Strona 1 z 1

[D3 06 4.2MPI/LPG ] Nie równo pracuje na PB

: 19 cze 2013, 22:53
autor: georg
witam,mam pewien problem,zapalam sam.i czuje lekkie wibracje,przy delikatnym ruszaniu czuje jak lekko sam.szarpie,takie delikatne skoki,odczuwam też jakby nie wkręcał się na obroty,jak by coś przerywało,ale to jest mało odczuwalne,z początku czek czasem mrugał,a teraz świeci cały czas,w czasie gdy sam.przełączy się na gaz problem znika.dodam że cewkę jedną zmieniałem 3 lata temu zakupioną w inter carsie,a resztę 7szt.zmieniłem w aso audi 1 rok temu.miałem też złamane cięgła gruszek podciśnienia do sterowania klapami w kolektorze dolotowym i zrobiłem bez tych ciengełek około 500km,założyłem nowe cięgła ,po paru dniach zaczął się ten problem,może to zbieg okoliczności ,ale wole opisać całą tą sytuacje ,żeby któryś z kolegów miał pewien opis sytuacji.również mam sporadyczny błąd zwarcie na czujniku kompresora od zawieszenia pneumatycznego,ale nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym,błąd wyświetla cały czas ale zawieszenie chodzi normalnie ,podnosi i opuszcza,pisze że sporadyczny bo miesiąc temu miałem vcds i tak wyświetlało,teraz vcds oddałem na gwarancje i w przyszłym tyg.już go będę miał.proszę o jakieś rady.z góry wielkie dzięki

: 20 cze 2013, 10:55
autor: Motostacja
mi sie wydaje ze po prostu jest problem ze skracaniem dolotu/zmiana dlugosci dolotu , zobacz kolego czy przy wkreceniu sie na 4500 + obrotów cięgno gruszki sie rusza , ja co prawda miałem ten objaw w swojej a6 powodem było zacinanie sie suwaka zmiany długosci dolotu i podobne objawy , po wyczyszczeniu suwaka, wymianie weżyków podcisnienia auto nie do poznania ;) , ew może byc znowu problem z wypadniem zapłonu ale to bedzie dopiero wiadomo jak sie vcds podepnie

: 20 cze 2013, 18:18
autor: georg
raftor pisze:mi sie wydaje ze po prostu jest problem ze skracaniem dolotu/zmiana dlugosci dolotu , zobacz kolego czy przy wkreceniu sie na 4500 + obrotów cięgno gruszki sie rusza , ja co prawda miałem ten objaw w swojej a6 powodem było zacinanie sie suwaka zmiany długosci dolotu i podobne objawy , po wyczyszczeniu suwaka, wymianie weżyków podcisnienia auto nie do poznania ;) , ew może byc znowu problem z wypadniem zapłonu ale to bedzie dopiero wiadomo jak sie vcds podepnie
witam,wkręciłem silnik na 5000 obrotów i cięgła ładnie pracują .nie wiem jeszcze co to jest ten suwak zmiany długości dolotu który wyczyściłeś i gdzie on się znajduje wraz z wężykami,dzięks

: 20 cze 2013, 19:04
autor: georg
jeszcze znajomy mi powiedział że może być problem z pompą paliwa ponieważ od kąd założyłem gaz to zawsze tankowałem max 10l bp (ponoć za mało) i może pompa strzeliła,nigdy mi paliwa nie brakło,sam nie wiem czy to dobre stwierdzenie.na gazie zrobiłem 30tys.km.

: 20 cze 2013, 19:08
autor: Gość
Jeździłes z prawie suchym bakiem?? Jeśli tak to faktycznie pompa mogła dostac zawału. Ja w zasadzie poniżej połowy nie zchodze.

: 20 cze 2013, 19:11
autor: georg
Apophis pisze:Jeździłes z prawie suchym bakiem?? Jeśli tak to faktycznie pompa mogła dostac zawału. Ja w zasadzie poniżej połowy nie zchodze.
a mam pytanie,czy tam jest jedna pompa,bo widziałem na allegro jakąś lewą i prawą i czy chodzi o tą pompę w baku?dzięks

: 20 cze 2013, 19:17
autor: Gość
W baku jest jedna pompa paliwowa. Nie ma żadnych dwóch czy więcej.

: 20 cze 2013, 19:39
autor: pioter
Jesteś pewien że w D3 jest jedna pompa paliwa ? Ja bym jeszcze sprawdził wtryski czy wszystko jest na swoim miejscu .

: 20 cze 2013, 19:41
autor: Gość
Sorry nie dopatrzyłem sie że chodzi o D3. Nie wiem czy jest tam jedna ale wiem że tak samo trzeba miec waszki w baku bo zdechnie.

: 22 cze 2013, 11:17
autor: Motostacja
georg pisze:raftor napisał/a:
mi sie wydaje ze po prostu jest problem ze skracaniem dolotu/zmiana dlugosci dolotu , zobacz kolego czy przy wkreceniu sie na 4500 + obrotów cięgno gruszki sie rusza , ja co prawda miałem ten objaw w swojej a6 powodem było zacinanie sie suwaka zmiany długosci dolotu i podobne objawy , po wyczyszczeniu suwaka, wymianie weżyków podcisnienia auto nie do poznania ;) , ew może byc znowu problem z wypadniem zapłonu ale to bedzie dopiero wiadomo jak sie vcds podepnie


witam,wkręciłem silnik na 5000 obrotów i cięgła ładnie pracują .nie wiem jeszcze co to jest ten suwak zmiany długości dolotu który wyczyściłeś i gdzie on się znajduje wraz z wężykami,dzięks
w d3 chyba nie ma suwaka są klapy ?? ale jesli wszystko chodzi płynnie to na 99% nie to

dalej bym posprawdzał wszystko co jest odpowedzialne za wypadanie zapłonów czyli , świece , cewki , wtryski

ciezko bedzie znalezc przyczyne bez vcds

: 22 cze 2013, 22:53
autor: FOSS
georg pisze:
Apophis pisze:Jeździłes z prawie suchym bakiem?? Jeśli tak to faktycznie pompa mogła dostac zawału. Ja w zasadzie poniżej połowy nie zchodze.
a mam pytanie,czy tam jest jedna pompa,bo widziałem na allegro jakąś lewą i prawą i czy chodzi o tą pompę w baku?dzięks
Apophis pisze:W baku jest jedna pompa paliwowa. Nie ma żadnych dwóch czy więcej.
W D3 są na pewno dwie pompy paliwa, lewa i prawa.... jeżeli jedna nie domaga to silnik może mieć problem z pracą na PB.

Pompa, jak dobrze pamiętam, nowa w ASO to koszt 1.000+ ... zamiennik podobno ciężko znaleźć ale przyznaję, że osobiście sprawdzałem jakiś czas temu tylko w ASO.

: 23 cze 2013, 08:57
autor: georg
ok,dzięki wszystkim za pomoc,muszę jednak czekać do przyszłego tyg.aż vcds przyjdzie i będzie wiadomo na 100%,na pewno to coś związanego z paliwem bo gdy gaz się włączy to czek gaśnie i silnik pracuje równo.po diagnozie opiszę z czym problem.