Strona 1 z 3
[D3 02 4.2MPI
] Kręci, kręci... nie odpala
: 02 cze 2013, 18:44
autor: audiolka
Witam,
Jestem świeżym właścicielem 2002 A8 D3 4.2 a to jest mój pierwszy post. Witam i pozdrawiam wszystkich. Mam prośbę o diagnozę:
Samochód mi często nie odpala. Tj. silnik kręci i kręci i nie zapala. Jeżeli postoi np. w garażu dobę to prawie na pewno zapali z samego rana... Ale jak już nim podjadę gdzieś i silnik się nagrzeje, wyłączę go, to potem nie chce zapalić. Po odczekaniu jakiegoś bardzo długiego czasu (kilka godzin)... Znów zapali (lub nie).
Co to możę być? Z góry dziękuję za pomoc w ustaleniu usterki.
: 02 cze 2013, 18:49
autor: Gość
Chcesz pisac to zasuwaj sie przywitac do przywitalni bo twoje tematy poleca w kosz.
A co do usterki to podłaczałes jakiegos kompa i sprawdzałes błedy?? Zachowanie jak na uszkodzony czujnik halla ale to gdybanie.powodów może byc wiele.
: 02 cze 2013, 19:01
autor: audiolka
Nie sprawdzałem tego bo nie mam w tej chwili kompa pod ręką... Dlatego piszę bo chciałbym chociaż m/w wiedzieć w czym może tkwić problem. Może jutro podjadę na jakąś diagnostykę.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz: strasznie dużo mi pali w cyklu miejskim: 22 - 25,6 L / 100 km. Dodam, że przy dość spokojnej jeździe. Miałem poprzednio 2002 S8 D2 z podobnym silnikiem i palił mniej, tj. 14,5 do 17,5 L. Może jest to jakoś powiązane z tą usterką?
: 02 cze 2013, 19:07
autor: Gość
Może być ale takie usterki zapisuja sie w kompie i raczej na pewno po diagnostyce będziesz juz miał trop.
: 02 cze 2013, 19:31
autor: jacek
Z twojego opisu podejrzewałbym usterkę czujnika położenia wału lub wałków ( zły odczyt przy nagrzanym silniku) , diagnostyka silnika powinna dać ci dokładną usterkę.
: 03 cze 2013, 09:18
autor: audiolka
Dziś podłączyłem pod VAG'a i nie ma błędów w silniku... Był jakiś sporadyczny: "Czujnik obrotów silnika - obwód przerwany", ale potem się nie pojawił...
: 03 cze 2013, 09:38
autor: Gość
No to masz odpowiedź.
: 03 cze 2013, 13:59
autor: audiolka
Nie do końca... bo błędu nie ma a samochód i tak nie zapala. Rano zapalił bez problemu.
: 03 cze 2013, 17:53
autor: jacek
audiolka, Po prostu wymień czujnik i autko będzie odpalać , błąd "Czujnik obrotów silnika - obwód przerwany" mimo że sporadyczny wszystko ci powiedział.
Wcale nie musi być aktywny , po prostu stary czujnik nie "trzyma" parametrów.
: 03 cze 2013, 20:44
autor: wolek
jak mówią panowie przedmówcy czujnik walu lub instalacja jego do poprawy
: 27 cze 2013, 02:07
autor: siiwy23
a pompe paliwową masz kolego dobrą?? bo ja pewnego razu miałem lekki problem z odpaleniem kreci i nie odpala co sie okazało pompa paliwowa padła
: 27 cze 2013, 10:19
autor: audiolka
Auto już naprawione. Był to jednak czujnik obrotów silnika. Poza tym, jedno cięgno od gruszki przy silniku było urwane. Wszystko ładnie naprawił mi FOSS
: 01 cze 2017, 10:17
autor: kamil4993
Odświeże temat.
Mam podobny problem. auto na gorącym silniku po około 25 minutowym postoju długo kreci około 4-6 sekund ale zawsze odpala i pracuje później prawidłowo. Na zimnym silniku 9 na 10 razy odpala za pierwszym A czasami zdarzy się że dopiero za drugim ale również po odpaleniu pracuje normalnie. Błędy to tylko poduszki silnika i sonda l(konkretnie grzałka sondy). Kiedy na gorącym silniku postój jest krótszy niż 15 minut zawsze odpali od strzała...
: 02 cze 2017, 13:40
autor: tokam
tak jak wyżej zostało napisane czujnik położenia wału. zmieniaj, puki jeszcze odpala i jeździ. bo pewnie niedługo przyjdzie dzień, że w ogóle nie odpali.
: 02 cze 2017, 23:48
autor: danishow
kamil4993 pisze:auto na gorącym silniku po około 25 minutowym postoju długo kreci około 4-6 sekund ale zawsze odpala i pracuje później prawidłowo (...) na gorącym silniku postój jest krótszy niż 15 minut zawsze odpali od strzała
W Twoim przypadku podejrzewam nieszczelność w LPG, dokładniej wtryski lub reduktor.