Strona 1 z 1
[D3 04 4.2MPI
] Przerywający silnik-cewka
: 26 kwie 2013, 17:37
autor: RafiPl
Mam problem z silnikiem....przerywa i nie chce przyspieszać. W VCDSie wyczytałem błędy:
17983 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Short to Plus
P1575 - 001 - Upper Limit Exceeded
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
z tego co czytałem chodzi o cewkę zapłonową...
Teraz pytanie czy to faktycznie chodzi o cewkę zapłonową ?
I czy podczas zakupu muszę kupić cewkę z identycznym numerem?
No i która to cewka jak od frontu patrzy się na silnik?
:-/
: 26 kwie 2013, 18:07
autor: labas
Masz dwa błędy, jeden dotyczy prawej poduchy silnika, a drugi wypadanie zapłonu na drugim cylindrze - może być wiele powodów, niekoniecznie cewka.
Cewki można sprawdzić VAS-em lub VCDS-em.
: 26 kwie 2013, 20:43
autor: FOSS
Co do cewek... w pierwszej kolejności akcja serwisowa... o ile jeszcze nie była robiona... opisywana na forum kilkukrotnie.
: 26 kwie 2013, 23:48
autor: RafiPl
Raczej nie była....ale mieszkam na takim....zad..... że do serwisu mam ponad 70km w jedną stronę ;/
: 27 kwie 2013, 01:01
autor: FOSS
RafiPl pisze:Raczej nie była....
To polecam udać się niezwłocznie... jeżeli auto już chodzi nie równo to dalsza jazda z wadliwymi cewkami może skończyć się uszkodzeniem sterownika silnika... nie musi ale może - niestety ale poznałem to na własnej skórze 2 lata temu.... umówiłem się na akcję serwisową ale nie zdążyłem już dojechać o własnych siłach :-?
: 27 kwie 2013, 01:27
autor: RafiPl
No właśnie to mi dziś się zdarzyło. Nie jezdzę autem bo mam drugie ale boje się jechać te 70km
![:/](https://a8team.pl/images/smilies/uoeee.gif)
zadzwonię jutro i się zapytam czy moje auto podlega akcji serwisowej.
Ok na 100% do wymiany cewka zapłonowa... teraz pytanie czy musi być o takich samych numerach np ja mam: 077905115F a na internecie widzę ze jest dużo o numerze: 077905115T czyli różnią się tylko ostatnią literka...myślicie że się nada ? wyglądają identycznie.
: 16 lut 2016, 17:22
autor: Pedros615
Helo
Podczepię się. Wymieniłem wszystkie świece na nowe lecz dalej mam telepanie na zimnym silniku i brak mocy. Chciałem sprawdzić cewki a piszecie że można tego dokonać poprzez VCDS. Jakbym mógł prosić o wskazówkę w której grupie znajdują się cewki i jakie wartości świadczą o sprawnej lub o nie sprawnej cewce. Dodam że autko było na akcji serwisowej w 2011r i chyba wymieniono 6szt bo tyle mam oryginalnych cewek. A nie chce kupować 8szt cewek na farta bo może to nie jest to a 8 stówek jak nic pójdzie się rąbać
Ewentualnie czy można cewkę sprawdzić mechanicznie i nie chodzi mi o zamianę miejscami bo praktycznie na wszystkich cylindrach mam wypadanie więc to się nie sprawdzi.
I jeszcze jedno pytanie. W VCDS-ie bodajże w grupie od 15 do 17 jest wypadanie zapłonu i nawet gdy silnik nie telepie czyli teoretycznie jest ok to na poszczególnych cylindrach pojawiają się wartości od 0 do 4. Powinno być 0 ale czy są jakieś widełki czy na sztywno powinno być 0? Jak jest u Was?
Dzięki wielkie za uwagę
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
: 01 mar 2016, 21:06
autor: fsport
Panowie może ktoś napisać jak zdiagnozować uszkodzony sterownik silnika przez cewkę ?