Strona 1 z 7
[D3 02 4.2MPI/LPG
] Uboga mieszanka na benzynie
: 18 lut 2013, 13:17
autor: domin1212
Panowie mam problem z a8 na benzynie wywala mi check podłączyłem pod vag i mam błąd za uboga mieszanka paliwa i nie wiem co mam robić nie wymieniałem jeszcze nigdy filtra paliwa bo jeździłem na lpg ale jest już zamówiony i będe wymieniał mam nadzieje że to pomoże a jeśli nie to co sprawdzić układ dolotowy jak go najlepiej sprawdzić jakieś rady, dodam że na jednym rzędzie cylindrów wywala mi bład od katalizatora, sprawnośc po niżej progu . Za pomoc z góry dziękuje
: 18 lut 2013, 16:55
autor: jacek
Uboga mieszanka może oznaczać żle działające sondy lambda + możliwe uszkodzone katalizatory.
: 18 lut 2013, 16:55
autor: sylwekr
Możliwe że wina po stronie LPG. Żle zestrojona instalka, ECU nauczyło się nieprawidłowych parametrów pracy (jeżdząc na tak ustawionej instalacji) i dlatego uboga mieszanka. Reset ECU i pojeździj na PB i będziesz miał potwierdzenie czy to to. Jak będzie O.K. to jedź do gazownika i dopiero jeździj na LPG. Jeśli po resecie ECU nadal będzie uboga mieszanka trzeba szukać dalej.
uboga mieszanka
: 18 lut 2013, 19:23
autor: domin1212
witam co do sond to nie wywala mi zadnych bledow tylko od katalizatora jednego na 2 rzedzie cylindrow jesli chodzi o katalizator to co polecacie sa jakies zamienniki czy uzywke bo orginal za drogi? Co do drugiego posta to wykasowalem wszystkie bledy w silniku vagiem i jezdze na benzynie i tez wywale blad za uboga mieszanka wiec lpg odpada dodam ze bylem na ustawianiu lpg i wszysko jest ok z mapa tylko sam gazownik zauwazyl ze na benzynie tez wywala blad nie wiem co mam juz robic czy wymieniac kata czy moze blad od kata jest spowodowany czyms innym i na robie sobie kosztow nie potrzebnych
: 19 lut 2013, 19:41
autor: daro72
Błąd sond pokazał by vag. Może być tak że łapie gdzieś lewe powietrze i też będą problemy z mieszanką. Równie dobrze może to być wina ecu silnika bo on steruje dawką paliwa. Choć sonda nie jest wykluczona bo może pracować ale daje złe odczyty do kompa.
Spróbuj może podmienić sondy z prawej na lewą. To wykluczysz tanim kosztem ich usterkę (choć dostęp do nich słodki nie jest) Sondy te pierwsze bo masz cztery.
Uboga mieszanka na benzynie
: 21 lut 2013, 07:33
autor: domin1212
Witam byłem wczoraj u mechanika posprawdzał mi wszystko vagiem i stwierdził źle pracującą sonde lambde i być może też przepływomierz ale mówi że muszę mu zostawić autko to wszystko pomierzy miernikiem i będzie wiadomo co i jak ? Jutro od rana będzie robił to jak naprawi to napisze co i jak. I dziękuje za pomoc dużo mi pomogły wasze spostrzeżenia. Pozdrawiam
: 21 lut 2013, 09:18
autor: Simone331
domin1212 pisze:być może też przepływomierz ale mówi że muszę mu zostawić autko to wszystko pomierzy miernikiem i będzie wiadomo co i jak ?
Co on tam chce mierzyć miernikiem? Przecież działanie przepływki sprawdzisz Vagiem.
: 21 lut 2013, 11:06
autor: Gość
Jak sonda źle pracuje to przepływka tez może oszukiwać-poprawcie mnie jesli sie myle.
: 21 lut 2013, 19:16
autor: daro72
No i kropka nad i. Jeśli silnik będzie łapał lewe powietrze to najpierw sonda zuboży mieszankę, a ecu silnika zacznie korygować ilość powietrza zasysanego. Może się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
uboga mieszanka
: 26 lut 2013, 18:48
autor: domin1212
witam mechanik znalazl przyczyne twierdzi ze silnik od kompresora zawieszenia ma zwarcie i to powoduje duze obciazenie na silnik przez co wywala mi za uboga mieszanke i teraz szuka innego silnika zeby go przelozyc. Jak twierdzi ze blad wyraźnie mowi cytuje. Obciazenie silnika rzad cylindrow 1 i 2 za uboga mieszanka. I teraz moje pytanie czy jest to mozliwe ?
: 27 lut 2013, 11:39
autor: daro72
A czy na zawieszeniu wychodzą ci jakieś błędy? Czy świecą ci się kontrolki od zawieszenia? Bo moim zdaniem jeśli silnik od zawieszenia miał by zwarcie to spaliło by jakiś bezpiecznik i auto nie reagowało by na ponoszenie lub opuszczanie.
: 27 lut 2013, 21:37
autor: wolek
EEE diagnoza wyssana z braku inteligencji... idąc tym tokiem to zimą grzałki PTC powodowały by check na desce w ON, albo włączanie sie kompresora klimy powoduje wypadanie zapłonów... lub uszkodzona wkładka bagażnika uniemożliwia otwarcia szyby kierowcy.
Sorki za ironie ale nie daj sie naciągać... A dla potwierdzenia to wypnij bezpiecznik kompresora zawiechy lub odepnij od niego kostke, autko całkiem nie opadnie spokojnie a ubogo jak było tak będzie
: 27 lut 2013, 21:43
autor: wolek
zrób i wklej log pracy sond w pełnym ich zakresie, sonda za katem jest sondą diagnostyczną nie regulacyjną, ona tylko sprawdza sprawność kata i jest tylko dodatkiem do odczytów z sondy przed katem które to porównuje ecu i dobiera odpowiednio mieszanke, do tego jeszcze jest pare elementów bo nie samą sonda silnik żyje
Dominiku jak masz taka opcję wklej wszystko co pokazuje ci VCDS/vag czy to co masz bo poza kodem błędu w naszych autkach jest jeszcze zapisywana informacja o warunkach ich wystąpienia (obroty itp)
: 27 lut 2013, 23:10
autor: hipcio
Potwierdzam co kolega Wolek napisał. Sondy miernikiem sprawdzi
Masz je cztery i co musiały by dwie zdechnąc aby była to ich wina.
Co ma kompresor do ubogiej mieszanki, skoro UCu steruje dawką paliwa w zalezności od obciązenia silnika. Prędzej by wyskoczył bład niskiego napięcia w takim wypadku niż ubogiej mieszanki.
Skoro jest taki bład jak napisałeś to korekty paliwowe są na dużym plusie(jeśli ten bład pojawił się w CL) i ewidentnie brakuje mu paliwa według mnie co poltwierdza fakt iż na lpg jest oki.
Zrobic logi dynamiczne sond przed katem w OL i CL i przepływomierza i będzie wiadomo gdzie szukać problemu.
Wymienć filtr paliwa, sprawdzic ciśnienie i regulator i wyjdzie gdzie boli.
DARO72
No i kropka nad i. Jeśli silnik będzie łapał lewe powietrze to najpierw sonda zuboży mieszankę, a ecu silnika zacznie korygować ilość powietrza zasysanego. Może się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Mylisz się Darku, troche inaczej to wszystko działa, Ucu nie koryguje ilości powietrza, on ją odczytuje i do niej podaje odpowiednią ilośc paliwa zarazem korygując ją przez odczyt sond i innych czujników. wewnętrznych map, korekt paliwowych itd.
: 28 lut 2013, 07:20
autor: daro72
hipcio pisze:Mylisz się Darku, troche inaczej to wszystko działa, Ucu nie koryguje ilości powietrza, on ją odczytuje i do niej podaje odpowiednią ilośc paliwa zarazem korygując ją przez odczyt sond i innych czujników. wewnętrznych map, korekt paliwowych itd.
No właśnie tak myślałem ale wiem tyle że lewe powietrze potrafi sporo namieszać w czasach wtrysków i zubożyć bądź wzbogacić mieszankę paliwową.