Strona 1 z 1

[D4 12 4.2FSI ] EPC , check i pisk spod maski

: 27 sty 2019, 20:35
autor: walus30
heja, pomóżcie:)

Auto przez 2 tygodnie dostało mocno po dupie, zrobiło ponad 6 tysięcy km, często z prędkościami 200+,
jutro jadę na kompa ale chciałbym zapytać czy ktoś miał coś podobnego,

po pierwszej trasie EPC, obrroty ograniczone do 4 tys, zgasło po zgaszeniu auta i się nie pojawiło,
2 tys km dalej znowu się pojawiło, zgasło , ubyło płynu chłodniczego w zbiorniczku, ale auto bez problemu przejechało 2 tys km do domu ( moc jest ok ). Pojawił się teraz na stałe CHECK a przy samym domu dzisiaj głośny pisk spod maski ( bez względu na obroty , po czasie przestaje ).
miał ktoś coś podobnego? Jutro oczywiście napiszę jaki błędy są , ale może znacie temat?

Czytałem już dużo na temat jakosci elektroniki w D4, ale to jest przegięcie .. BTW - wiecie jakie auta głównie stoją na autostradach na poboczu w oczekiwaniu na assistance? Same nowe <faktycznie>

Stan oleju ok, nie dymi, od góry nie widać żadnych wycieków płynu, moc bez zmian, a pisk pojawił się jak kilka razy przeciągnąłem ją do odcięcia - jak już skończyłem trasę nie miałem obaw o to , że stanie na niemieckiej banie ;)

czy pisk nie jest związany z EPC, kolektorem, odmą , jakąś nieszczelnością?

[ Dodano: 2019-01-27, 20:35 ]
taki ciekawy temat i nikt nic nie napisze? <onie>

: 27 sty 2019, 22:07
autor: CINEK
EPC jest związany bezpośrednio z silnikiem oraz elektroniką. Musisz sprawdzic kompem jakie błędy wysypie. W większości przypadków są to wtryskiwacze, przepustnica, komputer sterujący kable, cewki.

Co do pisku to ciężko stwierdzić. <bezradny> najlepiej jak byś to nagrał.

: 27 sty 2019, 22:22
autor: walus30
CINEK pisze:EPC jest związany bezpośrednio z silnikiem oraz elektroniką. Musisz sprawdzic kompem jakie błędy wysypie. W większości przypadków są to wtryskiwacze, przepustnica, komputer sterujący kable, cewki.

Co do pisku to ciężko stwierdzić. <bezradny> najlepiej jak byś to nagrał.
ciężko nazwać to piskiem ,to tak jakbyś jechał na zablokowanych hamulcach, hałas taki , że psy się odwracały ;) głupie te samochody, trzeba wrócić do aut, które dają Ci pewność dojazdu z pkt A do B.

: 28 sty 2019, 08:54
autor: panton
podłącz kompa i sprawdź co masz w sterowniku silnika (jakie błędy)... od tego bym zaczął

: 28 sty 2019, 09:43
autor: PABLO200
Odis - poszukiwanie usterek <amasz>

: 28 sty 2019, 23:26
autor: greg26
walus30 pisze:czy pisk nie jest związany z EPC, kolektorem, odmą , jakąś nieszczelnością?
U mnie w S8 4.0T był pęknięty wężyk i każdy kickdown powodował zapalenie się EPC.W D3 4.2 BFM też miałem podobną sytuację-pęknięty był wężyk LPG i powodował zapalanie się check engine.
Stawiałbym na jakąś nieszczelność.

: 29 sty 2019, 08:02
autor: walus30
greg26 pisze:
walus30 pisze:czy pisk nie jest związany z EPC, kolektorem, odmą , jakąś nieszczelnością?
U mnie w S8 4.0T był pęknięty wężyk i każdy kickdown powodował zapalenie się EPC.W D3 4.2 BFM też miałem podobną sytuację-pęknięty był wężyk LPG i powodował zapalanie się check engine.
Stawiałbym na jakąś nieszczelność.
pewnie tak jest , objawy u mnie podobne, szukają.
zastanawia mnie czy w jakikolwiek sposób może to być związane z ubytkiem płynu w zbiorniczku wyrównawczym? jednorazowe.

: 29 sty 2019, 09:41
autor: CINEK
zastanawia mnie czy w jakikolwiek sposób może to być związane z ubytkiem płynu w zbiorniczku wyrównawczym? jednorazowe.
No raczej nie. Albo nieszczelność na którymś króćcu, albo uszczelce np. pompy wody, upg,
Niestety tylko organoleptycznie można to sprawdzić gdzie leci. Jeśli nigdzie nie widać ślady ubytku, to.... <cicho>

Co do reszty to bez kompa ani rusz <bezradny>

: 29 sty 2019, 12:07
autor: walus30
padnięta odma :) zarówno gubiłą ciśnienie jak i ciekł płyn i to by wiele tłumaczyło