[inne] S6 C5 4.2 ANK - ustawienie rozrządu
: 01 paź 2016, 08:53
Witam!
Jestem posiadaczem Audi S6 C5 z silnikiem 4.2 ANK. Zwracam sie z pytaniem do was na tym forum gdyż wiem że tutaj więcej osób ma stycznośc z silnikami V8 niż na innych forach
Do rzeczy.
Po zakupie samochodu ,zaobserwowałem lekkie "bujanie się" silnika na wolnych obrotach , poszperałem troche w sieci na tem diagnostyki problemu. Na pierwszy ogien poszło sprawdzenie korekt w grupie 093. Po diagnostyce w mojej S6 korekcje pokazały (-9) i (-4)
Zdecydowałem podjąć sie wymiany rozrządu , zakupiłem w tym celu niezbędne blokady ( blokada wałków + blokada wału) i przystąpiłem do wymiany rozrządu.
Okazało sie że ktoś przedemną złożył go na przysłowiowy "flamaster" , ustawiłem więc wszystko w ten sposób aby założyc blokady. Wykonałem wszystko według opisów łącznie z poluzowaniem kół na wałkach.
Samochód poskładany i efekt jest taki że po odpaleniu silnika pokazuje mi (-14) i (-1)
Po odpaleniu i nagrzaniu sprawdziłem jeszcze raz , i to samo . Pomyślałem tez ze coś skopałem przy montażu więc zrzuciłem obudowy rozrządu ,pokręciłem wałem , pin blokujący na wał weszedł blokada na wałki również lekko wchodzi. Czyli rozrząd złożony poprawnie na 100% według mnie. W czym może tkwić problem ?? Prosze o pomoc bo już nie mam pomysłow.
Samochód ma przelatane rzeczywiste 180 tys i dodam że fazatory też wg mnie w dobrym stanie.Nawet po kilkudniowym postoju nic nie stuka. Wychylały sie prawidłowo 22-23 st.
Z góry dziekuje i Pozdrawiam
Jestem posiadaczem Audi S6 C5 z silnikiem 4.2 ANK. Zwracam sie z pytaniem do was na tym forum gdyż wiem że tutaj więcej osób ma stycznośc z silnikami V8 niż na innych forach
Do rzeczy.
Po zakupie samochodu ,zaobserwowałem lekkie "bujanie się" silnika na wolnych obrotach , poszperałem troche w sieci na tem diagnostyki problemu. Na pierwszy ogien poszło sprawdzenie korekt w grupie 093. Po diagnostyce w mojej S6 korekcje pokazały (-9) i (-4)
Zdecydowałem podjąć sie wymiany rozrządu , zakupiłem w tym celu niezbędne blokady ( blokada wałków + blokada wału) i przystąpiłem do wymiany rozrządu.
Okazało sie że ktoś przedemną złożył go na przysłowiowy "flamaster" , ustawiłem więc wszystko w ten sposób aby założyc blokady. Wykonałem wszystko według opisów łącznie z poluzowaniem kół na wałkach.
Samochód poskładany i efekt jest taki że po odpaleniu silnika pokazuje mi (-14) i (-1)
Po odpaleniu i nagrzaniu sprawdziłem jeszcze raz , i to samo . Pomyślałem tez ze coś skopałem przy montażu więc zrzuciłem obudowy rozrządu ,pokręciłem wałem , pin blokujący na wał weszedł blokada na wałki również lekko wchodzi. Czyli rozrząd złożony poprawnie na 100% według mnie. W czym może tkwić problem ?? Prosze o pomoc bo już nie mam pomysłow.
Samochód ma przelatane rzeczywiste 180 tys i dodam że fazatory też wg mnie w dobrym stanie.Nawet po kilkudniowym postoju nic nie stuka. Wychylały sie prawidłowo 22-23 st.
Z góry dziekuje i Pozdrawiam