Strona 1 z 1

[S8 D4 2013] Błąd EPC - spjność wałka rozrządu wględem wału

: 15 kwie 2024, 15:08
autor: azborowski
Witam,
Nagle podczas jazdy wyskoczył błąd EPC po chwili ograniczenie obrotów do 4 tyś.
Podpiąłem moduł diagnostyczny i odczytałem błędy silnika P0018 i P0019 - położenie wałka rozrządu względem wału korbowego spójność rząd 2 Czujnik A i Czujnik B drugi błąd.
Auto 150tyś km, ostatnio co robione do wymiana oleju z dodatkiem Cerateca Liqui Moly.
Podłączyłem dzisiaj VCDSa i oprócz tych błędów jest wypadanie zapłonu na 7 i 8 cylindrze. Kody z VCDS - 8630, 8635, 10203, 10598, 10597, 10205.
Z tego co udało mi się znaleźć na internecie i to przyczyna może być zawór zmiennych faz rozrządu.
Auto jeździ normalnie, nie odczuwam jakiś zmian (pomijając ograniczenie obrotów i lekkich wibracji w czasie wypadania zapłonu ale dzieje się to sporadycznie, nigdzie daleko nie jechałem i bardzo spokojnie).

Macie jakieś pomysły co to może być ? rzeczywiście ten zawór zmiennych faz ?

Nie wiem nawet za bardzo gdzie w Szczecinie pojechać do warsztatu żeby nie naciągnęli mnie na nie wiadomo co. Tym bardziej, że z tego co znalazłem w niecie przy tych 2 błędach wymiana rozrządu nie pomogła, błędy nadal były a dopiero wymiana tego zaworu. Proste naprawy jestem w stanie sam przeprowadzić (a i wymianę rozrządu w 1.8T mam zaliczoną z sukcesem).

Proszę o jakieś rady

: 15 kwie 2024, 19:42
autor: sssebek
Jeśli zmienne fazy nie pracują poprawnie, to powinieneś to zauważyć w blokach pomiarowych. I od sprawdzenia tego bym zaczął. Odnośnie wypadania na 7 i 8 cylindrze, sprawdzałeś może kompresję? Świece ile mają przejechane?

: 15 kwie 2024, 20:30
autor: azborowski
Wracając z pracy do domu zauważyłem że puki samochód nie jest rozgrzany jedzie normalnie, po pewnym czasie wypadanie zapłonu się nasiliło. Może to po prostu cewki albo świece na 7 i 8 cylindrze. Zamienię z 5 i 6 i zobaczę jaki będzie efekt.