Strona 1 z 1

[D3 05 W12 ] Miska olejowa sucha/mokra

: 02 gru 2012, 20:17
autor: bunga bunga
Ostatnio dostaję tel od szwagra (strasznie napalonego na Q7 i moje 450 kucy) z pytaniem czy mam suchą miskę czy mokrą?

Oczy w słup o co kaman. Okazuje się, że dyskutuje z magikiem i on zna W12 i dopytuje się o szczegóły.

Podobno wyszło 700 A8 W12 z suchą miską. Zbiornik oleju jest za reflektorem pasażera.

Możecie rozwinąć temat. Ciekawy jestem co to za konstrukcja, jej wady, zalety i dlaczego wycofali?

8-)

: 03 gru 2012, 13:55
autor: emdzej
Z tego co wiem to sucha miska olejowa na pewno była w W12 D2. Rozwiązanie to miało spowodować aby w sytuacji gdy działają duże przeciążenia podczas ruszania i hamowania silnik nie pracował bez oleju.
Minusem na pewno jest trudniejsze niż w przypadku standardowych silnikach sprawdzenie poziomu oleju oraz trudniejsza wymiana oleju.
Ponoć w RS6 C6 jest 6 korków spustowych ale czy to prawda to nie wiem :)

: 03 gru 2012, 15:46
autor: bunga bunga
W RS6 C6 V10 580 KM wyczytałem że jest sucha miska olejowa. Interesuje mnie czy ktoś w praktyce używał lub serwisował takie auto. Coś więcej o tym rozwiązaniu.

8-)

: 15 gru 2012, 13:15
autor: SJake
Sucha miska w W12 D3 była do 2004 roku. Od 2005 roku jest "mokra" ;-)

: 16 gru 2012, 00:07
autor: FOSS
SJake pisze:Sucha miska w W12 D3 była do 2004 roku. Od 2005 roku jest "mokra" ;-)
Ale w D3 wcześniej niż 2004 chyba nie było W12... od modelowego 2005... więc chyba od początku jest "mokra" :-o

: 16 gru 2012, 06:59
autor: marekp750
Tutaj info na temat systemu zasilania w olej silnia W12.

Obrazek


czyli od 2005 roku (włącznie) silnik W12 miał "mokrą" miskę
wcześniejsze "suchą".

: 16 gru 2012, 12:02
autor: bunga bunga
No dobrze chłopaki. Ale dlaczego wybiera się suchą miskę, a nie mokrą? Jakie są zalety i wady? Jak to się serwisuje? Która z nich jest "lepsza"?
8-)

: 16 gru 2012, 17:33
autor: marekp750
Zacytuję użytkownika: cabaniero ponieważ krótko i zwięźle to opisał.
z forum: http://forum.motocyklistow.pl/

"Układy z suchą miską... stosowane są w wyczynowych, sportowych pojazdach gdzie wydajne smarowanie jest wymagane w każdych warunkach... niezależnie od pozycji w jakim znajduje się pojazd... np. samolot akrobacyjny, motocykl robiący np back flipa, auto na szybkim zakręcie... Taki układ jest bardziej skompliowany i droższy gdy wymaga dwusekcyjnej pompy jedna zasysa olej ze zbiornika, druga tłoczy spowrotem do zbiornika..
Układ z mokrą miska jest tańczy mniej skomplikowany nie wymaga dwusekcyjnej pompy gdyż jedna sekcja zasysa olej z miski i podaje na magistralę... olej powraca do miski grawitacyjnie...i znowu zasysa go pompa i tak w koło Macieju... nie wymaga też zbiornika oddzielnego oleju a co się z tym wiąże i dodatkowych kanałów, rurek itp. "

: 16 gru 2012, 20:07
autor: bunga bunga
A dzięki, coś więcej już wiem.

8-)

: 24 gru 2012, 23:37
autor: Vincent
Od siebie dodam, że trzeba pamiętać przy wymianie oleju by spuścić olej z dodatkowej miski.
Nieuświadomiony mechanik lub właściciel może o tym zapomnieć i zalać układ 11 litrami nowego oleju zapominając że połowa starego nadal jest w układzie silnika.
To co się stanie później w konsekwencji nadmiaru oleju w układzie to totalna masakra.

: 25 gru 2012, 13:10
autor: bunga bunga
Mam rozumieć, że miałeś taką "przygodę"?

8-)

: 27 gru 2012, 10:11
autor: SJake
FOSS pisze:
SJake pisze:Sucha miska w W12 D3 była do 2004 roku. Od 2005 roku jest "mokra" ;-)
Ale w D3 wcześniej niż 2004 chyba nie było W12... od modelowego 2005... więc chyba od początku jest "mokra" :-o
Prawie tak...
Przy mojej wypowiedzi opierałem się o manual i wiedzę, że w12 trzepano od końcówki 12/2003 :-P więc 2004. 2005 zaczyna się od sierpnia.

Etka nie pokazuje suchej w W12, ale ona zawiera dużo kłamstw - szczególnie jeśli chodzi o początki serii :mrgreen:

Trzeba napisać do Ingolstadt :d