. Ma swoje bolączki, ale nie będziesz musiał przynajmniej co 30000km zrzucać kolektorów i czyścić ich z nagaru.

: 10 sty 2014, 09:30
autor: Korton
k44761 pisze: Jak chcesz kupować sobie A8 D3, polecam silnik BFM. Zresztą tylko taki był przed liftem.
To nie jest prawda, lift wszedl troszke wczesniej i byly po liftowe a8 d3 z silnikiem BFM.