Strona 1 z 2

[A6C6 04 4.2V8 PB ] Falujace obroty, rozrząd

: 13 maja 2014, 16:55
autor: superheroo
Witam, od kilku miesięcy faluja mi obroty zarówno przy przyspieszania jak i przy stałej prędkości lecz tylko w zakresie między 1000-2000 obr/min. Dodatkowo slychac przy rozruchu stukot przez 2 sec nawet jeśli auto zgasze i odpale po minucie. Po podpieciu błędów brak. Juz wychodziłem z siebie aż do dzisiaj. Mechanik zdiagnozowal po całym dniu sprawdzania spadek ciśnienia oleju przy rozruchu i pod obciążeniem w czasie jazdy. Sprawdzał sprawdzał i winowajca okazało się koło zmiany faz rozrządu. Mam nadzieje ze ma rację.
I teraz moje pytanie. Koszt koła w aso 1700, wymiana (potrzebne jest wyjęcie silnika) 1000zl i przy okazji radzi wymienić olej.
Koła są dwa ale źle jest tylko jedno, czy warto wymieniać profilaktycznie drugie czy zaryzykować i co myślicie o diagnozie?

P.S. Moje auto to a6 4.2 mi, ale z tego co się orientuje silnik jest prawie identyczny jak w a8

: 13 maja 2014, 23:54
autor: macisz12
O jakim ty kole piszesz?
Chyba nastawniki ci grechocza. Poczytaj troche jest tu wątek o nastawnikach. falujace obroty mogą być też od konwentera. Błędy w skrzyni sprawdz.

: 14 maja 2014, 00:01
autor: pebo
Marku, sprawdź to u jeszcze jednego mechanika, bo jakoś to dziwnie brzmi. Nastawnik musiałby być kompletnie rozwalony aby robić takie spadki - a to już na pewno odczułbyś na rozrządzie i pracy silnika. Stukot po uruchomieniu jest, bo popychacze szklankowe jeszcze nie maja odpowiedniej ilości i ciśnienia oleju. Jaki masz przebieg auta? A falowanie obrotów silnika, tak jak Adam pisze, bardziej może być spowodowane sterowaniem ze skrzyni biegów. Podpinałeś VAGa? Sprawdzaliście bloki pomiarowe silnika i zapłonu?

: 14 maja 2014, 00:33
autor: pioter
Nie wiem jaki jest u superheroo w A6 ale w S4 4.2 montowali taki fajny Obrazek a tam ma co grzechotać .

: 14 maja 2014, 08:42
autor: superheroo
macisz12 pisze:O jakim ty kole piszesz?
Chyba nastawniki ci grechocza. Poczytaj troche jest tu wątek o nastawnikach. falujace obroty mogą być też od konwentera. Błędy w skrzyni sprawdz.
To nie to samo, koło czyli inaczej wariator....są dwa, po jednym na każdą strone. Żadnych błędów nie ma. Dopiero po rozegraniu samochodu( nie wiem dokładnie jak- jestem laikiem) stwierdził spadki ciśnienia,szukał szukał, sprawdzał po kolei wszystkie zawory i pompę oleju, ostatecznie padło na wariator, niszczenie tylko jeden

: 14 maja 2014, 08:47
autor: michalwruszak
Kolega ma pewnie silnik o oznaczeniu BAT a tam sa wariatory własnie - inaczej nazywane nastawniki wałka rozrządu

: 14 maja 2014, 08:48
autor: superheroo
pioter pisze:Nie wiem jaki jest u superheroo w A6 ale w S4 4.2 montowali taki fajny [url=http://images65.fotosik.pl/976/ca53bb394fcb9d7fm.jpg]Obrazek[/URL] a tam ma co grzechotać .
Możliwe ze w a6 ten motor jest bardziej podobny do s4 niż a8
Nie rozumiem czemu montowali trzy różne silniki
Przebieg auta to 207000 przy 200000 wymieniany był rozrząd przez poprzedniego właściciela bo "coś" się działo. Zajmował się tym ten sam mechanik, wiec zna samochód.odnoszę wrażenie ze zna się na rzeczy.

Pytanie wymieniać jedno czy dwa.....

: 14 maja 2014, 08:56
autor: superheroo
michalwruszak pisze:Kolega ma pewnie silnik o oznaczeniu BAT a tam sa wariatory własnie - inaczej nazywane nastawniki wałka rozrządu
Dokładnie.
Czy w a8 nie ma wariatorow?' czy nastawniki w a8 to to samo co wariator w a6?

: 14 maja 2014, 08:57
autor: michalwruszak
4.2 MPI nie posiada wariatorów , tylko nastawnik wałka który nie jest kołem

: 14 maja 2014, 09:06
autor: superheroo
michalwruszak pisze:4.2 MPI nie posiada wariatorów , tylko nastawnik wałka który nie jest kołem
4.2 MPI jest w a8, a u mnie jest 4.2 BAT i tu juz są koła tak?

: 14 maja 2014, 09:07
autor: michalwruszak
Prawdopodbnie , daj kolego VIN to napisz Ci dokladnie jaki masz silnik i kod silnika

: 14 maja 2014, 09:11
autor: superheroo
michalwruszak pisze:Prawdopodbnie , daj kolego VIN to napisz Ci dokladnie jaki masz silnik i kod silnika
WAUZZZ4F25N050986

Szukam przyczyny falowniki obrotow juz od 5 miesięcy czyli kupna auta, sporo czytałel na forum i kilka osób miało ten sam problem, ale nikomu nie udało się rozwiązać problemu myślę że zaufać mechaników, wymienię to koło i będę się modlił żeby pomogło

: 14 maja 2014, 09:13
autor: michalwruszak
Nr nadwozia WAUZZZ4F25N050986
model audi a6 qu. 4.2
A6
Data produkcji 28.09.2004
Rok modelowy 2005
typ handlowy 4F205L
numer silnika BAT
numer skrzyni biegów HLL
numer napedu osiowego 6A
Wyposazenie NR
kolor dachu 4Z
kolor zewnetrzny / numer koloru 4Z / Z9W

Tak jak pisałem kod silnika BAT

: 14 maja 2014, 09:13
autor: krzychu22.p1i
4.2 w A8 D3 to oznaczenie silnika BFM czyli wolnossący z wtryskiem wielopunktowym nazywany w skrócie MPI :P potem po FL pakowali FSI na wtrysku bezpośrednim.

: 14 maja 2014, 09:19
autor: superheroo
michalwruszak pisze:Nr nadwozia WAUZZZ4F25N050986
model audi a6 qu. 4.2
A6
Data produkcji 28.09.2004
Rok modelowy 2005
typ handlowy 4F205L
numer silnika BAT
numer skrzyni biegów HLL
numer napedu osiowego 6A
Wyposazenie NR
kolor dachu 4Z
kolor zewnetrzny / numer koloru 4Z / Z9W

Tak jak pisałem kod silnika BAT
Dzięki, fajnie ze to końcówka 2004