Strona 1 z 2

[D3 04 4.2MPI ] Zerwany rozrząd - naprawa silnika

: 24 sty 2013, 20:00
autor: zydu
Zwracam się z prośbą o rady/pomoc na co zwrócić uwagę przy naprawie silnika.

Kawałek czasu temu moje a8 miało z pozoru drobną i delikatną stłuczkę, pech chciał, że to z czym doszło do kolizji było wystające przeszło przez chłodnice i uderzyło w kółko ( te na którym w głowicy jest nałożony pasek rozrządu ) wszystko to co jest przed silnikiem, jak belka i inne wzmocnienia nie zostały nawet zadrapane. Kółko się rozsypało, pasek rozerwało, co w silniku ?? :/ nie wiem.

Reanimował będzie mi go mój dobry kolega który już dawno takimi malutkimi i słabymi śilniczkami jak ten się nie zajmował :mrgreen: stąd moja prośba o wszelkie info, pdf'y i ciekawostki na jakie typowo w tym wypadku należałoby zwrócić uwagę, gdyż ja będę podczas tej naprawy panem "przynieś, podaj, pozamiataj" :wpale:

aaa i gdyby komuś się walało coś co może się przydać to proszę o PW

: 24 sty 2013, 20:04
autor: Simone331
Nie lepiej cały silnik wymienić? Myślę że za 4-5 tysi takowy dostaniesz. Remont Twojego wyniesie dużo więcej.

: 24 sty 2013, 20:23
autor: jojo-jar
dlaczego duzo wiecej??
Dwie głowice do roboty - mysle ze max 2000zł(same głowice).

: 24 sty 2013, 20:24
autor: jojo-jar
plus koszty twojego kolegi machera

: 24 sty 2013, 20:28
autor: zydu
naprawę mam za free

głowice z gwarancją po próbach ciśnieniowych w temp 95 stopni za tysiaka ( to ta gorsza opcja )

lepsza opcja wymiana uszkodzonych / wygiętych zaworów plus uszczelki i jakieś tam pierdoły ( no i doszlifowanie czy przeszlifowanie gniazd zaworowych )

silnik ma przejechane około 60tyś mil wiec chciałbym go naprawić i mam nadzieję, że za dużo w nim się nie napsuło.

tak czy siak zanim głowic nie ściągnie, możemy sobie tylko gdybać licząc na najmniej destruktywne i kosztowne uszkodzenia

: 24 sty 2013, 20:29
autor: zydu
jojo-jar pisze:dlaczego duzo wiecej??
Dwie głowice do roboty - mysle ze max 2000zł(same głowice).

dokładnie :-P

: 24 sty 2013, 20:30
autor: zydu
jojo-jar pisze:plus koszty twojego kolegi machera
ma mocną głowę i zdrową wątrobę :D to mnie trochę przeraża

: 24 sty 2013, 22:40
autor: kiki
sprawdz cisnienie w cylindrach i bedziesz wiedzial czy jedna głowica czy dwie walniete,przerabiałem to w moim aucie,tez lekki strzał i kółko sie rozsypało i pasek pękł,poszły mi tylko 3 zawory ssące w jednej głowicy,jak jestes zainteresowany to posiadam jedną gołą gowice z zaworami do sprzedania,koszty-800 naprawa głowicy,150 uszczelka,1100 nowy rozrząd i robota wiec tragedi nie ma

: 24 sty 2013, 22:48
autor: zydu
kiki pisze: poszły mi tylko 3 zawory ssące w jednej głowicy
jak takie krótkie zdanie potrafi poprawić humor ;-)

: 25 sty 2013, 08:45
autor: pioter
Zobacz w jakim stanie są nastawnik wałków rozrzadu .

: 25 sty 2013, 23:27
autor: szeryfisch
Moze tak lepiej zaczac od zalozenia nowego rozrzadu? Moze jestes w czopku urodzony i nic sie nie stało?

: 03 lut 2013, 15:05
autor: tutenhamon
Już kiedyś opisywałem całą sytuacje. W moim silniku poleciało 8 zaworów i to w momencie postoju . Planowanie głowic , nowe zawory,uszczelniacze czyli naprawa głowic + nowe uszczelki , zestaw rozrządu +CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU Halla Hala bo wyskoczył w trakcie naprawy . ustalone koszty 4200 po 8 tygodniach przetrzymywania mego auta mechanik na koniec zażądał 4500 .

: 03 lut 2013, 17:15
autor: Gość
tutenhamon pisze:po 8 tygodniach przetrzymywania mego auta mechanik na koniec zażądał 4500 .
Zazwyczaj tak jest i zazwyczaj kwiatki wyskakuja ale w tym przypadku taniej chyba poszukac drugi silnik i masz jeszcze swoj na cżeści i złom(ewentualnie na stolik) ;-)

: 03 lut 2013, 19:22
autor: tutenhamon
No oczywiście nie dostał swojej ceny i rozstaliśmy się w bojowych nastrojach , a mojego silnika było szkoda ,nie puszcza żadnych chmurek nie łyka oleum no i zamyka zegar więc w grę wchodziła naprawa. nigdy nie wiadomo na jaki silnik trafisz .Chociaż braciszek wymieniał w Xedosie V6-ke i była idealna .Silnik kupiony był w Krakowie nie pamiętam ulicy ale mieli tam tysiące silników na paletach .Ja po awarji skrzyni kupiłem używkę i śmigam 6 miesięcy i pracuje idealnie . To jak loteria i zależy komu powierzamy auto do naprawy.

: 08 lut 2013, 09:16
autor: aro51
Silnik do d3 to pod 10tysia podchodzi, więc bezsensem jest jego wymiana, lepszy remont, do kupionego silnika i tak trzeba założyć nowy rozrząd.

Zwalać głowice obrobić je ładnie poskładac i silnik cacy.